تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مخالفت نماینده اهواز با گزینه پیشنهادی وزارت کشاورزی
 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه با تصدی حجتی در وزارت جهاد کشاورزی بیم نابودی فرصت های طلایی بخش کشاورزی می رود گفت: به طور حتم با انتخاب وی این وزارتخانه به باشگاهی سنتی تبدیل می شود.

سیدشکرخدا موسوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه23 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم در مخالفت با محمود حجتی وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همه می دانیم تورم و نابسامانی های ناشی از مشکلات این معضل و سوء مدیریت های مسئولان زندگی جامعه ایرانی را در تنگنا قرار داده است و یادمان نرود که 98 درصد از شهدای جنگ تحمیلی از قشر مستضعفین بوده اند از این رو بیاییم و با شهدا میثاق بسته و راه آنها را که همان راه ولایت فقیه است را برای ایجاد زندگی بهتر برای مردم ادامه دهیم.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بخش کشاورزی هم اکنون نفس های آخر خود را می کشد افزود: متأسفانه کشاورزان از هیچ بخش ودستگاهی حمایت نمی شوند از این رو از وزیر پیشنهادی کشاورزی این انتظار می رود که بخش کشاورزی را به جایگاه واقعی و اصلی خود برسانیم زیرا کشاورزی بخشی است که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی و امکانات را به کشور ارائه می کند و براساس فرمایشات امام خمینی(ره) محور کشاورزی محور توسعه کشور بوده و است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون حدود 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد تصریح کرد: متأسفانه از این میزان تنها 4 میلیون هکتار زمین زیر کشت رفته از طرفی دیگر در استان خوزستان از 4 میلیون هکتار زمین کشاورزی تنها یک میلیون هکتار از این اراضی استفاده می شود.

موسوی با بیان اینکه تنوع آب و هوایی ایران در تمام دنیا بی مثال و بی نظیر است گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید بگوید که برای شکوفایی این حوزه چه برنامه ای دارد چون ایران مانند کشتی حضرت نوح بوده که در هر کجای آن نعمات بسیاری وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: کلانتری به عنوان یکی از معرفی کنندگان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معتقد است که توجه به بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر است اما با محور توسعه قرار گرفتن کشاورزی مخالف هستند حال حجتی به عنوان وزیر پیشنهادی باید نسبت خود را با این سخنان تعیین کند.

وی ادامه داد:‌ یکی دیگر از نکات ما این است که التیام قلبی و عملی در  طیف حجتی به موضوع استراتژیکک خودکفایی وجود ندارد از این رو باید به خاطر آوریم که رهبر معظم انقلاب در سال 80 فرمودند که من به آن سه نکته ای که رئیس جمهور گفته است یک نکته را اضافه می کنم که آن موضوع خودکفایی است اما آن چیزی که حجتی قولش را به من داده است این موضوع نبود از این رو توقع داشتم که در مجلس نهم چنین موضوعی از سوی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مطرح شود که متأسفانه چنین موضوعی در شرایط کنونی مطرح نشد از طرفی دیگر من در چند روز اخیر هر چقدر در مجلس دقت کردم که وزیر پیشنهادی موضوع خودکفایی را مطرح کند دیدم که چنین موضوعی صورت نگرفت بلکه حجتی در اظهارات خود موضوع پیش بردن اهداف حوزه کشاورزی را مطرح کرده است.

موسوی با تأکید بر اینکه حجتی مانند دوران گذشته وزارت خود معتقد ات که مقوله خودکفایی یک موضوع سنتی است گفت: با وجود پیشرفت های مناسب در حوزه اقتصادی و صنعتی بخش کشاورزی در عرصه اقتصاد دارای ویژگی های خاصی است از این رو از دیدگاه توسعه اقتصادی، بخش کشاورزی جایگاه مناسبی در تحقق این موضوع دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید مکلف به اجرای محورهای بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه باشد یادآور شد: هم اکنون یکی از دغدغه های کشاورزان موضوع خرید تضمینی محصولات، بیمه کشاورزی و خرید کود شیمیایی است این در حالی است که در کشورهای مختلف بیشترین حمایت از حوزه کشاورزی انجام می شود و سعی دارند با افزایش درآمد کشاورزان قدرت خرید این افراد را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در برنامه های حجتی در عرصه اجرایی برای رفع چالش های اصلی حوزه کشاورزی موضوعی و تدبیری دیده نشده است افزود:‌ یکی از الزامات برنامه های وزرای پیشنهادی باید تحلیل برنامه پنجم توسعه در حوزه خود باشد از این رو وزرا نباید محورهای این قانون را رها کنند از طرفی دیگر حجتی در اظهارات خود از یک سو به توسعه صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرده و از سوی دیگر بر تأمین امنیت غذایی به وسیله خودکفایی تأکید دارد حال این وزیر پیشنهادی در گام نخست باید برنامه های خود را اولویت گذاری کند همچنین این وزیر پیشنهادی در پایان مسئولیت خود در وزارت کشاورزی نامه ای را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند و خطر همه واردکنندگان محصولات استراتژیک را گوشزد کردند اما به نظر می رسد که وی باید بیان می کرد چه برنامه ای برای مقابله با این تهدید در دره 4 ساله خود دارد.

موسوی ادامه داد:‌ از طرفی دیگر در برنامه ای این وزیر به 3 چالش بخش کشاورزی که خرده مالکی، کمبود صنایع تبدیلی و دلالی است اشاره نشده همچنین در برقراری برنامه های وی به بسترهای زیربنایی و قانونی اشاره نشده است همچنین وزیر پیشنهادی در برنامه خود از عبارت حذف واردات گفته است که در رسانه ها بازتاب زیادی داشته اما خبرگان امنیت غذایی بهتر می دانند که باید مدیریت صحیح واردات به گونه ای باشد که امنیت غذایی مردم به خطر نیافتد از طرفی دیگر حرکت به سمت خصوصی سازی نظام بخش کشاورزی یکی از اهداف حجتی در برنامه هایش بوده که امیدوارم این موضوع محقق شود همچنین بهتر بود که این وزیر پیشنهادی تحلیلی را از عملکرد وزارت خود از سال 80 تا 84 ارائه می داد تا تصویر روشنی از نقاط ضعف و قوت عملکردی این وزیر نمایان می شد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در برنامه های حجتی به موضوع خرید تضمینی محصولات وکالاهای اساسی توجه جدی نشده است گفت: از طرفی دیگر برخی از فعالان جهاد سازندگی هنوز از اقدامات ایشان از ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی دلگیر هستند از این رو وزیر پیشنهادی باید درصحبت های خود جواب این موضوعات را بدهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در برنامه های وزیر پیشنهادی کشاورزی به مقوله جهاد کشاورزی اشاره نشده است تصریح کرد: در زمان مسئولیت حجتی معاونین وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از قانون شکنان مجلس ششم استعفا کرده و در جمع متحصنین حضور یافتند از طرفی دیگر در زمان مسئولیت ایشان به عنوان وزیر جهاد کشاورزی برخی از مدیران حزب اللهی حذف و به جای آنها افرادی با گرایش های حزبی جایگزین شدند همچنین طرح خودکفایی کشاورزی که در زمان ایشان شروع شد و حتی به اصطلاح جشن خودکفایی گندم برگزار شد به علت اشکالات اساسی بعد از چند سال متوقف شد.

موسوی ادامه داد:‌ وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در 5 سال گذشته هیچ ارتباطی با بخش کشاورزی نداشته و به دنبال اقدامات عمرانی و اقتصادی بوده است از طرفی دیگر با تصدی حجتی در وزارت جهاد کشاورزی بیم نابودی فرصت های طلایی بخش کشاورزی می رود که امکان دارد با انتخاب وی این وزارتخانه به باشگاهی سنتی تبدیل شود همچنین در برنامه های این وزیر پیشنهادی هیچ اشاره ای به توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی نشده است از طرفی دیگر در زمان مدیریت حجتی در جهاد کشاورزی جز چند مدیر خاص را به حضور نمی پذیرفت و حتی مسئولان استان ها برای ملاقات با وی حدود 2 سال معطل می ماندند.

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت حجتی در وزارت جهاد کشاورزی بیشترین سطح واردات محصولات انجام گرفت یادآور شد: در زمان فعالیت این وزیر پیشنهادی دو بخش جنگل و شیلات آسیبهای بسیاری دید از طرفی دیگر از این وزیر پیشنهادی انتظار دارم بخش کشاورزی با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا شکوفا شده و میزان تولید در واحد سطح اساس فعالیت این وزیر باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه متأسفانه رشته تحصیلی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عمران است تصریح کرد:‌ حال باید از رئیس جمهور پرسید که آیا حاضر است یک مهندس عمران را در وزارت بهداشت ودرمان انتصاب کند از طرفی دیگر به طور حتم امنیت غذایی ارتباط مستقیمی با امنیت ملی دارد حال چگونه یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت که ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد به کسی معرفی می شود که به قول خودش هیچ علاقه ای برای کاردر آن ندارد.

موسوی با اعلام اینکه واگذاری پروژه های بخش کشاورزی به شرکت نصر در زمان فعالیت حجتی هیچ توجیهی نداشته است گفت:‌ از طر فی دیگر شاهد بودیم که در آن زمان حجتی با انتصاب افراد بازنشسته در وزارت جهاد کشاورزی عملا از فعالیت افراد متخصص و جوان جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی خطاب به روحانی رئیس جمهور گفت: استان خوزستان به عنوان یکی از فعال ترین استان ها در حوزه کشاورزی و تولید میعانات گازی و نفتی  و دروازه ورود تشیع به کشور ومیزبان بزرگان و عالمان جهان اسلام است حال چرا با این همه ظرفیت های استان خوزستان یک نفر از وزرا از این استان انتخاب نشده اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
حمید صدر رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
0
وقتی همه چیز را از درچه تنگ جناهی بنگری بهتر از این نمی توانی نظراتت را بیان کنی و نمی توانی منصفانه نظر دهی
آقای ارزشی... دکتر حجتی 1-رزمنده بوده 2-برادر دو شهید میباشد 3-دکترای کشاورزی بوده وتخصص لازم را دارد 4-عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کشور بوده 5-وزیر جهاد کشاورزی بوده است 6-در زمان ایشان کشت و برداشت گندم خودکفا شد
7-در زمان ایشان جشن خود کفایی گندم گرفته شد
8-در زمان ایشان واردات گندم متوقف شد
9-درزمان ایشان گندم آلوده وفاسد وارد نشد وبه خورد مردم داده
نشد 10-درزمان ایشان آمارهای دروغین داده نشد
11-آخرین نکته تو آدم خودت نیستی ونمایندگی یک شهرستان
پیشرفته را عهده دار هستی
12-مهمترین نکته کانالهای اطلاعاتیت را قوی ومستند کن واز اظهارات بدون پشتوانه صحیح پرهیز کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
0
سید شکر خدا شروع به صحبت کرده تا حالا صدایی از ایشان نمی شنیدیم
مسعود مرتضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
0
آقای نماینده در زمان آقای احمدی نژاد خوزستان در کابینه واطراف کابینه کم خوزستانی نداشت به این اسامی نگاه کنید: الهام،محمدی زاده،سیداحمد موسوی،اسکندری،خلیلیان،کرد زنگنه،ممبینی و... نتیجه اش چه شد ؟ لطفا به این مطلب دقت کن ....کم نیستند ولی نتیجه چه شده است؟
(نرخ بیکاری و وضعیت 397 شهرستان کشور که بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال 90 از سوی مرکز آمار ایران انجام شده است، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آمارهای جنجال برانگیز عملکرد 8 ساله دولت ارائه شد / مسجدسلیمان، باوی، دشت آزادگان، شادگان، اندیمشک، اندیکا و خرمشهر در بین 20 شهر بیکار ایران قرار گرفتند}اینجانب می گویم نفر مهم نیست شاید هم مهم باشد ولی آن چیزی که مهم تر واولی تر میباشد برنامه وبرنامه ریزی جهت جبران عقب افتادگی های استان می باشد حالا اگر درکابینه هم نفر نداشته باشیم می توان از طریق مدیران ارشد استانی پیگیری نمود و شما نمایندگان در مجلس بازوی مدیران استان برای پیگیری باشید ونقش نظارتی خود را ایفا نمایید
نریمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
0
آقای موسوی شما چه تخصصی دارید و الان در کمسیون کشاورزی مجلس هستید؟از مدیری ایراد میگیرید که بهترین مدیر کشاورزی بعد از انقلاب میباشد و مارا در بخش گندم خوردکفا کرد!!و در بخشهای دیگر با رشد بیش از 150%همراه بود
:
:
:
آخرین اخبار