تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۶۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی سامانه اطلاع رسانی 142 بیمه شدگان
 رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی درمانی، بیمه ای و رسیدگی به شکایات بازنشستگان و مستمری بگیران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این سامانه از روز چهارشنبه فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز می کند.

عزیز دولت خواه در نشست خبری روز شنبه افزود: در گذشته نیز مرکز اطلاع رسانی در سازمان تامین اجتماعی وجود داشت اما نمی توانست به تمامی سوالات بیمه شدگان پاسخ دهد و همچنین مردم باید زمان زیادی را برای پاسخ به سوالات خود صرف می کردند  به همین دلیل بر اساس مصوبه هیات مدیران این سامانه به روز رسانی شد.

وی  گفت: بیمه شدگان تهرانی می توانند به شماره 142 و شهرستانی ها نیز با کد 021 با 142 تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند  و همچنین شماره پیامک 5000142 نیز آماده پاسخگویی به متقاضیان است.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی  تاکید کرد: سامانه از ساعت 8 تا 16 به سوالات بیمه ای، درمانی و همچنین شکایات بیمه شدگان رسیدگی و پاسخگویی می کند.

به گفته دولت خواه در سایت سازمان نیز بخشی با نام 142 فعال است که اطلاعات مورد نیاز بیمه شدگان پاسخ داده و دیگر نیازی نیست که آنها مدت طولانی را برای رفع مشکلات شان صرف کنند.

وی از الکترونیکی کردن پرونده بیمه ای افراد خبر داد  و گفت: این فرآیند در آینده نزدیک در استان قم آغاز خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی  از تشکیل کمیته ICT خبر داد و  گفت: حدود 50 میلیون نفر از بیمه شدگان از خدمات درمانی و نوبت دهی تلفنی باخبر خواهند شد که در حال حاضر در سه بیمارستان سیستم نوبت دهی نصب شده  و متقاضیان می توانند علاوه بر نوبت دهی تمام سوابق خود را دریافت کنند.

وی گفت: در سامانه 142 کارشناسان ارشد تامین اجتماعی حضور خواهند داشت و همچنین در روزهای دوشنبه از هفته آینده یکی از معاونین و مدیران کل در این سامانه حاضر شده و به سوالات بیمه شدگان پاسخ خواهند داد.

دولت خواه در مورد کارت هوشمند درمان نیز گفت: با توجه به اینکه  سازمان ثبت احوال کارت هوشمند ملی را صادر خواهد کرد به همین دلیل در این کارت امکان استفاده از درمان نیز فراهم شده بر همین اساس دیگر نیازی به صدور کارت هوشمند سلامت نخواهد بود و بر اساس تفاهمنامه ای که با سازمان ثبت احوال منعقد خواهیم کرد خدمات درمانی نیز در این کارت در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به مطالبات بیمارستان های طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز گفت: تا کنون 8 ماه از مطالبات مراکز سرپایی و داروخانه ها پرداخت شده است و سعی مان بر این است که پرداخت مطالبات را تسهیل و به روز کنیم.

به گفته رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تمامی شماره های بیمه جمع آوری و کد ملی جایگزین آن خواهد شد و همچنین در آینده نزدیک کارگزاریهای تامین اجتماعی به دفاتر پیشخوان دولت می پیوندند.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص حضور مرتضوی نیز در سازمان تامین اجتماعی گفت: وی از بعد از  نماز صبح در سازمان حضور دارند و  آخرین نفری هستند که از آن خارج می شوند و تمامی اقدامات و اموری که در سازمان تامین اجتماعی انجام می شود نتیجه دقت و سرعت مرتضوی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار