تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۶۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرکل فدراسیون خبر داد:
کمک 2.5 میلیون دلاری فیفا به فوتبال ایران/ عقب‌نشینی نمی‌کنیم
مهدی محمدنبی در تشریح اقداماتی که در فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته صورت گرفته، به کمک 2.5 میلیون دلاری فدراسیون بین‌المللی فوتبال به ایران در طول شش سال خبر داد و گفت: دپارتمان‌ها در حوزه وظایف ذاتی خود عمل می‌کنند و در کار کمیته‌ها دخالتی ندارند زیرا در این صورت هرج و مرج به وجود می‌آید.
مهدی محمدنبی با بیان اینکه فدراسیون جدید از سال 86 و بعد از دوره انتقالی روی کار آمد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از زمان تشکیل هیات رئیسه جدید و شروع به کار آن، از لحاظ ساختاری و قانونمند شدن فعالیت‌ها، سرفصل جدیدی در فوتبال کشور ایران شکل گرفت. در این بین 16 موضوع سرفصل کاری در بخش‌های مختلف فدراسیون مورد توجه قرار گرفت که توجه به کسب کرسی‌های بین‌المللی در فیفا، AFC و غرب آسیا از مهمترین اهدافمان بود. خوشبختانه تا این لحظه 15 کرسی بین‌المللی کسب کرده و حضورمان در بخش بین المللی را دو رقمی کردیم.

استاندارسازی برای دریافت سهمیه کامل
وی با بیان اینکه استانداردسازی باشگاه های لیگ‌برتری و کسب سهمیه‌های کامل حضور در مسابقات لیگ قهرمانان هم از دیگر از برنامه‌های ما بود که تا به امروز تا حدودی به این اهداف نزدیک شدیم، افزود: در این بخش باشگاه‌ها کار ابتدایی به لحاظ رساندن تشکیلات خود به حد استاندارد را بر عهده داشتند. برای رسیدن به تیم مهم باشگاه‌ها می‌بایست هیات مدیره، آکادمی، تیم های مختلف در رده‌های پایه، بخش‌های اداری، حقوقی خود را تشکیل و آنها را با استانداردهای AFC تطبیق می‌دادند.

فعالیت جدی در بخش تجاری‌سازی و خصوصی‌سازی
دبیرکل فدراسیون فوتبال بر فعالیت جدی فدراسیون در بخش تجاری‌سازی و خصوصی‌سازی تاکید کرد و یادآور شد: اقدامات در خصوص این مسایل شروع شده است اما هنوز موفق به اجرایی شدن آنها به طور کامل نشدیم زیرا از دست فدراسیون و سازمان لیگ خارج است. ما  دانش این مساله را به باشگاه‌ها ارایه کردیم اما اراده‌های لازم برای خصوصی و تجاری شدن باشگاه نه در اختیار فدراسیون نه سازمان لیگ و نه باشگاه هاست زیرا سازمان خصوصی‌سازی کشور باید آنها را انجام دهد.

منتظر اتفاقات خوب در مورد خصوصی‌سازی
وی همچنین افزود: در این خصوص سال گذشته جلساتی را با کمیسیون تربیت بدنی و ورزش مجلس داشتیم. در مجموع حرکات خوبی انجام شده و امیدوارم با همت نمایندگان مجلس و طبق یک لایحه دو فوریتی یا هر جوری که خودشان صلاح می‌دانند این اتفاق جنبه رسمی پیدا کند تا اتفاقات خوبی تا پایان سال درباره خصوصی‌سازی رخ دهد.

اقدامات مناسب باشگاه‌ها برای درآمدزایی
نبی یکی دیگر از بخش‌های مورد توجه فدراسیون را درآمدزایی بیان کرد و ادامه داد: در بخش درآمدزایی هم اتفاقات خوبی در باشگاه ها صورت گرفته است. حق پخش، تبلیغات روی پیراهن و استفاده از فضای محیطی و ... مواردی هستند که در اختیار باشگاه‌ها است و طبق قوانین تجارت، با استفاده از این موارد می‌تواند درآمدزایی کنند.

حیات باشگاه‌ها در خطر!
وی با اشاره به اینکه در بخش بازاریابی هم سازمان لیگ اقداماتی را برای جذب درآمد ضورت گرفته، اضافه کرد: هر چند این درآمدزایی و دریافت حق پخش تلویزیونی قابل مقایسه با لیگی همچون لیگ ژاپن نیست، اما اقدامات آغاز شده است. در این بخش هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ اعتقاد دارند که اگر در حق پخش تلویزیونی تجدید نظری صورت نگیرد، حیات باشگاه‌ها به خطر می‌افتد و باید جذب درآمد به گونه‌ای باشد که ضمن بقای باشگاه توسعه نیز صورت بگیرد و امیدواریم که به راه حل مناسبی دست یابیم.

نزدیک شدن ورزشگاه‌های به استانداردهای AFC
دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد استانداردسازی ورزشگاه‌ها هم تاکید کرد: خوشبختانه ما در این بخش هم بسیار خوب عمل کردیم و اکثر ورزشگاه‌هایمان به لحاظ زمین چمن از حداقل استانداردها برخوردار است. در بخش سکو، محل انجام مصاحبه، جایگاه خبرنگاران و ... ورزشگاه‌های ما کم کم به استانداردهای AFC پیش می‌روند. اساساً از نظر ایمنی و امنیت مسابقات در این چند ساله اقدامات خوبی صورت گرفته و آن بخش از مسابقات که مربوط به فدراسیون فوتبال است، فعالیت‌ها مناسب بوده است.

رضایت AFC از میزبانی‌‎های ایران
وی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال متولی برگزاری شش هزار مسابقه و نظارت بر آنها در رده‌های مختلف در سراسر کشور است، در خصوص بحث دریافت میزبانی هم اظهار داشت: فدراسیون فوتبال در این مدت توانسته در فوتسال، رقابت‌های نوجوانان و جوانان میزبانی‌هایی را بر عهده بگیرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از این میزبانی‌ها رضایت داشته است.

مظلوم در بخش آموزش
نبی همچنین در خصوص کارهایی که در بخش آموزش فدراسیون صورت گرفته، اشاره کرد و افزود: متاسفانه به این بخش که نمودار توسعه فوتبال هر کشور است، بسیار مظلوم بوده و توجه آنچنانی به آن صورت نمی‌گیرد. البته فدراسیون در بخش مربیان، مدیران و داوران فعالیت‌های بی‌سابقه‌ای داشته و به از لحاظ آماری کلاس‌های بسیاری را برگزار کردیم. در مواردی تعدادی از مدرسان ایرانی مورد تایید فیفا در ایران وظیفه تدریس این کلاس‌ها را بر عهده داشتند و در مواردی هم از مدرسان فیفا استفاده میشود. ما هم دوره‌ها و هم کارگاه‌های آموزشی مختلف ویژه رسانه‌ها داشتیم تا در این زمینه‌ها پیشرفت کنیم.

آمار دوپینگ در ایران کمتر سایر کشورها
وی به فعالیت‌های کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال هم اشاره کرد و اذعان داشت: چند سال پیش پزشکان تجربی در تیم‌ها حضور داشتند، اما با تلاش‌هایی که این کمیته‌ انجام داد و تهدید باشگاه‌هایی که پزشک متخصص نداشتند به کنار گذاشته شدن از لیگ، اکنون همه باشگاه‌های لیگ برتری از پزشکان متخصص استفاده می‌کنند. در بخش دوپینگ هم فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی در چارچوب قوانین در نظر گرفته پیش رفته است. نسبت به سنوات گذشته روی بحث دوپینگ شدت عمل نشان دادیم. برای مدیران، مربیان و بازیکنان کارگاه‌های آموزشی گذاشتیم و در این خصوص نهایت دقت و کنترل را به کار بستیم که نتیجه آن این است که امروز نسبت به سایر کشورها آمار دوپینگ ایران کمتر بوده است.

کمیته‌ها نباید در کار دپارتمان‌ها دخالت کنند
دبیرکل فدراسیون فوتبال که بر ترغیب باشگاه‌ها به داشتن آکادمی تاکید و اعلام کرد در این بخش بیشتر باشگاه‌ها نمره خوبی گرفتند، اما تعدادی از باشگاه‌ها هم نمره‌شان منفی بوده است، یادآور شد: در بخش تشکیلات خود فدراسیون اقدامات خوبی صورت گرفته است. فدراسیون فوتبال از مجمع تا هیات رئیسه، کمیته‌ها و دپارتمان‌ها فعالیت‌های کاملاً مشخصی دارند که در این بین کمیته‌ها زیر نظر رئیس فدراسیون و دپارتمان زیر نظر دبیر با برنامه‌ریزی مشخص فعالیت خود را ادامه می‌دهند. دپارتمان‌ها در حوزه وظایف ذاتی خود عمل می‌کنند و واقعیت این است که کمیته‌ها نباید در کار دپارتمان‌ها دخالت کنند زیرا هرج و مرج به وجود می‌آید. کمیته ها سیاست گذار هستند، ارایه طریق می‌کنند و پیشنهادات خود را به هیات رئیسه می‌دهند اما در کنار آنها دپارتمان‌ها وظایف اجرایی دارند به نحوی که سیستم کاری‌شان مشخص است.

راه‌اندازی مجموعه خاص تیم ملی
وی در خصوص بحث زیر ساخت‌های فدراسیون هم یادآور شد: حدود 150 نفر در دو مجموعه مینی هتل و کمپ تیم‌های ملی مشغول هستند. همیشهراه هتل پر است زیرا 18 تیم ملی ما اردوهای خود را در این محل ها برگزار می‌کنند. در کنار آن کلینیک کمپ به صورت شبانه‌روزی به همه ورزشکاران مستقر در کمپ خدمات  ارایه می‌کند. در این مدت چمن مصنوعی و زمین فوتبال ساحلی هم این مجموعه اضافه شده است. در مرحله بعدی توسعه مجموعه قصد داریم، مجموعه خاص آب درمانی و کلینیک تخصصی برای تیم ملی بزرگسالان را در فاز اول راه اندازی کنیم و در صورت توسعه آن و داشتن ظرفیت لازم، در فاز دوم باشگاه‌ها هم می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

دریافت 2.5 میلیون دلار از فیفا
نبی با تاکید بر اینکه در این شش سال حدود 2.5 میلیون دلار از فیفا جهت احداث این کمپ دریافت شده، ادامه داد: این مبلغ برای ساخت و ساز مجموعه آکادمی و کمپ تیم‌های ملی بوده است. البته خود فیفا هم برای هر کشور که تحت عناوین پروژه‌های گل و یا غیره سرمایه گذاری می‌کند، ناظر می‌فرستد و بر اساس پیشرفت پروژه ها پرداخت‌هایش را انجام می‌دهد.

در هزینه برای تیم‌های ملی صرفه جویی نکردیم
وی با اشاره به اینکه 18 تیم ملی در رده‌های مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره می‌شوند، افزود: این تیم‌ها همیشه اردو و مسابقه دوستانه دارند و با آمادگی در مسابقات برون مرزی شرکت می‌کنند. ما از هزینه کردن برای این تیم‌ها به هیچ وجه صرفه جویی نکرده و سعی کردیم این تیم‌ها به سوی موفقیت حرکت کنند. تیم‌هایی که پشتوانه های فوتبال ایران خواهند بود.

عقب نشینی نمی‌کنیم
دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: در زمانی تیم نوجوانان نتیجه گرفت، قهرمان آسیا شد و به جام جهانی رفت اما تیم جوانان به دلیل بدشانسی صعود نکرد. همه بازیکنان این تیم‌ها پشتوانه‌های فوتبال ملی هستند. نتایج آنها مهم است اما  اگر جایی نتیجه نگیریم عقب نشینی نمی‌کنیم زیرا پشتوانه‌سازی باید به نحوی پیش برود که تیم بزرگسالان از این نفرات استفاده کند  و برای فوتبال مملکت پشتوانه‌های خوبی باشد.  

من قانع نیستم
وی با تاکید بر اینکه مهندسی کردن در فوتبال چه  از لحاظ علمی و چه تئوری در فدراسیون فوتبال به بهترین نحو صورت گرفته، یادآور شد: ما در این سال‌ها در فاز نخست مهندسی و نقشه فدراسیون را مشخص کردیم، بحث کنترل و ارزیابی آن می‌ماند که یک بخش آن نتایج فوتبال ملی و بخشی آن نتایج فوتبال در سطح باشگاهی است که قطعاً کنترل مهمتر از اجرای پلان است. باید در این بخش هم فعالتر شویم و افرادی که متخصص هستند، را جذب کنیم که با کنترل نظارت بر امور اجرایی کارها به بهترین نحو ادامه پیدا کند. این ارزیابی صورت می‌گیرد اما من قانع نیستم.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: نبی ، فدراسیون ، ایران ، فیفا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
0
آهان این کمک 205 میلیارد دلاری از فیفا بوذه یا ازبیت المال؟؟؟؟
ما ها رو نفهم فرض نکنید فیفا بیکار نیست این همه پول به یه کشور بده!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
0
0
آره!!! فیفا انقدر پول داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یا از بیت الماله؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار