تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۹۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2 شکست و از دست رفتن صدر/ خوزستان ناکام هفته چهاردهم

در هفته چهاردهم لیگ برتر دو تیم خوزستانی شکست خوردند تا این هفته ناکامی خوزستانی‌ها تکمیل شود.

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس با برگزاری سه دیدار به پایان رسید تا تنها یک هفته تا پایان نیم فصل باقی بماند.

هفته چهاردهم این رقابت‌ها آبستن حوادث و اتفاقات و نتایج جالب توجهی بود که شکست اصفهانی‌ها در برابر شمالی‌ها، شکست خوزستانی‌ها و البته صدرنشینی پرسپولیس پس از 110 هفته در لیگ برتر از آن جمله است.

اما این هفته از رقابت‌ها برای خوزستانی‌ها بسیار ناامیدکننده دنبال شد و هر دو نماینده خوزستان در برابر حریفان خود تن به شکست دادند و از همه مهم‌تر فولاد صدر جدول را از دست داد.

شکست استقلال صنعتی در تختی

در یکی از بازی‌های واپسین روز این هفته تیم‌های استقلال صنعتی و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف یکدیگر رفتند.

استقلال صنعتی در شرایطی در برابر حریف خود قرار گرفت که چند روز قبل در همدان یک بازی سخت 120 دقیقه‌ای را در برابر الوند انجام داده و با قبول شکست از این رقابت‌ها کنار رفته بود.

اما در لیگ برتر شاگردان عبدالله ویسی در این هفته‌ نتایج مناسبی را کسب و در سه هفته اخیر به دو برد و یک مساوی دست یافته بودند.

آبی‌های صنعتی با اتکا به این نتایج توانسته بودند تا حدودی خود را از انتهای جدول دور کنند و به وضعیت خود سامانی بدهند.

از سوی دیگر تیم‌های هم‌ردیف استقلال صنعتی در جدول در هفته چهاردهم نتایج جالبی را نگرفته بودند و همین فرصت را برای شاگردان ویسی ایجاد کرده بود تا بتوانند با کسب برد در این بازی خانگی روند صعودی خود در جدول را تداوم دهند.

در سوی دیگر تراکتورسازی قرار داشت که در فصل جاری لیگ برتر رویه‌ای جالب را در پیش گرفته است.

این تیم هر اندازه که در بازی‌های خارج از موفق عمل کرده و نتایج مناسبی را کسب کرده در خارج از خانه نتوانسته آنطور که باید انتظارات هواداران خود را برآورده کند.

شاگردان مجید جلالی با این وجود و با اتکا به بازیکنانی که در این فصل در اختیار گرفته یکی از مدعیان به شمار می‌روند و نتایج قابل قبولی را کسب کرده‌اند.

این تیم که خود را در زمره بالانشینان جدول قرار داده است با توجه به نتایج این هفته درصدد کسب نتیجه در این دیدار برای جای گرفتن در رده‌های بالاتر جدول بود.

از سوی دیگر اتفاقات بازی هفته گذشته تیم‌های فولاد خوزستان و تراکتورسازی که با حواشی بسیاری در حین و پس از مسابقه همراه بود حساسیت‌ها را بر این دیدار بیشتر کرده بود.

بازی دو تیم در شرایطی برگزار شد که دو تیم با انگیزه‌هایی متفاوت در برابر یکدیگر قرار گرفته بودند.

این دیدار تا حدود زیادی پرحادثه پیگیری شد و تراکتورسازی ابتدا به دو گل رسید و از حریف خود پیش افتاد اما در دقایق پایانی نیمه اول میلاد میداودی با گلی که برای استقلال صنعتی به ثمر رساند امیدها را برای این تیم زنده کرد.

در نیمه دوم بازی استقلال صنعتی بازی بهتری را نسبت به حریف خود انجام داد و حملاتی را بر روی دروازه این تیم انجام داد اما عدم دقت بازیکنان این تیم که تقریباً با ارائه یک بازی احساسی همراه شده بود و البته تجمع تراکتورسازان در زمین خود توفیق چندانی نسیب شاگردان ویسی نکرد.

سرانجام در دقایق پایانی کریم انصاری‌فر دو بار دیگر دروازه استقلال صنعتی را گشود تا با هتریک خود آبی‌های خوزستان را در ورزشگاه خانگی خود تحقیر کند.

این پیروزی با ارزش تراکتورسازی را در فاصله یک هفته تا پایان نیم فصل در جایگاه سوم قرار داد و استقلال صنعتی در رده یازدهم باقی ماند.

در هفته پایانی نیم فصل رقابت‌ها تیم استقلال صنعتی به مصاف پرسپولیس در تهران می‌رود و تراکتورسازی در حساس‌ترین بازی هفته میزبان استقلال تهران خواهد بود.

* پایان صدرنشینی فولاد خوزستان

هفته چهاردهم به جز دو شکست بد نمایندگان خوزستان یک اتفاق تلخ دیگر نیز برای فوتبال این استان داشت.

فولاد خوزستان که در این هفته با وجود ارائه یک بازی مناسب و البته در نیمه دوم بهتر نسبت به استقلال تهران در برابر این تیم شکست خورد.

شکستی که زنگ خطر را برای تداوم صدرنشینی فولادی‌ها به صدا درآورده چراکه در صورت پیروزی پرسپولیس در برابر راه‌آهن سرخ‌پوشان اهوازی باید صدر جدول را تحویل سرخ‌پوشان پایتخت می‌دادند.

اتفاقی که در بازی راه‌آهن و پرسپولیس افتاد و شاگردان دایی با تک گل خلعتبری در برابر تیم بحران‌زده راه‌آهن به پیروزی رسیدند و پس از 110 هفته صدر جدول را از آن خود کردند.

شاگردان فرکی در هفته پایانی نیم فصل باید در برابر گسترش فولاد تبریز در خانه به میدان بروند و امیدوارند تا با غلبه بر این تیم بتوانند بار دیگر به جایگاه چند هفته‌ای خود در صدر جدول برسند.

بازی‌های هفته پایانی نیم‌فصل لیگ برتر روز یک‌شنبه 12 آبان آغاز خواهد شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار