تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۹۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسامی شهدای حادثه تروریستی سراوان
در پی اقدام تروریستی سراوانو درخواست استانداری سیستان و بلوچستان مبنی بر حل موضوع از طریق دیپلماتیک، کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه احضار شد.

گفتنی است؛ رجبعلی شیخ‌زاده؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات حادثه شب گذشته هنگ مرزی "بم‌پشت" سراوان گفت: این حادثه توسط گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار در نقطه صفر مرزی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: گروه‌های تروریستی قصد داشتند وارد خاک کشورمان شوند که نیروهای دلیر مرزبانی اجازه ورود به آن‌ها ندادند که از این رو درگیری میان آن‌ها ایجاد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از وقوع درگیری و با مقاومت دلاورانه مرزبانان کشورمان، گروه‌های تروریستی ناگزیر به عقب‌نشینی شدند و به خاک پاکستان فرار کردند که اطلاعاتی از تلفات آنها در دست نیست.

شیخ‌زاده تصریح کرد: استانداری سیستان و بلوچستان با ارجاع این پرونده به وزارت کشور از این وزارتخانه خواسته است تا موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کند.

وی افزود: همچنین بنا برشنیده‌ها، وزیر امور خارجه قرار است سفیر پاکستان را در راستای وقوع این حادثه تروریستی و لزوم صورت دادن یک اقدام جدی درباره مرزهای جمهوری اسلامی ایران پاکستان احضار کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متاسفانه در این درگیری ۱۴ تن از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیده و ۶ نفر مجروح شده‌اند، خاطر نشان کرد: در این عملیات تروریستی متاسفانه ۲ تن از نیروهای کادر و ۱۲ نفر از سربازان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی در پایان تاکید کرد: درگیری میان گروه‌های تروریستی و نیروهای کشورمان دو ساعته بوده است.

گفتنی است اسامی شهدای حادثه مرزبانی سراوان به شرح ذیل است:

۱- محمد قرایی

۲- امید پارادال

۳- امین آبراش

۴- مهدی عارفی

۵- حامد عبدالهی

۶- مهدی زبردست

۷- پژمان شاهوند

۸- حمید لزگی

۸- محمد صادق‌نژاد

۱۰- احمد لنگری

۱۱- سعید فتنقریی

۱۲- مسعود معصومی

۱۳- سید علی سیادت

۱۴- محمد سلیمانی

* شب گذشته در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح، تعدادی از مرزبانان به شهادت رسیدند و پیکر مطهر ۱۴ تن از شهدا به پزشکی قانونی شهرستان زاهدان منتقل شده است.

این حادثه در محدوده پاسگاه ۱۶۷ گزبستان سراوان رخ داد و چهار نفر نیز، به گروگان گرفته شده‌اند.

گفته می‌شود گروهکی به نام جیش العدل مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته، اما این ادعا هنوز به طور رسمی از سوی مقامات صلاحیت دار تایید نشده است
مرجع / باشگاه خبرنگاران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
هادی از سبزوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
0
درود بر شهیدان مرزبان ...
نام دو سرباز اشتباه نوشته شده
سعید فسنقری و امین ابارشی از شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی
:
:
:
آخرین اخبار