تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۱۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش راه های روستایی خوزستان
 استاندار خوزستان گفت: در 8 سال گذشته با حمایت دولت های نهم و دهم بیش از 3 هزار و 495 کیلومتر به راه های روستایی استان افزوده شده است.
 
سید جعفرحجازی بیان داشت: تا پیش از سال 84 و در دوره تصدی دولت های گذشته میزان راه های روستایی استان خوزستان 7 هزار و 712 کیلومتر بود، که در دولت های نهم و دهم تاکنون 3 هزار و 495 کیلومتر به راه های روستایی استان افزوده شده است.
 
وی گفت: از جمله مهم ترین پروژهای اجرایی دولت نهم و دهم در بخش حمل و نقل و راه می توان به احداث 100 کیلومتر آزاد راه اهواز – سربندر اشاره کرد که تا پیش از سال 84 هیچ بزرگراهی در استان خوزستان وجود نداشته است.
 
استاندار خوزستان عنوان داشت: همچنین در هشت سال اخیر و در طول خدمت دولت های نهم و دهم 422 کیلومتر به بزرگراه های استان افزوده شده است.
 
حجازی افزود: در بخش راه های اصلی نیز در هشت سال گذشته 262 کیلومتر به راه های اصلی استان افزوده شده که تا پیش از دولت های نهم و دهم یک هزار و 450 کیلومتر راه اصلی در استان وجود داشت.
 
استاندار خوزستان با اشاره به احداث پروژه های خط آهن در استان گفت: از جمله پروژهای اجرایی در بخش ریلی می توان به احداث خط آهن خرمشهر- شلمچه، خط دوم اهواز- خرمشهر و بازسازی خط آهن قدیم اهواز- خرمشهر اشاره کرد که در دولت های نهم و دهم در استان خوزستان اجرایی شده است.
 
حجازی بیان داشت: در دولت های نهم و دهم افزون بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال جهت آسفالت راه های روستایی هزینه شده است.
 
وی اظهار داشت:همچنین احداث پل های کمربندی اهواز،پل هشتم اهواز،پل بالارود اندیمشک و پل پنجم دزفول نیز از جمله پروژه هایی است که در دولت های نهم و دهم در شهر های مختلف استان اجرایی شده است.
 
استاندار خوزستان گفت: ساخت جاده آبادان –ماهشهر-هندیجان(اتوبان ساحلی)، راه آهن مسافربری شوشتر، روگذر صنایع فولاد اهواز(تقاطع غیر هم سطح)، روگذر کمربندی اندیمشک – دزفول و ساخت روگذر تقاطع غیر همسطح سه راهی اندیمشک نیز از دیگر پروژه های مهم دولت های نهم ودهم در استان خوزستان بوده که اجرایی شده است.
 
حجازی اظهار داشت: همچنین در سفر های اول،دوم و سوم هیات دولت به استان خوزستان افزون بر 57 مصوبه در بخش حمل و نقل ریلی به تصویب هیات وزیران رسیده است.
 
وی گفت: مهمترین این مصوبات شامل ساخت کمربندی غرب و شرق اهواز،ساخت جاده چهار بانده ملاثانی-شوشتر-دزفول، ساخت جاده چهار بانده دارخوین- شادگان-خوردورق، بزرگراه آبادان – ارودکنار-پاشنه زاگرس و احداث فرودگاه جدید شهر اهواز بوده است.
 
استاندار خوزستان بیان داشت: در سال های 84 تا 91 مبلغ 9 هزار و 273 میلیارد ریال به بخش حمل و نقل ریلی استان خوزستان اختصاص داده شده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
0
با سلام
ظاهرا" مسجدسلیمان جزء خوزستان نیست و قرار نبود آقایان جاده میانبری برایش بزنند و 40 کیلومتر اهواز را کوتاه تر کنند . پس کو چه شد آن همه سرو صدا برای افتتاح جاده میانبر اهواز مسجدسلیمان؟
:
:
:
آخرین اخبار