تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۹۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی: بازگشایی بازارچه‌های مرزی،راهکار جلوگیری ازحوادث تروریستی
فرار تروریست های حادثه سراوان به پاکستان/رهایی 3گروگان از دست اشرار
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حادثه سراوان را نتیجه بی‌تدبیری مسئولان استان سیستان و بلوچستان خواند وگفت: عاملان حادثه تروریستی سراوان به پاکستان متواری شدند.

سید باقر حسینی در تشریح حادثه حمله به نیروهای هنگ مرزی شهرستان سراوان، گفت: اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده حکایت از 18 شهید، 3 گروگان، 3مجروح و رهایی سه گروگان از دست اشرار دارد.

نماینده مردم زابل زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها تاکید شده مسئولان فکری به حال  مرزنشینان شرقی کشور کنند، تصریح کرد: اگر بازارچه‌های مرزی حساب شده مدیریت و ساعات مشخصی برای کارکرد آنها در نظر گرفته شود تا مردم این منطقه مبادلات مرزی وترددهای قانونی در زمان معین داشته باشند می‌توان به راحتی هرگونه ورود و خروجی غیر قانونی برخورد کرد تا شاهد تکرار اینگونه حوادث نباشیم.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از فقر مردم مرز نشین سوء استفاده می‌کنند و آنها را جذب و سپس با تلقین عقاید تکفیری، آنها را برای مبارزه با ملت ایران آماده می‌کنند و این دو کشور همسایه رپاکستان و افغانستان ا تبدیل به مامنی برای تروریست ها ضد ایران کرده‌اند.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مرزنشینان شرقی کشورمان با برخی از مردم دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان قرابت خویشاوندی دارند باید رفت‌وآمد‌ها کنترل و مدیریت شود.

حسینی، با اعلام اینکه اقدامات تروریستی در مرزهای شرقی  نتیجه بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان استان سیستان  و بلوچستان است،تصریح کرد: اگر بازارچه‌های مرزی بازگشایی شود و کنترل و مدیریتی برروی آنها انجام شود بسیاری از مشکلات در این منطقه مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پاکستان در مرز سراوان مامن خوبی برای اشرارمسلح  است، گفت: اشرار مسلحی که شب گذشته به نیروهای هنگ مرزی حمله کرده‌اند به خاک پاکستان متواری شده‌اند وجمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا با همکاری نیروهای پاکستانی در خاک این کشور با اشرار مسلح مبارزه کند./

:
:
:
آخرین اخبار