تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور کم‌نظیر مردم انجام شد
تشییع پیکر مرزبان ۲۳ ساله در زادگاه یک‌هزار شهید
پیکر پاک مرزبان شهید پژمان شاهونوند از شهدای حادثه تروریستی هنگ مرزی سراوان سیستان و بلوچستان با حضور کم‌نظیر و گسترده خوزستانی‌ها در زادگاهش،اندیمشک تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر مرزبان شهید پژمان شاهونوند با حضور اقشار مختلف مردم خوزستان عصر امروز در اندیمشک برگزار شد.

در این مراسم که هزاران تن از اقشار مختلف مردم شهرهای استان خوزستان حضور داشتند پیکر شهید پژمان شاهونوند تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد.

در آیین تشییع مرزبان شهید پژمان شاهونوند، حضور جوانان خیلی پرشور بود به طوری که حدود 400 موتورسوار در مراسم مشایعت این مرزبان جوان حضور یافتند.

یکی دیگر از جلوه‌های ویژه تشییع پیکر مرزبان شهید پژمان شاهونوند حضور کم نظیر خانواده‌های شهدا در این مراسم بود که اکثر این خانواده‌های شهدای اندیمشک حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر این شهید حادثه تروریستی هنگ مرزی سراوان سیستان و بلوچستان از منطقه قلعه لور که خانه پدری شهید در آن واقع شده آغاز شد.

در این آیین خانواده، بستگان و همسایگان مرزبان شهید پژمان شاهونوند برای آخرین بار با شهید جوان خود وداع کردند.

پس از وداع، مراسم تشییع شهید پژمان شاهونوند آغاز شد و خوزستانی‌های شهیدپرور پیکر فرزند خود را چون نگینی در آغوش کشیدند و تابوتش را بوسه باران کردند.

در این مراسم حضور نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان محلی چشم‌گیر بود، همچنین مسئولانی از شهرهای دزفول، شوش دانیال و الوارگرمسیری نیز در مراسم تشییع شهید پژمان شاهونوند حضور یافتند.

مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، دزفول، شوش دانیال و الوارگرمسیری نیز با هر وسیله‌ای که توانستند خود را به مراسم تشییع شاهونوند رساندند.

در آیین تشییع شهید پژمان شاهونوند مداحانی از شهرهای اندیمشک و دزفول به نوح‌ خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند که از جمله آنان می‌توان به مجید کنجدکار، بهروز زارعی و صفر رحیمی اشاره کرد.

مشایعت کنندگان پیکر شهید پژمان شاهونوند به حدی زیاد بود که امکانات تدارک دیده شده از سوی مسئولان شهر اندیمشک جوابگوی جابجایی آنان نبود به طوری که 50 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده فقط به جابجایی تعدادی از بانوان اختصاص یافت.

پیکر شهید پژمان شاهونوند از مسیر کوی لور، خیابان شهید هوشنگ سگوند و خیابان پاسداران به سوی گلزار شهدای اندیمشک تشییع شد.

پس از تشییع، پیکر شهید پژمان شاهونوند به گلزار شهدا منتقل شد که در این محل نورانی، حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک بر پیکر این مرزبان جوان نماز خواند.

پس از اقامه نماز پیکر مرزبان شهید پژمان شاهونوند در گلزار شهدای اندیمشک در کنار لاله‌های گلگون این دیار آرام گرفت و مزارش تا ابد زیارتگاه اهل یقین شد.

مراسم استقبال از پیکر پاک مرزبان شهید پژمان شاهونوند از شهدای حادثه تروریستی سراوان استان سیستان و بلوچستان نیز در اندیمشک برگزار شد.

در این مراسم که ظهر امروز از ابتدای جاده ورودی شهر برگزار شد جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدای شهر یک هزار شهید اندیمشک، حضور داشتند.

همچنین حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه اندیمشک به همراه تعداد زیادی از مسئولان محلی در مراسم استقبال از پیکر پاک مرزبان شهید پژمان شاهونوند از شهدای حادثه تروریستی سراوان استان سیستان و بلوچستان حضور یافتند.

از نکات قابل ذکر در این مراسم حضور اکثر اعضای شورای اداری و شورای تامین اندیمشک در مراسم استقبال از پیکر پاک مرزبان شهید پژمان شاهونوند بود.

مرزبان شهید پژمان شاهونوند در سال 1369 در اندیمشک دیده به جهان گشود و چند سال بود که برای خدمت‌رسانی به کشور خود وارد مرزبانی شده است.

این جوان اندیمشکی جمعه دوم آبان ماه در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان با اشرار مسلح به همراه همرزمان مرزبانانش به شهادت رسید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار