تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۶۶۵۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبر داد:
راه‌اندازی بزرگترین موزه جنوب کشور در اهواز
به مناسبت هفته گردشگری بزرگترین موزه جنوب کشور در کلان شهر اهواز راه‌اندازی خواهد شد. قرار است ساختمان دانشگاه ادبیات اهواز(عمارت سه‌گوش) که چندی پیش از دانشگاه شهید چمران به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تحویل داده شده است به موزه شهر اهواز تبدیل شود / امورات واگذاری این دانشگاه برای تبدیل شده به موزه به میراث فرهنگی انجام شده است و مقدمات مرمت این اثر تاریخی برای آماده‌سازی برای تاسیس موزه در هفته گردشگری آغاز می‌شود

افشین حیدری ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: به مناسبت هفته گردشگری بزرگترین موزه جنوب کشور در کلان شهر اهواز راه‌اندازی خواهد شد.

افشین حیدری اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری قرار است کار مرمت ساختمان در نظر گرفته شده برای موزه شهرستان اهواز آغاز شود و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا این ساختمان در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ساختمان در نظر گرفته شده برای این مهم گفت: قرار است ساختمان دانشگاه ادبیات اهواز(عمارت سه‌گوش) که چندی پیش از دانشگاه شهید چمران به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تحویل داده شده است به موزه شهر اهواز تبدیل شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این ساختمان تاکید کرد: این ساختمان بیش از 8 هزار متر مربع مساحت دارد و به دلیل محل استقرارش که در مرکز کلان شهر اهواز واقع شده است فضایی بسیار مناسب برای راه‌اندازی موزه شهرستان اهواز است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این موزه نیازمند اعتبار بسیار زیادی است ولی در فاز نخست تلاش می‌کنیم تا مرمت این ساختمان و تجهیز موزه‌ای آن در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: راه‌اندازی موزه در راستای شناخت هرچه بیشتر هویت تاریخی خوزستان برای گردشگران داخلی و خارج است و به این منظور از همه توان استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: امورات واگذاری این دانشگاه برای تبدیل شده به موزه به میراث فرهنگی انجام شده است و مقدمات مرمت این اثر تاریخی برای آماده‌سازی برای تاسیس موزه در هفته گردشگری آغاز می‌شود.

راه‌اندازی بزرگترین موزه جنوب کشور در اهواز

حیدری با اشاره به اینکه شهر اهواز از نداشتن موزه رنج می‌برد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا در این زمینه گام‌هایی اساسی برداشته شود و به این دلیل راه‌اندازی موزه راه‌آهن خوزستان نیز در شهر اهواز در دستور کار قرار گرفته است.

  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: از راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی با دستگاه‌های دولتی و افراد حقیقی حمایت می‌کنیم و در این زمینه از همه توانمندی قانونی استفاده خواهیم کرد.

بر این اساس، هفته گردشگری از پنجم مهرماه سال‌جاری آغاز می‌شود و برنامه‌های متعددی در این راستا در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

برچسب ها: موزه ، اهواز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
6
باسلام
من همیشه ازاین موضوع خجالت می کشیدم که اهواز موزه نداره ولی از اینجا به آقای حیدری می گویم سپاسگزارم پسرخوزستان
امیدوارم خداوند کمکت کنه
هرچند این روزها دلالهای سیاسی دنبال پست هستند
اما خوزستان به مدیران جوان افتخار می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
2
3
شوشتر کلا یک موزه حی و حاضره
چرا مدتیه به اینهمه آثار تاریخی شوشتر توجهی نمیشه؟؟؟؟
جوان مسجدسلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
2
با سلام و خسته نباشید
استان زرخیز خوزستان نیاز به جوانان خوش فکر و متعصب و با غیرتی همچون مهندس افشین حیدری دارد

برادر عزیزم جناب اقای افشین حیدری
امروز که با دیدن تلاش شما برای آبادانی و شناساندن استانم خوزستان چنین با علاقه وسخت کوشی تمام فعالیت میکنی به خودم می بالم به خودم می بالم که اگر به جوانان استان خوزستان میدان بدهند در آینده شاهد خوزستانی آباد خواهیم بود

استان خوزستان با توجه به محرومیت هایی که دارد نیاز به مدیران جوانی همچون شما دارد
نه مدیر کلی که الن پنجاه و اندی از سالش می گزرد یا الان چندین سال است که حکم بازنشستگی ایشان را تمدید کرده اند
از جناب آقای دکتر روحانی بعنوان یک جوان ایرانی خواهشمندم که در استان خوزستان با توجه به محرومیتهای فراوان که دارد نیاز به فعالیتهای بالایی هم دارد پس فعالیتهای زیاد نیروی جوان میخواهد
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
2
از آنجا که آقای حیدری تاکنون تلاش بسیار برای احیای چهره فرهنگی خوزستان کرده اند از ایشان تشکر مکنیم و امیدوارم مردم نیز قدر بدانند و در این راه یاور ایشان باشند...
یک عضو هیئت علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
5
1
ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز که خود را به دانشگاه تهران منتقل کرده است به چه حقی و کدام اجازه دانشکده ادبیات را به میراث فرهنگی داده است؟ در قبال آن چه چیزی برای دانشگاه گرفته است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
2
ایذه با داشتن ببزرگترین ستگ نوشته در ایران حتی یه موزه هم نداره!!!!!
مجسمه های زیادی هم پیدا شده که به موزه ملی در تهران بردن اما ما اونا رو نمیخایم ولی یه موزه بسازین با یه مجسمه برنزی
نگهبانم کم میخا
تازه این بزرگترین سنگ نوشته ایران(اشکفت سلمان) نه نور داره نه دوربین نه نگهبان زیاد لطفا به این هم برسید
بنیامین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
2
احسنت واقعا خسته نباشید
معلم بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
0
0
با سلام ممنون از عضو هیات علمی استانم وای به حال ما با این اعضا هیات علمی شما باید به رییس ذانشگاه زود تر فشار می آوردید که این کار را انجام دهد. شرم ندارد اهواز موزه ندارد؟
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
دانشگاهی رو که بنده کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو گرفتم داره موزه میشه واقعاً واسه همچین مدیرانی متأسسسسسسسسسسسسسفم اگه شما ریاست میراث فرهنگی کشوری مثل انگلستان یا فرانسه رو داشتین آکسفورد و سوربن روز اول موزه میشدن واقعاً متأسفم!!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار