تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۵۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه احمدی نژاد برای تغییر خبرگان رهبری در سال 85/ لابی لاریجانی و باهنر برای رای اعتماد به زنگنه
نماینده مردم تهراندر مجلس شورای اسلامی گفت: خرداد 85 احمدی نژاد به من گفت بیا داخل دولت و با ما کارهای سیاسی انجام بده، دست به دست هم دهیم و خبرگان رهبری را عوض کنیم و پیرمردها را برده و بجای آن جوانان را بیاوریم.

علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در چهاردهمین نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که امروز دوشنبه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در خصوص ارزیابی اش از عملکرد مجلس در رای اعتماد به کابینه روحانی با اشاره به اینکه جریان حق در طول تاریخ همیشه استمرار داشته و مساله این بوده که ما چه نسبتی با حق داریم، گفت: بزرگترین مشکل در قلیل بودن خواص جان بر کف است. ما باید مختصات جبهه انقلاب اسلامی را بشناسیم که این بزرگترین خدمت است تا از موضع انفعال به موضع فعال درآییم.

وی با تاکید بر اینکه ملاک جایی جز ولی فقیه نیست و ما در صحنه عمل نیاز به حجت داریم، افزود: از این منظر باید مختصات جبهه انقلاب را به خوبی بشناسیم.

احمدی نژاد گفت با دست به دست هم دهیم و خبرگان رهبری را عوض کنیم 

زاکانی در خصوص عدم پذیرش مسئولیت در مجموعه سیاسی در دوره احمدی نژاد گفت: خرداد 85 احمدی نژاد به من گفت بیا داخل دولت و با ما کارهای سیاسی انجام بده، من از او پرسیدم با پذیرش این مسئولیت در نهایت چه خواهیم کرد؟ احمدی نژاد به من گفت بیا دست به دست هم دهیم و خبرگان رهبری را عوض کنیم و پیرمردها را برده و بجای آن جوانان را بیاوریم، اما رئیس جمهور بعد از هفت هشت ماه خدمت چه کارش با خبرگان رهبری است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانیکه من این مسئولیت را قبول نکردم احمدی نژاد به من گفت تو آدم چه کسی هستی که این گونه بر مواضعت پافشاری می کنی و من گفتم من یک بچه بسیجی هستم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب خواص اهل حق و جان بر کف نیاز دارد که بصیرت و جرأت قیام و ایثار داشته باشند، گفت: شما دانشجویان باید این سه خصوصیت را در خود زنده کنید، در انتخابات ریاست جمهوری نزد رهبری رفتم و برنامه هایم را توضیح دادم و مقام معظم رهبری به چهار نکته اشاره کردند.

زاکانی ادامه داد: نکته اول در خصوص تفکر بسیجی و حفظ این تفکر و منطق مهم بود، رهبری فرمودند هر کس این تفکر را داشته باشد هم دنیا را دارد و هم آخرت را.

یک خاطره از سال آخر دولت خاتمی 

وی در ذکر خاطره ای گفت: انتهای دولت خاتمی همزمان با ابتدای مجلس هفتم بود در این زمان با تعدادی از دوستان به مشهد رفتیم تا خط و مشی مجلس را خدمت مقام معظم رهبری عرضه کنیم، رهبری یک فرمایش بلندی را راجع به اقتصاد داشتند و تاکید کردند در سال آخر دولت انگیزه‌ها کم می شود شما کمک کنید تا دولت برای انجام امور کار کند.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رهبری بحث خودی و غیرخودی را مطرح کردند و در این حوزه باید نگاه جبهه ای داشته باشیم، تصریح کرد: در نگاه جبهه ای و انقلابی عده ای به ولی فقیه نزدیک تر و عده ای دورترند نگاه جبهه انقلاب تاکید بر منافع اسلامی و نگاه رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما در مجلس سعی کردیم این نگاه را داشته باشیم وگرنه بسیاری از وزیران می ریختند و عین این خیرخواهی را ما برای احمدی نژاد داشتیم، دولت احمدی نژاد هزینه های همنامی با اصولگرایی را به همراه داشت، خود را نباید هزینه گروه ها کنیم ما باید نگاه جبهه انقلاب را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس سعیمان این بود که با ملاک و معیار با وزیران برخورد کنیم، به طوریکه دولت بتواند کار خود را انجام دهد، گفت: اما آنجا که به ملاک ها و معیارها آسیب می زد، ایستادگی کردیم ، من مخالف نجفی و زنگنه بودم، اولین و جدی ترین مولفه در مخالفت جهت گیری به سمت گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی بود و نکته دیگر مباحث اعتقادی کلی بود که نجفی در جهت این مباحث نبود و مساله مهم واکاوی فتنه بود، با زنگنه نیز بخاطر مفاسد اقتصادی مخالف بودیم.

وی با بیان اینکه راجع به کارآمدی وزیران فتنه‌گری و مفاسد اقتصادی حرف های بسیاری داشتیم و خیلی جاها اغماض کردیم گفت : اگر اغماض نمی کردیم دولت شکل نمی گرفت، عناصر اقتصادی دولت به واسطه اینکه مشکلات اقتصادی حل شود، با رای بالای مجلس روبرو شدند کسانیکه مواردی داشتند مجلس حساسیت نشان داد، مجلس نمره قابل قبولی از مواجه با کابینه روحانی می گیرد.

زاکانی با بیان اینکه توقع نداشتم زنگنه رای اعتماد بیاورد، اظهار داشت: اما زنگنه الان وزیر است و موظف هستیم همکاری کنیم تا چرخ دولت بچرخد، اما قرار نیست چشممان را ببندیم تا برخی اشتباهات دوباره رخ دهد.

سیاست اداره مجلس غلط است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه سیاست اداره مجلس غلط است، ادامه داد: برای نحوه سیاست‌گذاری اداره مجلس دچار ضعف ها و کاستی هایی شده ایم و از این نظر معترض لاریجانی هستیم. اگر سیاستگذاری مانند مجلس هفتم بود، الان در مجلس نهم کارهای بزرگی شده بود.

زاکانی در پاسخ به این سئوال دانشجویان که چرا بیژن زنگنه از مجلس رای اعتماد گرفت، توضیح داد: تاکید روحانی در سخنرانی پایانی و در کنار لابی برخی از نمایندگان از جمله باهنر که برای زنگنه کار می کردند در رای آوری او بسیار موثر بود. تاکید روحانی این بود که اگر زنگنه نباشد نمی تواند کار کند به نحوی ریش گرو گذاشته بود، تاکید روحانی موثر بود اما تلاش های لاریجانی و باهنر نیز قابل توجه است.

وی افزود: اگر می گوییم به دولت کمک می کنیم مشخص باشد بر اساس مبناست نه سهم خواهی، به دولت در جهت اداره صحیح کشور کمک می کنیم و حاضر هستیم در این راه فداکاری هم بکنیم، ملاک باید تقویت نظام باشد که اگر بخواهیم به خود مشغول شویم چیزی باقی نمی ماند، باید جاده صاف کن منویات مقام معظم رهبری باشیم.

جلیلی به من و لنکرانی گفت ائتلاف کنیم 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضورش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در انتخابات با ملاک آمدم، وقتی سه نفر یعنی آقایان ولایتی، قالیباف و حداد گفتند ما ائتلاف می کنیم من نظرم به حداد نزدیک تر بود اما در این مسیر جمعی از عقلا جلسه گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که بنده بهتر می توانم کشور را هدایت کنم و مرا مجاب کردند که در انتخابات حضور داشته باشم.

زاکانی تاکید کرد: از اول اعلام کرده ام اولین ملاک حفظ جهت گیری اصولگرایانه کشور است و تا زمانی که بودنم مفید فایده باشد می مانم، اگر دیدم حضورم آسیب می زند حتما کنار می کشم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما نتوانستیم حرفمان را با جامعه بزنیم در نتیجه روحانی پیروز شد، گفت: در جلسه ای آقای جلیلی به من گفت من و شما و لنکرانی به گفتمان انقلاب اسلامی نزدیک هستیم پس ما با هم ائتلاف کنیم که من به جلیلی گفتم متصدی این امر خود شما باش. نزدیک انتخابات کسی بگوید تا آخر هستم و کنار نمی کشم این غیر اصولگرایی است. زمانی که شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت بنده را اعلام کرد خجالت نکشیدم و از شورای نگهبان تشکر کردم این یعنی رفتار قانونی.

بعد از کناره گیری حداد عادل از جلیلی حمایت کردیم

دبیرکل جمعیت رهعپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بارها به دوستان گفتم اگر من ها ما نشود شکست می خوریم، اظهار داشت: من استدلالم این بود که حداد به جلیلی ترجیح دارد اما بعد از کناره گیری آقای حداد جمع بندی کردیم که از آقای جلیلی حمایت کنیم. کسانی در نظرسنجی ها رای نداشتند به آنها گفتیم کنار بکشند و بعضی که می گفتند ما رای می آوریم جزو نفرات آخر شدند.

زاکانی تاکید کرد: اکنون آنچه مهم است مواجهه مجلس با دولت از نوع کمک و مبتنی بر اصول و معیارهاست. رای بالای مجلس نشان از پایبندی به اصول و اینکه سلیقه ای رای نمی دهیم است و رای بالای وزیران اقتصادی به این معناست که مجلس توجهش مربوط به حوزه اقتصاد است.

وی در خصوص اظهارات ترکان در سرمقاله روزنامه شرق گفت: ترکان حرف نادرستی زد و نباید تهدید می کرد و اکنون معتقدم باید عذرخواهی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتصاب مجید انصاری به عنوان معاون پارلمانی روحانی گفت: امیدواریم بتوانیم با هم کار کنیم البته آقای انصاری باید نسبت به مشی گذشته خود تجدیدنظر کند وگرنه به دولت آسیب خواهد زد.

زاکانی در خصوص انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: سرپرست اختیارات وزیر را داراست اما خود سرپرست باید رعایت کند و خود را جاده صاف کن نکند تا دیگران از او بهره برداری کنند و مجلس نسبت به این مسئله حساسیت دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار