تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۹۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند خبر از بنیاد شهید خوزستان
شب شعر و خاطره ، یادبود شهید بهنام محمدی راد در خرمشهر

بمناسبت سالروز شهادت سردار شهید بهنام محمدی راد مراسم شب شعر و خاطره در خرمشهر برگزار شد .
در آستانه ی فرا رسيدن سالروز شهادت سردار كوچك ، شهيد بهنام محمدي راد مراسم شب شعر و خاطره گويي ، روز جمعه مورخه 26/07/1392با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيئت رزمندگان اسلام و با حضور بيش از ۲۰۰ نفر از خانواده هاي معزز شاهد و ايثارگران و همچنین مسئولين ادارات خرمشهر ، در سالن فانوس این شهرستان برگزار گرديد.
در اين مراسم كه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و اجرای سرود جمهوري اسلامي آغاز شد،ابتدا رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خرمشهر با خيرمقدم به حاضرين به بيان سخناني پيرامون ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و چگونگي شهادت شهيد بهنام محمدي راد پرداخت .
در ادامه چند تن از شاعران و رزمندگان دوران دفاع مقدس ، به شعر خوانی و خاطره گويي پرداختند .

برگزاری مسابقات فوتسال فرزندان شاهدو ایثارگر خوزستان
اولین دوره ی مسابقات فوتسال گل کوچک مقطع سنی نوجوانان فرزندان شاهدو ایثارگر خوزستان برگزار شد .
بمناسبت دهه ولایت و امامت ، اولین دوره ی مسابقات فوتسال گل کوچک مقطع سنی نوجوانان ویزه ی فرزندان شاهدو ایثارگر استان خوزستان از تاریخ 24/07/1392 لغایت 26/07/1392 با حضور 21 تیم از 16 شهرستان ، در سالن ورزشی ایثار به میزبانی اداره کل بنیاد استان برگزار گردید.
در این دوره از مسابقات پس از برگزاری 28 مسابقه ، تیم هویزه موفق به کسب مقام قهرمانی این دوره از مسابقات گردید.
همچنین تیمهای بهبهان و آبادان رتبه های دوم و سوم را کسب نمودند.
در پایان توسط مسئولین حاضر در سالن ، کاپ قهرمانی و جوایز نقدی به تیمهای برتر اهداء گردید .

تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر شهرستان کارون
نماینده ی ولی فقیه در خوزستان از خانواده های معزز شاهد و ایثارگر شهرستان کارون تقدیر کرد .
بمناسبت دهه ولایت و امامت و بمنظور تجلیل از ایثارگران ، مراسمی روز سه شنبه مورخه 23/07/1392 در مصلای جمعه ی شهرستان کارون برگزار شد .
در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی اهواز ، فرماندار اهواز ، فرماندار کارون ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و جمع دیگری از مدیران محلی و استانی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند ، نماینده ی ولی فقیه در استان طی سخنانی از خانواده های معزز شاهد و ایثارگر و نیز فداکاری های ایثارگران تجلیل کرد.
در ادامه لوح سپاس و هدایایی به خانواده های معزز شاهد و ایثارگر تقدیم شد .

تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر سادات
در دهه ی ولایت و امامت، از خانواده های شاهد و ایثارگر سادات تجلیل میشود
در راستای اجرای «طرح ابراهیمیان» در دهه ی ولایت و امامت ، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده های گرانقدر شهید و ایثارگر سادات تجلیل و قدرشناسی می کنند .
به گفته ی صفات ، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خوزستان ، این طرح با هدف زنده نگه داشتن یاد اسماعیلیان و پاسداشت ابراهیمیان زمان که ابراهیم‌وار جگر گوشه‌های خود را به مسلخ عشق فرستادند، اجرا میگردد .
وی افزود : همزمان با آغاز دهه ی ولایت و عید قربان بعنوان پر شکوهترین نماد ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتا ، بنیاد شهید نیز با انجام برنامه هایی با مشارکت و همکاری سایر ادارات و نهادها علی الخصوص صدا و سیما ، از نقش و تأثیر بی بدیل سادات در دوران انقلاب و دفاع مقدس قدرشناسی خواهد شد.
آقای صفات حضور بر گلزارهای منور شهدا ، دیدار با خانواده ها و تجلیل از شهدا وایثارگران را ازجمله برنامه ها در این دهه اعلام کرد .

