تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۹۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایی: ارزش پول ملی ناموس ما است
محسن رضایی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: مسئله اقتصاد یکی از مهمترین مشکلاتی است که گرانی و بیکاری ناشی از آن بر معیشت خانواده ها تاثیر ناخوشایندی داشته است و لذا برای تولید ثروت و عبوراز عقب ماندگی ها باید حل مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار داد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار داشت: مشکل دومی که هم اکنون ایران اسلامی با آن مواجه است سیاست خارجی و نقشه راهی جدید در این راستا است.

رضایی با بیان اینکه سیاست خارجی نیازمند بازسازی است و ملت ایران از استقلالش دست نمی کشد اظهار کرد: انفعال و ماجراجویی کافی است و نباید در این زمینه راه را دیگران برای ما تعیین کرده و یا آن را سد کنند.

وی همچنین از مقوله فرهنگ به عنوان سومین مشکل عمده کشور در سطح ملی و منطقه ای یاد کرد و افزود: فرهنگ ملی و بومی باید هر دو تقویت شده و نباید در تقابل یکدیگر قرار بگیرند.

وی افزود: فرهنگ اسلامی و دینی در کنار فرهنگ ملی و بومی دریایی عظیم از فرهنگ را بوجود می آورد.

در اداره کشور باید به مردم اطمینان کرد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اداره کشور باید به مردم اطمینان کنیم افزود:چرا باید برای اداره بازارهای مرزی چابهار از تهران تصمیم گیری شود؟

وی گفت: این تصمیم گیری ها در بعد سیاسی و امنیتی کاری درست است اما از نظر اقتصادی و تجاری درست به نظر نمی رسد.

وی ادامه داد: باید به مردم اختیارات داد تا انرژی آنها آزاد شود و اگر این اتفاق بیفتد همه شاهد خواهند بود که دراینده چه معجزه ای در اقتصاد صورت می گیرد و همه این کویر ها به بهشت تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت انتخاب توسط مردم ایران محدودیت بازارچه های مرزی و تجاری در بندر چابهار را حذف خواهد کرد ادامه داد: منطقه ازاد چابهار باید از این حصار خارج شود تا زمینه فعالیت برای همه مردم فراهم شود.

وی توسعه صنایع تبدیلی و کارخانجات بسته بندی محصولات کشاورزی را به منظور صادرات و همچنین توسعه بنادر و شیلات را از دیگر برنامه های خود در بندر چابهار عنوان کرد.

رضایی گفت: امنیت غذایی در ایران ثبات ندارد و در حالیکه از نعمت دریایی به این عظمت برخوردار هستیم اما سایر کشور ها از آن صید می کنند و اسفاده بهینه تری نسبت به ما از آن دارند.

شکوفایی اقتصاد حکم آزاد سازی خرمشهر را دارد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رسیدن به اقتصاد شکوفا همان حکم آزاد سازی خرمشهر را دارد گفت: رسیدگی به مقوله اقتصاد و بالندگی در ایران در واقع یک جهاد است.

رضایی افزود: معادن بسیاری در کویر کشف شده است که می تواند درآمد های بیشتری را از نفت برای کشور تولید کند.

وی اظهار داشت :در این راستا باید صادرات نفتی را در کشور گسترش داد و آنقدر ارزهای معتبر دنیا را وارد ایران کرد که ارزش ریال به بالاترین قله پولی دنیا برسد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ارزش پول ملی در حاضر حاضر در حال سقوط است و ارزش حفظ آن کمتر از حفظ مرز ها نیست.

وی تاکید کرد: چه کسی گفته است که آمریکا و اسرائیل مهم است اما ارزش پول ملی مهم نیست باید اذعان داشت ارزش پول ملی ناموس ما است.

وی خاطر نشان کرد: زندگی فعلی مردم ایران در شان آنها نیست و باید تغییر کند و برای این تغییر لازم است روابط و مناسبات ایران دربعد سیاسی،اقتصادی و فرهنگی برای رسیدن به سطح استاندار زندگی گسترش یابد.

وی ادامه داد: در همین راستا می بایست فرهنگ، اقتصاد و سیاست ما با یکدیگر بسیج شود و روابط و مناسبات خارجی بهبود یابد.

روستا ها به خانه سالمندان تبدیل شده است

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت:در حال حاضر روستاهای کشور به خانه سالمندان تبدیل شده اند.

محسن رضایی در تشریح برنامه های اقتصادی خود گفت:باید با پرداخت یارانه سبز و تشویق جوانان به سرمایه گذاری، آنها را به روستاها بازگرداند و به تولید تشویق کرد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی در نظر دارم که به کشاورزان ،دامداران،صنعت شیلات،باغداران و زارعان یارانه سبز پرداخت کنیم.

وی افزود: باید کشاورزی از حالت سنتی به پیشرفته تبدیل شود و یارانه مرحله دوم که ۶۵ هزار تومان است برای اشتغال و تولید سرمایه گذاری شود.

وی اذعان داشت: یکی از برنامه های اقتصادی اینجانب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان فارغ التحصیل است که در صورت تسویه وام خود در موعد مقرر به میزان دو برابر وام دریافتی برای بار دوم تسهیلات دریافت کنند.

وی گفت: درصورت اجرایی شدن این برنامه رقابت سازنده و چشمگیری در عرصه کارافرینی و پیشرفت اقتصادی حاصل می شود.

هر کجا خطر باشد من حضور دارم

محسن رضایی همچنین دربخش دیگری از این مراسم در پاسخ به اینکه با چه انگیزه ای در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است گفت: احساس خطر در مقوله اقتصاد و فرهنگ ضرورت حضوراینجانب در انتخابات ریاست جمهوری است زیرا هر کجا خطر بوده من نیز آنجا حضور داشتم.

وی گفت: اگر احساس می کردم یکی از کاندیداها می توانست این کار ها را انجام دهد وقت خودم و ملت را نمی گرفتم.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان نیز مبنی بر رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی نیز گفت: در این رابطه باید منتظر نظر مقام معظم رهبری بود اما آنچه که به نظر می رسد ثبت نام آقای هاشمی نباید شکل می گرفت و در حال حاضر نیز باید با صبر و تبعیت از قانئن حرکت کرد.

رضایی در خصوص آزادی بیان نیز اظهار داشت: بزرگ ترین مشکل روشنفکران در ایران این بوده است که آزادی در جامعه نهادینه نشده است و به جای اینکه آزادیخواهی به صورت روش بیان شود به صورت شعاری و احساسی بیان شده است که در صورت انتخاب آزادی را در جامعه نهادینه می کنیم.

وی در خصوص ارتباط با آمریکا نیز گفت: فرصت خوبی را مقام معظم رهبری فراهم کردند تا در کنار مذاکرات هسته ای مذاکرات دیگری را با آمریکا داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مذاکرات باید از این حالت گرگ و میش بازی خارج شود و آمریکا مواضع و خط مشی خود را مشخص کند زیرا آنها به دنبال وقت کشی و اتلاف زمان هستند.

رضایی همچنین در جواب تعدادی از دانشجویان در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم نیز گفت: من نسبت به هر سه دولت گذشته سیاه و سفید فکر نمی کنم که مدعی باشم هیچ کاری انجام نشده است.

وی اظهار داشت: دولت دهم کارهای مثبت و البته اشتباهاتی داشته است اما من اثبات خودم را با تخریب دیگران انجام نمی دهم و دولت آینده نیز باید کار های مثبت دولت قبل را دنبال و از اشتباهات آنها درس بگیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار