تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۸۷۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست خبری رییس مجمع نمایندگان خوزستان مطرح شد:
تسهیلات به ازای هر نفر در خوزستان 2 میلیون، در اصفهان 5 میلیون و در تهران 18 میلیون / عملکرد استاندار ضعیف است
از 100درصد سپرده‌ها حدود 75 درصد تسهیلات می‌گیریم؛ در حالی که در اصفهان همین نسبت 95 درصد و در تهران 110 درصد است. به ازای هر نفر سهم از تسهیلات 2 میلیون تومان است، در اصفهان این رقم پنج میلیون تومان و در تهران 18 میلیون تومان است
خوزنیوز: نماینده مسجدسلیمان میزان رضایت مجموع نمایندگان استان خوزستان از عملکرد استاندار را ضعیف ارزیابی کرد و از فهرست پیشنهادی این مجمع جهت معرفی استاندار و مدیران جدید استانی جدید به رییس جمهور منتخب کشورمان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز، دکتر اسماعیل جلیلی رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان و نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی ، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در نشست خبری خود که در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات استان خوزستان برگزار شد ضمن تشریح آخرین عملکرد مجمع نمایندگان خوزستان و سهم استان خوزستان در لایحه بودجه سال 92 به سوالات خبرنگاران حاضر در این جلسه پاسخ داد.
دکتر اسماعیل جلیلی در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تاکید بر استفاده از برکات و فیوضات این ماه به فضای سیاسی کشور پس از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این فضا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دچار فراز و نشیب های زیادی شد. بعد از کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم به نسبت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ، رهبر معظم انقلاب با هوشمندی سال جاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند. که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد نشان داد مردم ما با درک شرایط موجود چشم به آینده ای روشن دوخته اند.
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در به تشریح فعالیت های این مجمع پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان در طی یکسال و اندی اخیر جلسات مکرری را با رییس جمهور ، رییس دستگاه قضایی ، رییس مجلس شورای اسلامی ، معاون اول رییس جمهور ، وزرای هیات دولت و سایر مقامات کشوری و استانی در جهت طرح مسائل و مشکلات استان خوزستان بر اساس اولویت های نظیر تامین خدمات اولیه زندگی با تمرکز بر تامین آب شرب مناسب ، برق ، گاز و جاده دسترسی برگزار کرده است. نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا و هفتکل بیان داشت: این جلسات منجر به افزایش حقوق 25 درصدی کارمندان دولت شد. در این راستا میزان اعتبارات استانی از 2100 میلیارد تومان به نزدیک 3 هزار میلیارد تومان رسید.
وی به ضعف مدیران استان در چانه زنی برای تامین اعتبارات لازم استان در مرکز اشاره کرد و گفت: چانه زنی مدیران استان خوزستان برای گرفتن منابع کشوری بسیار پایین است و این امر نشان دهنده ضعف مدیران استانی است.
جلیلی افزود : یکی از مشکلاتی که استان پرظرفیت خوزستان با آن مواجه است داشتن مدیرانی کم کار است که برای جذب منابع تلاشی نمی کنند و این مهم باعث شده است تا بسیاری از فعالیت های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در استان خوزستان با رکود روبرو شود.
وی افزود: این درحالی است که حساسیت بیشتر مدیران همچنین تمایل برای ساختن خوزستان ،می توانست شرایط را برای پیشرفت هر چه بیشتر منطقه هموار کند.
نماینده مردم مسجد سلیمان تلاش برای تعامل هر چه بیشتر مدیران استانی با مدیران ملی برای احقاق حقوق استان خوزستان از دیگر اهداف مهم کاری نمایندگان این استان قلمداد کرد و افزود: سعی براین است که از هدر رفت ظرفیت های استان خوزستان ممانعت بعمل آید.
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: بودجه سال 91 دچار تغییراتی شد که آن هم به دلیل عدم تحقق درآمدهای نفتی بود، در بخش دریافت مالیات 86 درصد درآمد ها تحقق یافت تا به کمبود درآمدهای نفتی کمک کند اما این رقم باز هم برای ساخت سازدر کشور بسیار ناچیز بود.
جلیلی با اشاره به تاثیران نوسات شدید ارز و طلا در سال گذشته افزود: در سال 91 به دلیل نوسانات بسیار زیاد قیمت ارز و طلا در حدود 30 درصد از واحدهای تولیدی در استان خوزستان تعطیل شدند و حدود 350 هزار نفر شغل خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه 96 درصد نقدینگی کشور در دست بانک‌هاست، گفت: بانک‌ها منابع را به سمتی می‌برند که کمکی به توسعه نمی‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه بودجه سال 91 با یک انحراف 40 درصدی مواجه شد، خاطرنشان کرد: دلیل این انحراف 40 درصدی، عدم تحقق درآمدهای دولت در حوزه درآمدهای نفتی بود و درآمدهایی مانند واگذاری شرکت‌ها، فروش اموال و واگذاری سهام تحقق نیافت.وی با اشاره به اینکه 86 درصد درآمدهای مالیاتی در سال 91 تحقق یافت، گفت: تحقق این میزان درآمدهای مالیاتی در کنار درآمدهای نفتی بسیار ناچیز است، مشکل عمده در حوزه بودجه، حجم زیاد درآمدهای حجمی دولت است.
جلیلی بیان کرد: در حالی که چهار ماه از سال می‌گذرد، بودجه ابلاغ نشده است و این یک ضعف عمده برای دولت دهم است که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اختلافی که در سفر چهارم ریاست جمهوری بین نمایندگان مجلس خوزستان با معاون اول رئیس جمهور به وجود آمد، اظهار کرد: هدف این بود که سفر چهارم ریاست جمهوری را از رویکرد محض سیاسی به سمت نیازهای استان سوق دهیم، در این سفر جلسه هئیت دولت با مدیریت خوبی آغاز نشد و من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان به ایشان تذکر دادم که روش مدیریت جلسه ایجاد مشکل می‌کند.
نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه رئیس جلسه خیلی بی‌تفاوت مصوبات سفرهای قبلی را می‌خواند و از کنار آنها می‌گذشت که ابتدا با تذکر وزیر دادگستری و سپس نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه این مصوبات اجرا نشده است، مواجه شد.
وی اضافه کرد: رئیس جلسه با بیان اینکه شما نباید اظهارنظر کنید جلسه را ادامه داد که به دنبال آن نمایندگان ترک جلسه را بر ماندن ترجیح دادند و همچنین برخلاف شایعات هیچگونه برنامه قبلی برای ترک جلسه وجود نداشت.
جلیلی در رابطه با آخرین وضعیت لایحه اختصاص دو درصد درآمدهای نفتی به خوزستان، اذعان داشت: به دلیل فاصله‌ای که خوزستان از نظر توسعه زیرساخت‌ها با استان‌های دیگر دارد در سفر چهارم دولت به خوزستان مصوب شد که دو درصد از درآمدهای نفتی به خوزستان تعلق بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: دو هزار و 200 میلیارد تومان سهم دو درصد درآمد نفت است که 500 میلیارد تومان آن به خوزستان تعلق می‌گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه روابط دولت دهم با مجلس دچار خدشه شده است، تصریح کرد: دلیل این اختلاف و خدشه این بود که دولت به دلیل انسجام و یکپارچگی که در درون خود می‌دید و از آن با عنوان دولت قوی نام می‌برد نیازی به تعامل با قوا نمی‌دید.
وی، دلیل دیگر این مسئله را اینگونه بیان کرد: شعارهایی که دولت دهم اعلام کرده بود و برای رسیدن به آنها تلاش می‌کرد پایبند به قوانین بالادستی نبود و با آنها تضاد داشت و این عوامل باعث به وجود آمدن اختلاف بین مجلس و دولت شد.
جلیلی با بیان اینکه بین دولت و دستگاه‌های اجرایی اختلاف وجود دارد، اظهار کرد: وقتی یک دستگاه اجرایی با مجلس لابی می‌کند که برای ما این کار را انجام دهید، نشان‌دهنده این است که دولت خواست دستگاه‌های اجرایی را در نظر نمی‌گیرد، همه دستگاه‌های اجرایی به لایحه بودجه اعتراض داشتند.
وی با اشاره به اینکه نسبتی در حوزه اقتصاد و بانک تحت عنوان سپرده و تسهیلات وجود دارد، اذعان کرد: خوزستان از نظر سپرده‌گذاری در کشور دارای رتبه ششم است؛ در حالی که سهم استان در حوزه برخورداری از تسهیلات 2.3 درصد کل کشور است، بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات خوب عمل نمی‌کنند.
نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از 100درصد سپرده‌ها حدود 75 درصد تسهیلات می‌گیریم؛ در حالی که در اصفهان همین نسبت 95 درصد و در تهران 110 درصد است.
وی با بیان اینکه به نسبت جمعیت خوزستان به ازای هر نفر سهم از تسهیلات 2 میلیون تومان است، گفت: در اصفهان این رقم پنج میلیون تومان و در تهران 18 میلیون تومان است.
جلیلی خاطرنشان کرد: البته این یک امر بدیهی است که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به جایی می‌رود که رویکرد برای تسهیلات باز و تسهیل‌گر باشد، قرار نیست که سپرده‌های مردم را انباشته کنیم و تسهیلات آن را در جایی دیگر مورد استفاده قرار دهیم.
وی با بیان اینکه 96 درصد نقدینگی کشور در دست بانک‌هاست، بیان کرد: بانک‌ها منابع را به سمتی می‌برند که ارزش افزوده در تولید ندارد و کمکی به توسعه نمی‌کند؛ بلکه پولشویی را رواج می‌دهد.
نماینده مسجدسلیمان گفت: به تعبیر دولت، بودجه امسال دچار افزایش شد؛ در حالی که از نگاه مجلس این افزایش نبود؛ بلکه شفاف کردن درآمدهای دولت بود.وی با بیان اینکه کل بودجه سال جاری 721 هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: از این میزان بودجه 539 میلیارد تومان به شرکت‌های دولتی، 210 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی و 25 هزار میلیارد تومان هم برای درآمدهای اختصاصی در نظر گرفته شده است.
جلیلی با اشاره به اینکه در بودجه امسال میزان وابستگی به درآمد نفت افزایش یافته است، گفت: میزان وابستگی به درآمد نفت در بودجه سال 92 در حدود 42 درصد است که یک خطر جدی است و اگر این میزان درآمد نفتی تحقق نیابد، باعث می‌شود درآمدها به موقع پرداخت نشود.
وی متذکر شد: اگر درآمدهای نفتی تحقق نیابد، نرخ ارز بالا می‌رود و تا سه هزار و 900 تومان می‌رسد و در نتیجه آن قیمت تمام شده محصولات نیز افزایش می‌یابد و صادرات و درآمدها دچار مشکل می‌شود و مالیات‌ها افزایش می‌یابد.
رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مواضع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طی جلسات متعددی که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با دیگر نمایندگان استان در مجمع نمایندگان داشتیم نهایتان به این نتیجه رسیدیم که هر کدام از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بنا بر سلیقه و گرایشات سیاسی خود در صورت تمایل از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کند. طبیعی است که در انتخاباتی به اهمیت ریاست جمهور فعالان سیاسی به دسته های مختلف تقسیم می شوند. اما مهم آن است که دولت آینده یک دولت فراجناحی باشد و در تصمیمات خود جناح و سلیقه خاص خود را اعمال ندهد.
عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اتقافات پیرامون جلسه استیضاح وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن روز رییس جمهور دچار اشتباه استراتژیک شد. ابزار تهدید او در این روز کاربردی نداشت. در حالی که در آن روز همه چیز به نفع رای اعتماد بهارستان نشینان به وزیر کار بود رییس جمهور اما با طرح مسائل حاشیه ای باعث واکنش منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در نتیجه عدم رای اعتماد دوباره به دکتر شیخ الاسلامی شد.
وی به ضعف خدمات رسانی مسئولان در حوزه های انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: کانه مسجدسلیمان جزو شهرهای استان نیست آنقدر که خدمات دهی مسئولان در این شهرستان ضعیف است. برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان حتی ردیف بودجه ای برای مسجدسلیمان در سال جاری در نظر نگرفته اند.
جلیلی بیان داشت: شاخص راه های استان بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی 70 درصد است در حالیکه این شاخص در مسجدسلیمان به 30 درصد رسیده است.
وی گفت: مگر شهرستان مسجدسلیمان جزو شهرهای استان نیست که باید دانشگاه علوم پزشکی اهواز به آن خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهد؟! اما این دانشگاه پاسخگوی سرانه بهداشتی و درمانی این منطقه نیست. بی مسئولیتی برخی از مدیران استان برای ایجاد یک توسعه متوازن در توزیع منابع دغدغه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی گفت: نگاه بخشی برخی از مدیران استان از چالش های استان است. وی به مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای غلط اداره کل محیط زیست خوزستان موجب شد این کارخانه از فهرست کارخانجات آلاینده خارج شود.
جلیلی بیان داشت: یکی از مشکلات که باعث شد در بخش گردشگری مسجدسلیمان دچار مشکل شویم اختلاف مدیریت ارشد استان با مدیرکل گردشگری استان بود که موجب عدم تخصیص اعتبارات مناسب نیاز این اداره کل در نتیجه توقف روند ترمیم اماکن تاریخی و عدم خدمات دهی مناسب در این مناطق به گردشگران شد.
عضوهیات رییسه کمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی به عدم اختصاص بودجه برای ریزگردها در بودجه سال 92 اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بودجه سال جاری هیچ اعتباری برای رفع ریزگردها پیش بینی نشده است.
رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به دیدار نمایندگان استان خوزستان مجلس شورای اسلامی با دکتر روحانی رییس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: سرفصلی از انتظارات و طرح مشکلات و اولویت های استان آماده شده است که به استحضار رییس جمهور منتخب خواهد رسید.
جلیلی میزان رضایت مجموع نمایندگان استان خوزستان از عملکرد استاندار را ضعیف ارزیابی کرد و از فهرست پیشنهادی این مجمع جهت معرفی استاندار و مدیران جدید استانی جدید به رییس جمهور منتخب کشورمان خبر داد.
جلیلی در ادامه به بحث اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: در سال 90 نرخ بیکاری در استان 9 درصد و کشور 11 درصد بوده است این درحالی است که نرخ بیکاری در سال 91 به 9/13 درصد رسیده است و نرخ کشوری 12 درصد را نشان می دهد. این نشان از رشد 4 درصدی نرخ بیکاری در استان و یک درصدی در کشور است.
وی گفت: دولت یازدهم باید توجه ویژه ای به ایجاد زیرساخت های لازم جهت توسعه متوازن در استان داشته باشد. چرا که هزینه های تارضایتی در استان زرخیز خوزستان برای هر دولت بالاست و تولید چالش های زیادی خواهد کرد.جلیلی با انتقاد از مسئولان وزارت نیرو در خصوص عدم کارشناسی مناسب در ایجاد سدگتوند گفت: تصمیم گیری مسئولان وزرات نیرو در این خصوص اشتباه بوده است. در حال حاضر هزینه های فراوانی را باید صرف کاهش شوری آب در پایین دست این سد انجام داد. تکذیب لایه و گنبد نمکی از سوی مسئولان وزارت نیرو دردی از مردم که با همه وجود خود شوری آب را لمس می کنند نمی کند. .
عضوهیات رییسه کمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان به اعتبار 528 میلیارد تومانی مازاد بر بودجه استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص استان خوزستان به رتبه اول دست یافت و استان فارس با 320 میلیارد تومان رتبه دوم را در اختصاص بودجه در اختیار دارد.
 

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
4
کاملا درست است. امیدواریم هرچه زودتر مدیران ارشد ادارات تغییر کنند.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
انشاالله مدیر کل امور مالیاتی تغیر نمایید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
3
بسم الله. اگه استاندار ضعیفه لطفا یه آدم کار کشته و دلسوزبیارید.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
3
اقای جلیلی به نظر من یکی از بهترین تصمیمات که جهت رفع بیکاری -سرقت -فحشا -طلاق و... در این استان باید انجام داد این است که بعلت بدی اب وهوا وموارد فوق کلیه شاغلان کارگاههای دولتی وغیر دولتی با داشتن 25 سال سابقه کاری و بدون در نظر گرفتن سن باز نشسته شوند (سخت وزیان اور ) باور نماید با همین کار خیلی از مشکلات این استان حل میشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
3
تورو خدا دیگه حق ما نیست که وضعمون این باشه..تورو خدا یه مسئ.له درست و حسابی بیارید .......
اسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
4
یکی نست بگه که آقای جلیلی همین شما بودید پارسال به نقل از خوزنیوز در مجمع نمایندگان استان دفاع تمام قد از استاندار کردین پس حال چی شد یهو استاندار آقا بده شد!
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
0
5
واقعا متاسفم برای استانم استانی مثل اصفهان که تمام این استان را بیابان تشکیل داده و ذره ای نفت و گاز و غیره ندارد و ما که زیر پایمان نفت گاز است باید بفروشند و خرج این استان کنند مسئولین استان تا کی میتوانید بی خیال باشید واقعا برایتان متاسفم؟
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
0
6
آقای دکتر یه دست صدا نداره، خوزستان باید قومیت گرایی رو بذاره کنار و به دور از قومیت گرایی از تک تک شهرهاش پیشرفتشو شروع کنه.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
0
2
گذر زمان تمام خائنین در حق مردم خوزستان رو به همگی نشون میده ، ولی افسوس که کار از کار گذشته!!! ولی این باید درس عبرتی بشه برای ما و بدونیم بزرگترین خیانتها رو در حق مردم کیا انجام دادن و کیا بودن که از این کارها دفاع کردند!(قابل توجه نماینده های منتخب مردم)
عبدالمطلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
0
0
سلام
همین خبرگزاری خوزنیوز یکی از نهادهایی هست که با پوشش ضعیف خبری سعی میکنه همه چیز رو ایده آل نشون بده.... سعی کنید این نظر رو نشون بدید ببینیم چقدر انتقاد پذیر هستین...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
0
0
این رو که حجازی خودش در مورد بانکها گفته بود آقای جلیلی شما پرا به موقع کاری نکردید!!!؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
1
مدیران ورئیسان تنبل اهواز وخوزستان باید گردنشان زده شود تا آنهایی که جدید می آیند کار کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
0
0
ای بابا ای بابا چی میگین هموطنا همشهریا هم زبونا اینا رو به کسانی بگین که گوششون بشنوه خلاصه کلام حکومت حضرت علی (ع) کجا ما شیعه ها کجا جدا متاسفیم برای مسئولین
:
:
:
آخرین اخبار