باسلام اين شجره نامه دانيال ع است. دانيال بن يوضا بن يوشا بن آمون بن منشه بن اخرياهوبن يهورام بن مهوشافاط بن اسا بن ابيام بن رحبعام ابن سليمان بن داوودبن اشيا بن عوبيد بن باعاز بن سالا ابن نحون بن عمباداب بن ارام بن حصرون بن فارص بن يهودا بن يعقوب عليه سلام .شرح زندگاني حضرت دانيال ع به قلم عليرضا ابوالمشهدي.....حالا كجاي اين شجرنامه نام بدر دانيال ع حزقيل ذكر شده ؟؟؟؟
پاسخ ها
ali
||
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
باسلام نمیدونم والا شاید نویسنده دچار اشتباه شده و یا حزقیل نبی نام دیگه ی پدر حضرت دانیال باشه... خدا میدونه.
ایشون حزقیل نبی یا بابا حزقیل که بیشتر مورد استفاده قرار میگیره و رو زبونا هست پدر حضرت دانیال نبی هستن حالا این دوستمون شجره نامه اورده اسم این پیغمبر نیست نیاز به تحقیق محقق ها داره، در ضمن کاش یا از قبلا عکس میذاشتید از داخل حرم یا بعدا چون الان مشغول مرمت و بازسازی این حرم پر برکت هستن و داخل حرم زیاد تمیز نیست.
مکان پربرکتی هم هست چرا که هر هفته در حسینیه این حرم کلاس اموزش مداحی برپا میشه.
یا علی.
با سلام
حضرت دانیال(ع) فرزند یوحنا و از نسل حضرت داوود و حضرت یعقوب نبی می باشند.
حضرت حزقیل نبی (ع) نیز فرزندی به نام دانیال داشته اند ولی بدون شک فرزند ایشان دانیال که ملقب به دانیال نبی می باشد و در شوش مدفون شده است نمی باشد.
همچنین بر اساس اسناد تاریخی موجود پیامبران زیادی در ایران مدفون شده اند ولی به لحاظ سندیت قطعی تنها پیامبر مدفون در ایران حضرت دانیال(ع) در شوش میباشند و دیگر مزارهای موجود مورد احترام و اکرام مردم هستند ولی قطعیت تاریخی محل دفن آنها تایید نشده است و اکثرا چند مکان در کشورهای مختلف برای آنها ذکر شده است.
به نظر بنده در شهر دزفول بعضی مکان هارا مصادره به اسم کرده اند. یکی باباحزقیل است .هیچ سند تاریخی مبنی بر اینکه دانیال نبی(ع) نام پدرش حزقیل بوده وجود ندارد.شاید تشابه اسمی باشد ولی این سوء استفاده است . در دزفول همچنین بقعه بنام سبزقبا وجود دارد و می گویند ایشان فرزند حضرت موسی بن جعفر (ع) است ؟؟؟؟!!! نام فرزندان امام کاظم (ع) را که جستجو میکنی هیچ نشانی از سبزقبا (محمدبن موسی) وجود ندارد . البته محمد بن موسی الکاظم در شیراز در بقعه ای به همین نام مدفون است.
سلام
توی حرم دانیال ذکر شده که نام پدرش یوحنا بوده این زیارتگاه که با نام حزقیل توی دزفول هست نميتونه پدرشون باشه البته حزقیل هم آرامگاهش نزدیکی بغداده حالا توی زیارتگاه کار فرهنگی میشه نميتونه بعنوان سندیت یک مکان استفاده بشه و اینکه سر زبونا افتاده دقیقا از سال 77چنین چیزی گفته شده نه بیشتر