تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه‌های جلسه انتخاب اعضای کمیسیون شورای شهر اهواز
ششمین جلسه شورای شهر اهواز با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

ششمین جلسه شورای شهر اهواز با حضور 19 نفر از اعضا و غیبت هدایت ممبینی و سید جواد رضوی با تلاوتی آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

 این جلسه حاشیه‌هایی داشت که در زیر می‌آید:

* ممبینی با دو ساعت و 30 دقیقه تأخیر در جلسه حاضر شد.

* در ابتدای جلسه، رئیس شورای شهر اهواز دستورکار را رأی‌گیری برای تعیین اعضای کمیسیون‌های اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک و امور اقتصادی سرمایه گذاری و مشارکت بیان کرد و گفت: اعضای شورای برای انتخاب شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری را مدنظر قرار دهند.

رامی علاسوند ادامه داد: سید مهدی آلبوشوکه و جمشید سلحشور تقاضای انصراف خود را از کمیسیون املاک و حقوق اعلام کرده‌اند تا به جای آن‌ها کاظم سواری و حسین حیدری که متخصص در این امر هستند، جایگزین شوند.

* در این هنگام زیبا صالح‌پور، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز اعتراض کرد که من هم برای این کمیسیون تخصص داشتم و علاسوند در جواب به کنایه گفت: شما همه تخصص‌ها را دارید.

* حیدری در جواب این پیشنهاد گفت: این امر به صلاح نیست، چراکه دوستان با اذعان به این مسئله که من کار‌شناس حقوقی هستم از انتخاب بنده سرباز زدند، آیا اخلاقی نبود که من رأی بیاورم؟ نیازی نیست کسی انصراف دهد من به عنوان مشاور حقوقی در خدمت اعضا هستم.

* زیبا صالح‌پور نیز با اجازه رئیس شورا پیشنهادی خطاب به اعضای حاضر در جلسه، بیان کرد: ما از سوابق یکدیگر به خوبی اطلاع داریم پس بهتر است که در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها تخصص و توانمندی را مد نظر قرار دهیم، چراکه کمیسیون‌ها خوراک شورا هستند و لوایح و طرح در آن‌ها بررسی می‌شوند.

* ابتدا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رأی‌گیری شد و اعضای آن به این شرح انتخاب شدند: حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا، ناجی سواری، سید مهدی آلبوشوکه، ابتسام الباجی، مریم ابریشم کار، جمشید سلحشور، جانعلی خورشیدی، زیبا صالح‌پور و حجت الاسلام کاظم سورای.

* در رأی‌گیری کمیسیون فرهنگی اجتماعی رأی صالح‌پور و باورساد برابر بود که باورساد به نفع صالح‌پور انصراف داد.

* در این هنگام آذر زمانپور اعتراض خود را نسبت به انتخاب نشدن سید محمد جواد رضوی که دارای سوابق فرهنگی زیادی است، اعلام کرد.

* علاسوند جواب اعتراض زمانپور را اینگونه داد: لطفاً شما از حق خود دفاع کنید.

* کاندیدای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک 9 نفر بودند که در ‌‌نهایت همه آن‌ها انتخاب شدند که عبارتند از: سید علی ناصری، آذر زمانپور، حجت مظفری، ناجی سواری، هوشنگ شیرمردی، رضا سبز علی، اسکندر زنگنه، سید محمد جواد رضوری، حسین حیدری.

* پس از آن در کمیسیون امور اقتصادی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها رأی‌گیری شد و حجت‌الاسلام کاظم سواری، رضا سبزعلی، احمد باورساد، حجت مظفری، هوشنگ شیرمردی، زیبا صالح‌پور، ناجی سواری و اسکندر زنگنه انتخاب شدند.

* در رأی‌گیری کمیسیون امور اقتصادی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها خورشیدی به نفع صالح‌پور کنار کشید.

* نوبت به تعیین اعضای کمیسیون ماده 100 رسید که برای این کمیسیون 17 نفر عضو بودند و باید 12 نفر انتخاب می‌شدند.

* آذر زمانپور انصراف خود را از کانداتوری این کمیسیون اعلام کرد.

* بعد از رأی‌گیری حیدری، سبزعلی، شیرمردی، ناصری، ناجی سواری، زنگنه، آلبوشوکه، الباجی، عاشور سواری‌پور، حجت‌الاسلام کاظم سواری، حجت مظفری و ابریشم کار برای عضویت در کمیسیون ماده 100 انتخاب شدند.

*پس از آن نوبت به رأی‌گیری برای انتخاب ناظران در سازمان‌ها رسید، ابتدا شورای سازمان اتوبوسرانی رأی‌گیری و زنگنه انتخاب شد.

* طبق قانون در شورای سازمان قطار شهری رئیس شورا باید عضو شود که حق رأی نیز دارد.

* در هنگام رأی‌گیری برای تعیین ناظر در شورای مدیریت پسماند پس از اعلام اسامی داوطلبان زمانپور اعتراض کرد و گفت: بعضی از آقایان چه قدر وقت و انرژی دارند که در همه کمیسیون‌ها عضو می‌شوند.

* حجت‌الاسلام کاظم سواری در جواب زمانپور گفت: جلسات کمیسیون‌ها ماهی یک بار تشکیل می‌شود و اعضا خسته نمی‌شوند.

* در پایان ناظران برای شورای مدیریت پسماند و شورای سازمان بهسازی و نوسازی رأی‌گیری شد که به ترتیب باورساد و ناجی سواری انتخاب شدند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
1
عالیجنابان شورای شهر، با این دعواها ،لجبازیها ، باند بازیها کار شهر به هیچ جا نمیرسه
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
0
بععضی از اعضا خصوصا صالح پور و زمان پور باخت های مکرر خود را دلیل لابیگری افراد با اعضائ شورا می دانند. اگر نتیجه برعکس بود باز هم قضییه لابیگری مطرح می شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
عساكره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
نماينده مردم به فكر باخت نيست به فكر منبع آب و شلنگ آباد است آقايان كه اهل معامله هستن از باخت حرف مي زنند از آقاي ب و م و ش و س سوال كن
:
:
:
آخرین اخبار