تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۰۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمارهاي ازدواج و طلاق بسيار نگران‌كننده است
معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان گفت: وضعيت آمارها در حوزه ازدواج و طلاق بسيار نگران‌كننده است.

دكتر سيدكريم حسيني در جشنواره پيوند آسماني كه امروز، يكشنبه (12 آبان ماه) در سالن همايش‌هاي اداره كل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: كارگروه فرهنگي اجتماعي به صورت رسمي و با پشتوانه قانوني در استان فعال است و با توجه به مطالعاتي كه در حوزه مسايل اجتماعي و ازدواج انجام شد، در اين كارگروه وارد يك مرحله عملياتي در خصوص مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي حوزه خانه و خانواده شديم.

وي ادامه داد: در كميته‌هاي شش‌گانه اين كارگروه كه با حضور بيش از 30 مديركل و استاد دانشگاه كه افراد ثابت تشكيل مي‌شوند، ازدواج آسان و پايدار در ميان جوانان و همچنين پيشگيري از اولين آسيب اجتماعي با آمار بالاي عددي كه طلاق است، مورد پيگيري جدي و بحث قرار مي‌گيرند.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان با بيان اين كه واقعيت‌هاي اجتماعي در حوزه ازدواج و طلاق نبايد ناديده گرفته شود، تصريح كرد: با مخفي كردن آمار و اطلاعات ازدواج و طلاق و غفلت از انجام اقدامات موثر، نمي‌توانيم آسيب‌هاي اجتماعي در اين حوزه را كاهش دهيم و ممكن است روزي از اين زخم به جاي مانده آسيب مي‌بينيم و جلوگيري از بروز آسيب‌هاي ديگر نيز دشوار مي‌شود.

حسيني افزود: در بحث ازدواج به مسايل چون افزايش سن ازدواج، كاهش ميزان فرزندآوري و سخت شدن مراحل ازدواج مبتلا هستيم.

وي تصريح كرد: در استان خوزستان درصد و ميزان طلاق افزايش يافته است، اينها واقعيت‌هايي است كه وجود دارند و در كارگروه فرهنگي اجتماعي اين مسايل به عنوان معضلات اجتماعي در سالهاي گذشته مورد بررسي قرار گرفتند و زنگ خطر وجود اين معضلات در استان به صدا درآمده است. لازم است مسئولان امر اين زنگ خطر را بشنوند.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان اظهار كرد: اكنون وضعيت آماري و اطلاعات جمع آوري شده در اين حوزه بسيار نگران‌كننده است. علماء و مديران حوزه‌هاي علميه، اساتيد روانشناسي دانشگاه‌ها، پژوهشگران و مديران دستگاه‌هاي فرهنگي، پرداختن به اين موضوعات و حل مشكلات در اين زمينه را بايد به عنوان يكي از اصول برنامه‌هاي كاري خود مدنظر قرار دهند و اين واقعيت‌هاي اجتماعي را جدي بگيرند.

وي گفت: خوشبختانه كارهاي بسيار خوبي در حل اين مشكلات در استان شروع شده و تنها به مطرح كردن آسيب‌ها اكتفا نشده است.

حسيني افزود: براي تسهيل امر ازدواج طي يك برنامه‌ريزي مناسب از دفاتر ازدواج تخفيف ويژه براي ثبت ازدواج جوانان گرفته شده و دفاتر ثبت طلاق نيز در جهت مشاوره و ارجاع زوجين به مراكز مشاوره تلاش مضاعفي خواهند داشت. همچنين تشكيل كانوني براي خيرين امر ازدواج در استان و داير كردن مراكز ثابت مشاوره در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اهواز و پارك ساحلي با توجه به ضرورت اين امر براي مردم در دستور كار كارگروه فرهنگي اجتماعي استان قرار دارد چرا كه عطش اجتماعي در ميان خانواده‌ها براي مراجعه به مراكز مشاوره وجود دارد، براي رفع اين خلا موجود در جامعه راه‌اندازي اين دو مركز مورد بررسي قرار گرفت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار