تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۳۶۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام صدیقی:
در شرایطی که رهبری می گویند من یک رای دارم آیا دیگران بالاتر از رهبرند که بتواند تعیین تکلیف کنند؟
نظارت شورای نگهبان میثاق ملی است. اگر کسی بخواهد در مساله صلاحیت های شورای نگهبان بگوید که شورای نگهبان حق نظارت ندارد با حق مردم شهدا و شرع اسلام مقابله کرده است / اگر هر گروه دیگری قبل و بعد از انتخابات بنای ایجاد انحراف در درون کشور را داشته باشد خائن به دین، ملت، خون شهدا، رشد و پیشرفت و عزت ملت است
امام جمعه موقت تهران با برشمردن سه خط قرمز در انتخابات گفت : اگر هر گروهی قبل و بعد از انتخابات بنای ایجاد انحراف در درون کشور را داشته باشد خائن به دین، ملت، خون شهدا، رشد و پیشرفت و عزت ملت است.

حجت الاسلام  صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه  تهران  بیان کرد: عمل صالح باید بر مبنای ایران و تقرب به خدا باشد. برخی از کاندیداها به خاطر رای آوردن وعده هایی می دهند و کارهایی می کنند که این نیت ها  درست نیست و عمل صالح نیست.

وی با اشاره به اینکه دنیای غرب بالاترین ظلم را به زن ها و مردها کرده است ، گفت: آنها زندگی را مبهم کرده اند و زن ها را وسیله ارضای تمایلات جنسی و فروش کالاهای خود قرار داده اند. احیای موقعیت زن به دین اسلام است و الگوی حضرت زهرا(س) که یک انسان بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین به سالروز شهادت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: ایشان جزو الگوها و علمای خود ساخته است. مطهری یک الگوی کامل و عالم نمونه بود که امام او را حاصل عمر خود خواند.

وی افزود: روز شهادت مطهری برای معلمین فرصتی است که در این سنگر بازشناسی داشته باشند چرا که معلمین امانتداری، آدم سازی و بیمه کردن عمر جوانان است. معلم است که عزت یا ذلت را برای آینده کشور رقم می زند.

صدیقی با اشاره به برگزاری اجلاس علمای اسلامی در هفته آینده گفت: در نماز جمعه این هفته نیز تعدادی از ائمه جمعه برجسته کشور همسایه پاکستان زینت این محفل هستند. علمای بزرگی از سراسر دنیا برای حضور در این اجلاس به مناسبت بیداری اسلامی دعوت شده اند.

وی با اشاره به اینکه دنیای کفر  و در راس آنها انگلیس با روش های مختلف و امکانات وسیعی عده ای از مسلمانان را خام کرده اند اظهار داشت: آنها می خواهند مسلمانان را در اختیار خود قرار دهند. نفت عربستان و قطر را مصرف و  مسلمانان را ذلیل کرده و ایجاد اختلاف کنند. بیداری اسلامی زمینه ای که علمای جهان اسلام کمر بسته اند تا در مقابل فتنه اختلاف مذهبی هم فکری کنند  از خدا بخواهند که راه های عملی برای مقابله با این فتنه را به دست آورند.

حجت الاسلام  صدیقی تصریح کرد: پیشگام این حرکت امام خمینی(ره) بود و امروز نیز امام خامنه ای در این عرصه شمع فروزان است. دنیای اسلام همواره با حساسیت تمام چشم به رهنمودهای این بزرگ مرد بسته اند و امیدوارم  جلسه اجلاس بزرگ علمای اسلامی برکات زیادی داشته باشد.

وی همچنین به هفته کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران کشورما مسلمان هستند و نه کمونیست ها در آن زمان و نه غربی ها امروز نتوانستند با وعده های خود آنها را از  مسیر دین جدا کنند. کارگران متدین هستند و جفاها را تحمل می کنند، آنها یاران امام زمان هستند مایه اعتماد، موجب وثوق نظام اسلامی و مایه امید هستند.

خطیب نماز جمعه  تهران ادامه داد: توصیه ما به مسئولین اجرایی کشور این است که مساله تورم  و گرانی را جدی بگیرند که برای کارگرها به قیمت گرانی تمام می شود.

وی ادامه داد: در مقطع حساس انتخابات از مسئولین قوا انتظار می رود به کار خود برسند و حاشیه ایجاد نکنند و برای مردم نگرانی تولید نکنند. مردم 9 دی را به عنوان عبرت آفریدند و در 22 بهمن همواره حضور داشته اند.

حجت الاسلام  صدیقی اظهار داشت: در شرایطی که رهبری می گویند من یک رای دارم آیا دیگران بالاتر از رهبرند که بتواند تعیین تکلیف کنند؟ همه وظیفه خود را خوب بشناسند و هرچه می توانند به انسجام و رونق اقتصادی، گرانی جدی بپردازند.

وی در ادامه به بیان چند خط قرمز برای انتخابات پرداخت و اظهار امیدواری کرد که همه این خط قرمزها را رعایت کنند.

صدیقی گفت: در مساله انتخابات یکی از خط قرمزها مساله قانون است. تمام نامزدهای انتخاباتی هم در تبلیغات و هم هواداران شان و هم در زمان مقدمات یعنی در بررسی صلاحیت ها هیچکس فوق قانون نیست. هیچ مقامی  نمی  تواند از خط قانون عبور کند.

وی ادامه داد: نظارت شورای نگهبان میثاق ملی است. اگر کسی بخواهد در مساله صلاحیت های شورای نگهبان بگوید که شورای نگهبان حق نظارت ندارد با حق مردم شهدا و شرع اسلام مقابله کرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران انسجام و وحدت را خط قرمز دیگر در انتخابات دانست و گفت:  در 34 سال گذشته بیشترین انتخابات در کشور ما  انجام شده که همه آنها در  فرمول قانونی بوده و همه کاندیداها توانستند با آزادی تبلیغات داشته باشند ولی فتنه نبوده است و این بدعتی بود که در سال 88 گذاشته شد.

وی ادامه داد: اگر هر گروه دیگری قبل و بعد از انتخابات بنای ایجاد انحراف در درون کشور را داشته باشد خائن به دین، ملت، خون شهدا، رشد و پیشرفت و عزت ملت است.

صدیقی حفظ حریم اخلاق و ولایت را خطر قرمز دیگر دانست و گفت:  روح قداست ما مساله ولایت است و اخلاق مداری.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: انتخابات1392
:
:
:
آخرین اخبار