تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۴۸۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«بازنشستگان فولاد خوزستان» بدنبال آب...نه سراب!
رویدادی که هیچیک از مدیران و مسئولین صنعت فولاد و دست اندرکاران پایتخت نشین هم نمی توانستند دگرگونی در این معادله ایجاد نمایند . در این میان فقط نمایندگان مجلس می بایستی تلاش درخور این بازنشستگان فولاد خوزستان به انجام می رساندند که متاسفانه تا این تاریخ فقط در هاله ای از امید های به بن بست رسیده ،دست و پا زده و به هیچ نقطه قابل اتکایی هم نرسیده است...
خوزنیوز/ غلامرضا فروغی نیا: در مرداد ماه سال 1386 که سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار سهام عرضه شد و بدین ترتیب این شرکت به عنوان یک ناشر بورسی پذیرفته شد قانون تقسیم سهام ترجیحی کارگران به گونه ای نوشته شده بود که از مقطع یاد شده هرآنکس که شاغل بود و از اشتغالش یکسال گذشته بود می توانست از این خوان استفاده کند و توشه ای برای آینده خویش ذخیره سازد . اما ضعفی که قانون یاد شده در آن مقطع داشت این بود که هر کس را که قبل از ورود شرکت به درجه رفیع بازنشستگی نائل آمده بود را بدست فراموشی می سپرد و کارگری که 30 سال در این صنعت پر مشقت و درپاره ای از واحدهای تولیدی خطرناک و پرحادثه خاک خورده بود را براحتی و مثل آب خوردن در زیر پا گذاشت و به فراموشی سپرد .



بدین ترتیب بسیاری از کارگران از چنین موهبتی که در حال حاضر و پس از 6 سال چیزی حدود 150 تا 200 میلیون تومان دارائی شده، بی بهره باقی ماندند . هرچند که دو سال بعد یعنی در سال 1388 این قانون اصلاح گردید و هر کارخانه ای که در فرایند ورود به بازار سهام قرار می گرفت می بایستی از محل 5 درصد سهام ترجیحی ،کارکنان بازنشسته خویش را هم سهیم نماید اما این نوشدارو نتوانست دردی از خیل کارگر و کارمند و سرپرست و حتی مدیر بازنشسته صنعت فولاد خوزستان دوا نماید.
 
بی تردید وقتی یک ماده قانونی سدی برای مجریان در تقسیم سهام جهت بازنشستگان آن موعد می شد تنها ماده قانونی دیگری و آنهم عطف به ماسبق می توانست علاج این در راه ماندگان باشد .نه اینکه آنها تلاش نمودند تا قانون اصلاح شود اما سرخودشان بی کلاه بماند!
 
رویدادی که هیچیک از مدیران و مسئولین صنعت فولاد و دست اندرکاران پایتخت نشین هم نمی توانستند دگرگونی در این معادله ایجاد نمایند . در این میان فقط نمایندگان مجلس می بایستی تلاش درخور این بازنشستگان فولاد خوزستان به انجام می رساندند که متاسفانه تا این تاریخ فقط در هاله ای از امید های به بن بست رسیده ،دست و پا زده و به هیچ نقطه قابل اتکایی هم نرسیده است . این تراژدی زمانی به اوج خود می رسد که دریابیم مستمری بگیران فولاد بواسطه ناتوانی «صندوق بازنشستگی فولاد» دورنمایی از امیدواری را پیشاروی این قشر زحمت کش ایجاد نمی نماید .به گونه ای که بازنشستگان هرماه آنها می بایستی با هزاران سلام و صلوات و دعا و احیاناً حمایت های محلی شاید حقوق و مستمری ماهیانه خویش را دریافت نمایند.
 
واقعیت این است که گره کور سهیم نشدن بازنشستگان فولاد در سهام این شرکت می بایستی از سوی کسانی که به هر طریقی از آرا شهروندان به مجلس راه یافته اند در نظر قرار گیرد تا بلکه برای آنها فرجی حاصل شود و گرنه سلسله نامه نگاری های مسئولین فولاد خوزستان ، سازمان خصوصی سازی وشرکت" ایمیدرو" تا زمانیکه یک اراده و عزم قانونی و آنهم از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکل نگیردهمگی به بن بست خواهد رسید و همه وعده ها به سراب ختم می شوند.
 
نمایندگان محترم مجلس می بایستی با تشکیل یک کارگروه ،سرنخ های قانونی لازم را برای حل مشکل این قشر مایوس به سرانجام برسانند وگرنه تذکر به این مدیر و آن مدیر و معاون وزیر و وزیر زمانی که به نتیجه مطلوب قد ندهد ، تاثیر عملیاتی در سفره بازنشستگان فولاد خوزستان نخواهد داشت و کماکان خیل کثیری از آنها روزانه در کنار درب "صندوق لاغر و مردنی و مفلوک بازنشستگی فولاد" در انتظار نشسته خواهند ماند .
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
0
3
فولاد فقط گردوخاکش مال خوزستانه. یه مشت مسئول غیر بومی و بی تعصب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
0
1
آفرین آقای فروغی نیای عزیز، شجاعت شما در طرح مسائل اقشاری از جامعه که تریبونی برای بیان خواسته های خود ندارند، ستودنی است. امید است مدیران ارشد صنعت فولاد کشور از این اجحافی که بر منافع بازنشستگان فولاد خوزستان وارد آمده است، آگاه شده و فکری برای ان نمایند. براستی چرا از این همه سود و منفعتی که نصیب صندوق بازنشستگی فلان وزارتخانه شده است، بخشی از آن به کسانی نرسیده است که ایجاد کننده واقعی این سود کلان بوده اند؟ این واقعا به دور از انصاف و عدالت است که کارکنان زحمتکش فولاد وقتی بازنشسته می شوند، از ثمره 20 تا 30 سال تلاش شان بهر ه ای نبرند. از همه کسانی که به مسائل فولاد آگاه هستند می خواهیم تا این بی عدالتی را در نزد افکار عمومی بیان کنند تا راهی برای احقاق حقوق نیروهای زحمتکش فولاد باز شود.از سایت خوز نیوز هم برای انعکاس مسائل و مشکلات مردم تشکر می کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
0
2
سپاس بخاطر طرح صحيح مساله
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
1
با سپاس ازخوزنیوز باید عرض کنم تنها مورد بالا نبوده واجحافهای زیادی در زمان بازنشسته کردن کارکنان کرده اند کافیست مقایسه ای با مبارکه اصفهان شود تا همه ببینند چقدر در حق بازنشستگان فولاد خوزستان بعد از این همه زحمت ظلم کرده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
1
چرا سهام عمده فولادخوزستان را به صندوق بازنشستگان نفت داده اند اما بازنشستگان فولاد کاسه نیازمندی خود را باید پیش چه کسی ببرند.از طرح اینگونه مقالات باید استقبال نمود و مرتبا آنها را تکرار نمود تا از یاد کسی نرود.از خوزنیوز هم بابت انعکاس این نوع مطالب متشکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
1
از سایت خوز نیوز متشکر هستیم که برای اولین مرتبه در ما فولادی ها را گذاشته است.ممنون
:
:
:
آخرین اخبار