تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۸۱۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زاکانی هم به جمع نامزدها پیوست / سوابق
علیرضا زاکانی  برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

علیرضا زاکانی صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کرد و سپس با  جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان و استادان دانشگاه و روحانیون که وی  را همراهی می کردند برای ثبت‌نام در وزارت کشور حاضر شد.

بر پایه این گزارش، علیرضا زاکانی اسفندماه سال 1344 در شهر ری و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و همزمان با اوج گرفتن انقلاب اسلامی اولین حضور اجتماعی‌ خود را با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی تجربه کرد. وی دارای مدرک دکترای پزشکی هسته‌ای است و نمایندگی مردم تهران در مجالس هفتم، هشتم و نهم را بر عهده داشت و دارد.

وی هم‌اکنون دبیرکلی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را عهده‌دار است و همچنین در سال 1388 به سمت مدیر مسئول هفته‌نامه پنجره منصوب شد.

وی در 15 سالگی در جبهه حق علیه باطل حضور یافت، پس از حضور در لشگرهای محمّد رسول‌الله (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاه‌های جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحدهای تخریب و اطلاعات و عملیات سپری کرد. علیرضا زاکانی مسئولیت‌هایی از جمله معاون گردان، مسئول محور اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف 3، قائم مقام اطلاعات و عملیات لشگر محمّد رسول‌الله (ص) و نهایتاً مسئولیت محور این لشگر بعد از عملیات بیت‌المقدس 4 را بر عهده داشت.

زاکانی با پایان جنگ‌ تحمیلی، در سال 1368 ازدواج کرد، وصلتی که حاصل آن سه فرزند است. در همان سال در کنکور سراسری شرکت کرد و در بهمن‌ماه سال 1368 رشته پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در تابستان سال 1376 دکترای عمومیی را اخذ کرد و بعد از آن با شرکت در آزمون تخصص، به عنوان دانشجوی دوره تخصصی پذیرفته شد. در سال 1380 دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را آغاز و در اسفند 1382 آن را به پایان رساند و هم‌اینک به عنوان عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز پزشکی هسته‌ای مجتمع بیمارستانی امام‌خمینی (ره) فعالیت می‌نماید، علاوه بر اینکه عضو هیئت مدیره انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران و عضو کمیته مرکزی دهمین کنگره بین‌المللی آسیا و اقیانوسیه پزشکی هسته‌ای و بیولوژی نیز است.

او در اواخر سال 1377 مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران و از سال 1379 تا 1382 مسئولیت سازمان بسیج دانشجویی کشور را بر عهده گرفت.
مرجع / فـارس
برچسب ها: انتخابات1392
:
:
:
آخرین اخبار