فیلم مستند شهید توکل قلاوند در حال ساخت است
آقای صفات مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از تولید فیلم کوتاه مستند شهید توکل قلاوند در این استان خبر داد .
آقای صفات در این خصوص گفت : بمنظور معرفی سرداران و شهدای شاخص خوزستان که نقش مؤثری در روند دفاع مقدس و فتوحات رزمندگان اسلام در آن مقطع سرنوشت ساز داشتند ، بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اقدام به تهیه و تولید فیلم های مستند با موضوع زندگی و مبارزات این عزیزان می نماید.
وی افزود : در همین راستا فیلم مستند تلویزیونی شهید توکل قلاوند از شهدای برجسته ی شهرستان اندیمشک که بدلیل فعالیت های خاص در دوران دفاع مقدس به «آواکس جبهه ها» معروف شده بود ، بمدت 27 دقیقه تهیه و آماده پخش از طریق شبکه های تلویزیونی سراسری و استانی می گردد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار امیدواری کرد که این اقدامات بتواند نقش مؤثری در آشنایی نسل جوان با شجاعت ها و ایثارگریهای دوران دفاع مقدس داشته باشد .

جلسه مشاوره ويژه كاركنان بنیاد ، شوش
جلسه مشاوره ويژه كاركنان بنياد شهید و امورایثارگران شهرستان شوش برگزار شد .
این جلسه با موضوع بهداشت فردي و نقش آن در محل كار و زندگي ، مشکلات عاطفي و شناختي ، تفكيك مشكلات و داشتن روان متعادل در منزل ، عدم برتري در محيط كار و يا منزل و همچنین داشتن اهداف واقع بينانه مطالبی توسط خانم دكتر پور بختيار مشاور و روانشناس ارائه گردید .
لازم بذکر است که این جلسه روز روز یکشنبه مورخه 21/07/1392 از سوي مركز مشاوره بنياد شهيد و امور ايثارگران شوش در محل بنیاد شوش برگزار گرديد .

درگذشت مادر جاويدالاثر مصطفي غفور خياط، دزفول
مادر محترمه ی جاويدالاثر مصطفي غفور خياط به سرای باقی شتافت.
خانم فاطمه بیدلی مادر جاويدالاثر مصطفي غفور خياط روز یکشنبه مورخه 21/07/1392 بعلت کهولت سن به ديار باقي شتافت .
مراسم تشيع پيكر ايشان روز دوشنبه مورخه 22/07/1392 با حضور پر شور امت شهيد پرور برگزار و در گلزار شهید آباد دزفول بخاك سپرده شد.
لازم بذكر است فرزند رزمنده و گرانقدر ایشان ، مصطفي غفور خياط در تاریخ 21/04/1367 در منطقه عملياتي گردان ۲۰۷ زرهي جاویدالاثر گردید . یادشان گرامی .

يادواره شهداي روستاي منيوحي بخش اروندكنار آبادان
يادواره شهداي روستاي منيوحي بخش اروندكنار آبادان برگزار شد.
این يادواره روز دوشنبه مورخه 22/07/1392 با حضور مردم شهيد پرور ، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران ، مسئولين اداري ، نیروهای نظامي و انتظامي و همچنین رييس و کارکنان بنياد شهيد این شهرستاندر محل پايگاه شهيد بهزادي برگزارشد .
در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين جلالي نماينده ولي فقيه در سپاه آبادان و حجت الاسلام و المسلمين عسكري استاد حوزه علمیه ، طی سخناني نسبت به شهدا و ايثارگران اين منطقه اداي احترام و بر ضرورت برگزاری مراسمات گراميداشت شهدا تاكيد كردند . همچنين سرهنگ شيروي مسئول يادمانوالفجر ۸و از راويان دفاع مقدسبه بيان خاطراي از شهدا پرداخت .

شب شعر و خاطره ، یادبود شهید بهنام محمدی راد در خرمشهر
بمناسبت سالروز شهادت سردار شهید بهنام محمدی راد مراسم شب شعر و خاطره در خرمشهر برگزار شد .
در آستانه ی فرا رسيدن سالروز شهادت سردار كوچك ، شهيد بهنام محمدي راد مراسم شب شعر و خاطره گويي ، روز جمعه مورخه 26/07/1392با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيئت رزمندگان اسلام و با حضور بيش از ۲۰۰ نفر از خانواده هاي معزز شاهد و ايثارگران و همچنین مسئولين ادارات خرمشهر ، در سالن فانوس این شهرستان برگزار گرديد.
در اين مراسم كه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و اجرای سرود جمهوري اسلامي آغاز شد،ابتدا رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خرمشهر با خيرمقدم به حاضرين به بيان سخناني پيرامون ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و چگونگي شهادت شهيد بهنام محمدي راد پرداخت .
در ادامه چند تن از شاعران و رزمندگان دوران دفاع مقدس ، به شعر خوانی و خاطره گويي پرداختند .

شورای اداری بهبهان ، این بار متفاوت تر از همیشه
صفات ، مدیرکل بنیادشهیدخوزستان مسئولین بهبهان را به مشارکت و همراهی فراخواند .
آقای صفات مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به همراه آقای عیدی زاده مسئول روابط عمومی بنیاد استان روز یکشنبه مورخه 22/07/1392 در جلسه ی شورای اداری شهرستان بهبهان که در محل سالن فرمانداری این شهرستان تشکیل شد شرکت کردند .
در این جلسه که با حضور فرهاد بازلی محبوب فرماندار بهبهان ، شریعتی نماینده ی مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ، رحیمی مدیر کل صداوسیمای مرکز خوزستان ، نیری رییس بنیاد شهید وامور ایثارگران بهبهان و سایر مسئولین ادارات برگزار شد ، مدیر کل بنیاد استان در خصوص عملکرد جاری بنیاد و برنامه های پیش رو سخنان مشروحی ایراد کرد . آقای صفات در بخشی از سخنان خود گفت : طرح سپاس ، برگرفته شده از بیانات مقام معظم رهبری و در بر گیرنده ی مضامین عالی معنوی و با محتوایی سرشار از عشق و ارادت نسبت به شهدا و ایثارگران و خانواده های عزیز آنان است و تحقق آن به منزله ی گام کوچک اما ارزشمندی است که جامعه ی ما در قبال اوج عظمت و بزرگواری این قشر شریف بر میدارد .
وی با دعوت از مسئولین ادارات شهرستان بهبهان جهت حضور در گروههای اجرایی طرح سپاس ، به برخی مسائل و مشکلات ایثارگران همچون رسیدگی به وضعیت گلزارها ، اشتغال و تسهیلات خوداتکایی اشاره و از مدیران ادارات بویژه فرماندار و نماینده مردم تقاضای همراهی ، مشارکت و همکاری در جهت رفع موانع موجود را نمود .
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ادامه ضمن دیدار حضوری و چهره به چهره با 10 نفر از اعضاء خانواده معظم شاهد و ایثارگر در محل فرمانداری بهبهان ، ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان راهکارهای لازم را ارائه کرد.

افتتاح دفتر نمایندگی کانون بازنشستگان دزفول
دفتر نمایندگی کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول راه اندازی شد .
همزمان با اوقات خوش جشن بزرگ عرفه و در آستانه ی عید سعید قربان ، روز تجلی عشق و ایثار و تسلیم در برابر امر الهی ، دفتر نمایندگی کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول روز دوشنبه مورخه 22/07/1392با حضور جمعی از همکاران بازنشسته ی آن بنیاد ، طی مراسمی در محل نمازخانه ی بنیاد شهید دزفول ، در فضایی آکنده از عشق و صفاو صمیمت راه اندازی شد .
در این مراسم که اعضاء هیأت مدیره ی کانون بازنشستگان شعبه ی استان و همچنین سرپرست محترم بنیاد دزفول حضور داشتند ، آقای علی جعفر خادم رییس هیأت مدیره ی کانون ، ضمن قدردانی از مساعی مدیر کل محترم بنیاد استان و عرض خداقوت و خسته نباشید به همکاران و سپاسگزاری از محضر حقتالی بپاس توفیق خدمت بیش از سه دهه از عمر پربرکت نهاد مقدس بنیاد شهید به خادمین خاندان معزز شاهد و ایثارگر ، از خدمات شایسته ، زحمات ، تلاش ها و همت بلند و اراده ی سترگ این عزیزان در دوران دفاع مقدس اظهار قدردانی کرد .
آقای جعفرخادم در ادامه ضمن بر شمردن اهداف کانون در جهت ایجاد بستری مناسب برای رسیدگی هرچه بهتر به امور بازنشستگان و اعلام آمادگی همکاران برای تشریک مساعی با مسئولین و کارکنان شاغل در بنیاد بمنظور ارائه و استفاد از نظریات و تجربیات گران سنگ یادگاران روزهای سخت و خاطره انگیز ایام خدمت ، مطالبی ایراد کرد .
رییس هیأت مدیره ی کانون بازنشستگان استان سپس همکار بازنشسته آقای حاج مصطفی پور رکنی جانباز 50% و برادر دوشهید رزمنده را به عنوان مسئول دفتر نمایندگی دزفول به حاضرین معرفی و ضمن تأکیدبر رعایت مرّ قوانین و پرهیز از دخالت در امور جاری بنیاد و فعالیت صنفی در چارچوب اساسنامه و آیین نامه های مربوطه ، از همه ی عزیزان تقاضای همکاری با ایشان را نمودند .
در پایان این مراسم ، دفتر نمایندگی دزفول توسط یکی دیگر از بازنشستگان رزمنده و جانباز دفاع مقدس ، برادر عبدالعلی محمدی زاده افتتاح گردید .
:
:
:
آخرین اخبار