تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۱۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با گذشت 8 روز از زمان اعلام اسامی هنوز اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده شوراهای خوزستان اعلام نشده است؛
بازرسین ستاد انتخابات کشور به داد خوزستان برسند/ آیا استانداری خوزستان توانایی کمک به ایجاد حماسه سیاسی را دارد؟ / عکس
در شرایطی که انتظار می رفت با توجه تاکیدات پیاپی مقام معظم رهبری بر فراهم شدن شرایط ایجاد حماسه سیاسی، متاسفانه عملکرد ستاد انتخابات استان خوزستان در اعلام نکردن اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده انتخابات شورای شهر و روستا کمکی به ایجاد این حماسه نکرده است
خوزنیوز: رئيس ستاد انتخابات خوزستان  اردیبهشت ماه سال جاری در گفت و گو با سایت استانداری با اشاره به انجام مراحل بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها در استان، می گوید: 12 خردادماه نظر نهايي در اين خصوص اعلام مي شود.

سيدكريم حسيني  اظهار می کند: در خصوص انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، برنامه ها و اقدامات بر اساس روزشماري كه در اين خصوص اعلام شده در استان در حال انجام است و در حال حاضر نيز بررسي صلاحيت داوطلبان در حال انجام است.پس از بررسي صلاحيت ها توسط هيات اجرايي و مراجع چهارگانه و اعلام نظر قطعي در اين خصوص، اسامي كانديداهاي تاييد صلاحيت شده 13 خرداد منتشر مي شود.

وی تصريح كرد: پس از انتشار اسامي افراد تاييد صلاحيت شده، اين افراد مي توانند از تاريخ 16 خردادماه نسبت به تبليغات اقدام كنند.

این اظهارات این مقام مسئول خوزستانی در حالی است که با گذشت 8 روز از مهلت تعیین شده تا کنون جز فرمانداری اهواز –آن هم با تاخیر چند روزه- ، اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده سایر شهرو روستاهای استان منتشر نشده است و یا اینکه در اختیار رسانه ها و مردم قرار نگرفته است.

در شرایطی که انتظار می رفت با توجه تاکیدات پیاپی مقام معظم رهبری بر فراهم شدن شرایط ایجاد حماسه سیاسی، متاسفانه عملکرد ستاد انتخابات استان خوزستان در اعلام نکردن اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده انتخابات شورای شهر و روستا کمکی به ایجاد این حماسه نکرده است.

شوراهای اسلامی شهر در استان خوزستان در سه دوره گذشته عملکرد قابل قبولی را ارائه نداده اند که صاحبنظران مهمترین دلیل آن را عدم توجه به شایسته سالاری و تخصص گرایی و لحاظ کردن نسبت های  خویشاوندی، قومیتی و یا هم تباری در انتخاب از سوی مردم  می دانند. کار تا جایی پیش رفت که شنیده شد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان رای دادن قومی را حرام اعلام کرده اند.

در همین راستا از مسئولین برگزاری انتخابات انتظار می رفت با بررسی این چالش و انجام تحقیقات و کار کارشناسی در فاصله زمانی بین دو انتخابات راهی برای برون رفت از این مسئله پیدا کنند زیرا که ترغیب مردم به تخصص گرایی نیازمند یک عملکرد اقناعی گسترده و طولانی است.

اما متاسفانه برگزار کنندگان انتخابات در این زمینه کارچشمگیری که بتواند این موج را ایجاد کند، انجام نداده اند. در این زمینه حداقل کاری که از ستاد انتخابات استان خوزستان بر می آمد و وظیفه این ستاد محسوب می شود اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده در موعد مقرر و انتشار در رسانه ها جهت رویت مردم  بود که بتوانند با بررسی گزینه ها و سوابق آنها بتوانند انتخاب درستی داشته باشند (با این اوصاف، ارائه سوابق کاندیداها از سوی این ستاد زیاده خواهی نگارنده را نشان می دهد!)  که این اتفاق تا این لحظه  نیز پس از گذشت 8 روز از موعد تعیین شده توسط رییس ستاد انتخابات استان هنوز نیفتاده است.

در این صورت اگر در این 3 روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا این حق از مردم خوزستان دریغ شود شهروندان تنها باید پس از مراجعه به شعب اخذ  بر همان منوال گذشته و کاندیداهایی که را از قبل می شناسند (قومی – خویشاوندی – هم تباری) رای  دهند و یا در دام تبیلغات رنگین و پرحجم برخی کاندیداها گرفتار شوند که متاسفانه سرنوشتی جز انتخابات پیشین رقم نخواهد خورد. اتفاقی که به علت ضعف عمکرد برخی مسئولین بر شهروندان خوزستان تحمیل خواهد شد.

خبرنگار ما در همین زمینه از اواخر هفته گذشته پیگیر دریافت و درج اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از مسئولین مربوطه بوده که با پاسخ مناسب از سوی آنها مواجه نگردیده است.

ضعف عملکرد مجموعه استانداری خوزستان در اطلاع رسانی به شهروندان خوزستانی  به حدی است که پس از مراجعه به سایت فرمانداری های استان (که می بایست اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده را منتشر کند) متوجه خواهید شد برخی از آن بیش از 2 سال است که بروز نشده اند و هیچ اثری از فهرست نامزدها نیست. به عنوان مثال در سایت فرمانداری آبادان هنوز نام سیدخلف موسوی ، مدیرکل فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان علیرغم چند سال جابجایی به عنوان فرماندار درج شده است.

برای دیدن تصاویر در  اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید





در سایت انتخابات استانداری خوزستان خبری از اعلام اسامی کاندیداها نیست



آخرین خبر سایت فرمانداری خرمشهر مربوط 16 شهریور 1390 می باشد.



نام فرماندار پس از چند سال جابجایی هنوز سیدخلف موسوی درج شده است. آخرین خبر مربوط به فرمانداری اهواز می باشد که البته پس کلیک روی لینک با خطا مواجه می شوید.



سایت فرمانداری دشت آزادگان: بدون شرح!



سایت فرمانداری شوشتر: بدون شرح!



آخرین خبر سایت فرمانداری بهبهان مربوط 5 شهریور 1391 می باشد.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
1
متاسفم...
یاسمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
0
0
واقا که
:
:
:
آخرین اخبار