تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۰۵۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگيري باند رمال و دعانويس در اهواز
ریيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي خوزستان از دستگيري 9 نفر که از طريق رمالي و دعانويسي در شهرستان اهواز اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كردند، خبر داد.
 
سرهنگ علي حاتمي در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه چند نفر با انجام رمالي و فال گيري اقدام به اغفال زنان و دختران نموده و مبالغ هنگفتي را از آنان دريافت مي نمايند، رسيدگي به اين موضوع در دستور كار ماموران پليس اطلاعات قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي و تحقيقات گسترده پس از شناسايي تعدادي از اين کلاهبرداران، با هماهنگي مقام قضايي در چند عمليات غافلگيرانه تعداد 9 نفر را دستگير کردند.
ریيس پليس اطلاعات استان تصريح كرد: در بازرسي از منزل اين متهمان مقداري آلات و ادوات رمالي و دعانويسي، تعداد زيادي برگهاي دعانويسي را که از اين طريق افراد ساده لوح و خرافاتي را فريب مي دادند، كشف و ضبط کردند.
وي گفت: متاسفانه بيشترين مشتريان اين كلاهبرداران، زنان و دختران ساده انديشي بودند كه انتظار رفع مشكلاتشان را از اين طريق داشتند.
حاتمی ادامه داد: متاسفانه مشاهده مي شود كلاهبرداران از سادگي مردم سوء استفاده نموده و با اظهاراتي مثل خبر از آينده، دعا براي خوشبختي، باز شدن بخت و ... مخاطبان خود را فريب داده و براي دعا نويسي و رمالي مبالغي را از افراد دريافت مي كنند كه لازم است مردم در اين رابطه هوشيارانه تر عمل كرده و با توكل به خدا در مصائب و مشكلات ، فريب ادعاهاي اينگونه شيادان را نخورند.
وی عنوان کرد: متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني راهي مراجع قضايي شدند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
1
1
وقتی رمال و...درآمد دارند، یعنی اشخاصی حاضرند به آنها پول بدهند تا در وضعیت شان تغییر حاصل شود.اینکار نه تنها پایه دینی و علمی ندارند بلکه هردو آنرا قاطعانه رد میکنند.تعدد این موارد (نه فقط درخوزستان،در سراسر ایران) نشانه میزان خرافه پروری ومقبولیت خرافات در بین اقشار جامعه است که با افزایش خرد جمعی انشالله ازبین می رود.
:
:
:
آخرین اخبار