تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سید شریف حسینی:
خوزستان در ورزش پسرفت داشته است
عضو فراكسيون ورزش و نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي تاكيدكرد: ‌شك نكنيد ما نه براساس نظر شخصي و نه براساس نظر حزبي و فقط براساس اين‌كه شخصي در وزارتخانه بتواند ورزش كشور را به پيشرفت برساند به وزير پيشنهادي ورزش و جوانان راي مي‌دهيم.

 به گزارش خبرنگار بخش ورزشي ايسنا از خوزستان، سيدشريف حسيني در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات خبرنگار ايسنا، اظهاركرد: اين‌كه قبل از اين‌كه از برنامه‌ها و توانمندي‌هاي آقاي سجادي مطلع شوم بخواهم درمورد وي نظر دهم، نظري كارشناسي نيست.

وي ادامه‌داد: اگر وزير پيشنهادي رييس‌جمهور بتواند از طريق برنامه‌هاي خود به ورزش كشور كمك كند من به عنوان يكي از نمايندگان به او راي اعتماد مي‌دهم ولي اگر احساس كنم كه اين توانمندي در خودشان و برنامه‌هايشان وجود ندارد مطمئنا راي‌ام منفي خواهد بود.

عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان‌كرد: ورزش كشور برخلاف نوع نگاهي كه به آن است يكي از مهم ترين موضوعات كشو راست. جوانان ما بايد به سمت ورزش سوق داده شوند. ما اگر امروز در ورزش خوب عمل نكنيم به جاي اين‌كه جوانان‌مان به ورزش جذب شوند به سمت اعتياد گرايش پيدا مي‌كنند.

وي تصريح‌كرد: البته فقط مدال‌آوردن و جام‌گرفتن در ورزش مهم نيست، مهم اين است كه ما زيرساخت ورزش را از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بسازيم تا خروجي مثبتي داشته باشيم.

حسيني بيان‌كرد: در ‌هفته جاري وزير پيشنهادي رييس‌جمهور برنامه‌هاي خود را ارايه مي‌دهد، ما بررسي مي‌كنيم، جلسات تخصصي با وي برگزار مي‌كنيم و من هم باوي جلسه خواهيم داشت. آقاي سجادي در ورزش تجربه خوبي دارند ولي برنامه‌ها مهم است و ما براساس برنامه‌هايي مثل پنجم توسعه و همچنين خط مشي‌هاي سياست‌ كلي كه ورزش ما را از اين وضعيت به پيشرفت سوق دهد، راي مي‌دهيم.

وي گفت: در حال حاضر ورزش كشور در وضعيت بدي نيست ولي استان‌هايي مثل خوزستان به نسبت گذشته خيلي ضعيف‌تر شده‌اند. در استان خوزستان در بخش ورزش پسرفت داشته‌ايم. بايد ببينيم آقاي سجادي براي استان‌ها و شكوفاكردن استعدادهاي هر استان چه برنامه‌هايي دارند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه در ورزش كشور به ويژه فوتبال عدالت وجود ندارد، گفت: اگر به تيم‌هاي يك ليگ نگاه كنيد مي‌بينيد كه اين تيم‌ها يا دولتي يا صنعتي و يا خصوصي هستند. تيم‌هاي دولتي دست‌شان در جيب بزرگ دولت است و اعتبارات دولتي‌ مي‌گيرند. تيم‌هاي صنعتي دست‌شان در جيب صنعت كشور است و بازهم مشكلي ندارند، مي‌ماند بخش خصوصي كه قدرت رقابت با دو بخش ديگر را ندارد در نتيجه‌ از بين مي‌رود.

حسيني افزود: اگر به ليگ‌هاي مختلف كشور در ورزش‌هاي مختلف نگاه كنيد مي‌بينيد تيم‌هايي كه به بخش خصوصي واگذار شدند در حال حذف شدن هستند در نتيجه اگر بخواهيم در ورزش عدالت ايجاد كنيم براي دونده‌اي كه مي‌خواهد با ساير رقبا بدود بايد شرايط مساوي باشد.

 وي افزود: عدالت زماني است كه همه يكدست باشند مثلا همه‌ي تيم‌ها خصوصي شوند و براي اين بخش اعتبار منظور و تسهيلات ارايه شود. سرمايه‌گذار در ورزش سرمايه‌گذاري مي‌كند ولي ذهنش مشغول ورزش نيست. او منافع شخصي خود را بر ورزش ترجيح مي‌دهد و ورزش را چتري براي كارهاي اقتصادي‌اش قلمداد مي‌كند كه نمونه بارز آن تيم فوتبال استقلال اهواز است؛ در كارهاي اقتصادي موفق ولي در ورزش از ليگ برتر در سطح قهرماني به ليگ دسته دو مي‌آيد و در حال از بين رفتن است. سرمايه‌گذاري در ورزش بايد براساس اصول و چارچوبي كه دولت براي اصل 44 قانون اساسي اعلام كرده، انجام شود در غير اين صورت جواب منفي است.

 اين نماينده مردم استان خوزستان در خانه ملت درباره بلاتكليفي برخي از ارگان‌هاي دولتي براي تيم‌داري در بخش حرفه‌اي اظهاركرد: يكي از مشكلات ما اين است كه قوانيني را كه تصويب مي‌كنيم بعضا قابل اجرا نيست نه اين‌كه دولت نمي‌تواند آن را اجرا كند بلكه در تناقض با وضع موجود است. بحث اين جاست كه اگر مي‌خواهيم شاهد يك رقابت سالم در ورزش باشيم دولت بايد با اعتبارات مشخص زمينه اين رقابت سالم را فراهم كند. به نظرم اين موضوع بايد بررسي كارشناسي شود و اگر نياز به تغيير قانون و اصلاح است، انجام شود.
:
:
:
آخرین اخبار