تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۶۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سالم‌ها را مادام العمر محروم کنید تا دلال‌ها راحت‌تر کار کنند/ فدراسیون مقصر اصلی پدیده فساد در فوتبال است
حماسه ساز ملبورن عنوان کرد: رأفت اسلامی را درخصوص کسی که ناآگاهانه کاری را انجام داده، به کار می بریم؛ نه این عده از آدمهای دزد و خونخوار که آگاهانه و تعمدی دست به این اقدامات کثیف می زنند و با دادن پول امتیاز و نتیجه را جابجا می کنند.
پس از آغاز دور جدید مبارزه با دلالی و فساد در فوتبال خیلی ها امیدوار شده اند که این بار ریشه فساد در فوتبال خشکانده شود اما خداداد عزیزی این امر را محقق نمی داند و وجود دستهای پشت پرده و قوی را سدی محکم در برابر مبارزه با فساد می داند و می گوید تنها در یک صورت ریشه فساد در فوتبال قطع می شود و آن هم مشارکت فدراسیون فوتبال با ارگان‌های قضایی و انتظامی و جلوگیری از ابداع طرح‌های من درآوردی که دست و پای اجرا کنندگان طرح مبارزه با
فساد را می بندد.


خبرنگار مشرق در گفتگویی با حماسه ساز ملبورن ریشه ها و راهکارهای مبارزه با پدیده دلالیسم و فساد در فوتبال را جویا شده است:

خداداد عزیزی، ستاره سابق فوتبال ایران درخصوص تبانی و دلالی در فوتبال گفت: دلالی و زد و بند در فوتبال ما یک امر عادی شده است ، البته یک حرکت خوب را چند سال پیش انجام دادند و عده ای از دلالالن سرشناس را گرفتند که کار برخی به جاهای باریک هم کشید اما با پیگیری نکردن این قضیه و آزاد شدن انها کار بسیار بدتر از قبل شد. البته آقای علیپور در ستاد منشور اخلاقی پیگیر این قضیه بوده و هستند اما پیگیری یک نفر به تنهایی کافی نیست و باید همه ارگان‌ها به این قضیه کمک کنند.

وی اظهار داشت: آن زمان اعلام شد عده ای از مربیان ما منشوری هستند و اجازه کار ندارند اما با آوردن طرحی به نام رأفت اسلامی گفتند اجازه بدهید اینها کار کنند و اگر تخلف آنها ثابت شد مادام العمر محروم شوند. شما به من بگوئید کسی که خون بازیکن را در شیشه می کند، خون خانواده بازیکن را می خورد، کسی که تمامی زحمات یک بازیکن و یک تیم را هدر می دهد و حتی یک تیم را جابجا می کند و با خریدن  بازیکن و مربی مورد نظر خود اهداف پلیدش را  انجام می دهد باید مورد بخشش قرار بگیرد؟ بله ما رأفت اسلامی را درخصوص کسی که ناآگاهانه کاری را انجام داده به کار می بریم، کسی که از کار خود پشیمان است نه این عده از آدمهای دزد و خونخوار که آگاهانه و تعمدی دست به این اقدامات کثیف می زنند و با دادن پول امتیاز و نتیجه را جابجا می کنند و زحمات یک تیم و یک شهر را هدر می دهند. همه می دانند که این آدمها دانسته دارند فوتبال ما را نابود می کنند و پولهای میلیاردی به جیب می زنند.

حماسه ساز ملبورن خاطر نشان ساخت: به نظر من کسانی که این طرح را برای فوتبال آوردند یا نمی دانند رأفت اسلامی چیست یا منافعشان را در خطر دیده اند و با این کار دست و پای کسانی که با این فسادها مبارزه می کنند را نیز بسته اند.
من یک پیشنهاد دارم؛ ما که همه چیز فوتبالمان عجیب و غریب هست بیاییم کسانی را که سالم کار می کنند مادام العمر محروم کنیم تا آن عده که دلالی و تبانی و دله دزدی می کنند و تعدادشان هم کم نیست بمانند و با هم عشق و حال کنند و به بخوربخورشان ادامه دهند چون ما اینها را محروم نمی کنیم هیچ، مشمول رأفت اسلامی هم قرار می دهیم! البته آن موقع درگیری ها به وجود می آید چون به همدیگر باج نمی دهند.

حماسه ساز ملبورن درخصوص اقدامات اخیر درباره مبارز با دلالی هم به خبرنگار مشرق گفت: شما شک نکنید این قضیه هم ادامه نخواهد داشت چون آقایان اعتقاد دارند آبروی کسی نباید ریخته شود و طرحی شبیه رأفت اسلامی را علم می کنند. این دلالها یک سری آدم گردن کلفت و آشنا و واسطه های قوی دارند که بیایند این قضیه را ماست مالی کنند و نگذارند دستشان رو شود و ازآنجایی که متولیان ورزش و فدراسیون فوتبال و مسئولین ما نشان داده اند که زورشان به این عده نمی رسد بهتر است همان طرحی که گفتم را اجرا کنند و مانع کارکردن آدمهای سالم شوند و اگر پای هر یک از انها به استادیوم باز شد قلم پایشان را خرد کنند!

مهاجم سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان فدراسیون به خاطر منافعشان این مبارزه را به صورت جدی دنبال نمی کنند گفت: من شخص خاصی را نمی گویم و همه من را می شناسند که ترس و واهمه ای از کسی ندارم و اگر کسی را می شناختم که واقعا بدانم مانع این کار می شود می گفتم اما چون شنیدم فدراسیون با دادن طرح رأفت اسلامی مانع برخورد جدی با دلال ها شده است مقصر شماره یک را خود فدراسیون فوتبال می دانم.
من نمی توانم بیایم اثبات کنم که فدراسیون در دلالی نقش مستقیم دارد اما بالاخره می دانند که هرسال یک عده در پشت پرده و حتی علنی دارند بازیکن جابجا می کنند و نتایج را جابجا می کنند بنابراین مقصر اصلی هستند چون برخورد قاطعی انجام نمی دهند. پارسال لیست بلند بالایی از مربیان منشوری دادند اما کجاست؟ نتیجه چی شد؟ من پارسال هم در رابطه با این قضیه صحبت کردم و آقایان دلال که گردن مرا می شکنند و با من بد هستند هم می دانند که من از آنها نمی ترسم و تا جایی که بتوانم با این قضیه مبارزه می کنم اما این کار با گفتن حل نمی شود و ریشه کن کردن دلالی فوتبال ما را نجات می دهد اما این کار راهکار دارد؛ فدراسیون فوتبال به همراهی سایر ارگانهای مربوطه مانند ناجا و قوه قضائیه و سازمان بازرسی با عزمی جدی وارد شوند و دلالی را که شناسایی کردند و گرفتند با یک تلفن ولو اگر خداداد عزیزی هم بود آزاد نکنند و این امید را به مردمی که با این فوتبال زندگی می کنند، می خندند و گریه می کنند بدهند که دیگر 3 هفته پایانی مسابقات این استرس را نداشته باشند که دوباره نتایج با یک تلفن و زدوبند عده ای جابجا می شود.

خداداد عزیزی در پایان صحبتهای خود در خصوص دلالی در فوتبال گفت: این قضیه که حالا در لیگ یک و پائین تر عادی شده است در لیگ برتر هم کم و بیش دیده می شود ولی امسال به دلیل آن که جدول طوری بود که تیمهای درخطر سقوط در هفته های پایانی با تیمهای مدعی قهرمانی بازی داشتند تبانی صورت نگرفت و این قضیه هم که در خصوص برخی بازیکنان لیگ برتر مطرح می کنند را باید منتظر ماند و دید که در فصل بعد به کدام تیم ها می روند و آن موقع نظر داد.

عزیزی در خصوص شرایط تیم ملی و امید صعود به جام جهانی هم گفت: به نظر من کار صعود ما به جام جهانی بسیار سخت شده و نیاز به معجزه ای مانند حماسه ملبورن داریم، صعود مستقیم به دست خودمان نیست و باید منتظر نتیجه سایر تیمها هم باشیم. البته اگر بازی اول با قطر را ببریم خیالمان از بابت صعود به پلی اف راحت می شود اما فوتبال بالا و پایین دارد و ما اگر می خواهیم مستقیما به جام جهانی برویم حتما باید بازیهای خودمان را ببریم که کار بسیار سختی است و امیدوارم مستقیم به جام جهانی برویم و اگر به پلی آف برسیم دیگر حماسه ای رخ نخواهد داد که به جام جهانی برویم چون رقیب پلی آف که از امریکای جنوبی است بسیار سخت خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار