تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۰۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته پانزدهم لیگ برتر؛
جدول رده بندی/تساوی تراکتورسازی و استقلال در یک دیدار پرتنش
دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و استقلال با تساوی خاتمه یافت تا شاگردان جلالی در آخرین دیدار نیم فصل خود شانس صدرنشینی را از دست بدهند. با این حال شاگردان امیر قلعه‌نویی این فرصت را دارند تا در دیدار عقب افتاده خود برابر ملوان به یک پیروزی پرگل دست پیدا کنند و عنوان قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص دهند.
 هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 15:15 امروز (جمعه) پیگیری شد و دو تیم استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز  و در حضور 62 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت دادند.

دیدار دو تیم که بعد از مدتها در لیگ برتر یک ورزشگاه بزرگ را مملو از تماشاگر کرده بود با وجود بارش باران در تبریز از جذابیت‌های زیادی برخوردار بود و به خصوص تیم تراکتورسازی حملات زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کرد.

استقلال در نیمه نخست زودتر از آنچه که تصور می‌شد به گل رسید. آبی‌پوشان پایتخت که از همان شروع بازی سعی کردند بر بازی مسلط شوند بعد از چند حرکت رو به جلو دروازه حریف را باز کردند. با گذشت تنها 3 دقیقه از آغاز بازی آندرانیک تیموریان توپی را به روی دروازه ارسال کرد که با ضربه سر جمشیدیان به برهانی رسید و او با ضربه‌ای محکم دروازه حامد لک را باز کرد.

پس از این گل تراکتورسازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و با ارسال‌های بلند از جناحین به دنبال گشودن دروازه استقلال بود. تا دقیقه 20 مسابقه تراکتورسازی موقعیت آنچنانی نداشت تا اینکه روی ارسال کریمیان از جناح چپ میثم بائو دروازه استقلال را تهدید کرد که مهدی رحمتی ضربه سر او را به زیبایی دفع کرد.

تراکتورسازی به میدان داری خود ادامه داد و حدفاصل دقایق 36 تا 37 به 2 فرصت گلزنی رسید. ابتدا سعید دقیقی روی پاس دقیق میثم بائو توپ را به کنار دروازه رحمتی زد و در ادامه کریم انصاری‌فرد با بهره بردن از اشتباه عمران‌زاده ضربه‌ای به سمت دروازه رحمتی زد که با اختلاف اندک به بیرون رفت.

شاگردان مجید جلالی در دقیقه 42 نیز می‌توانستند دروازه استقلال را باز کنند اما ضربه دقیقی را رحمتی دفع کرد و منتظری در آستانه باز شدن دروازه تیم‌شان توسط بائو به یاری رحمتی آمد تا این نیمه با برتری یک بر صفر استقلال خاتمه یابد.

آخرین شانس تراکتورسازی در نیمه نخست در دقیقه 44 روی ضربه دیدنی و راه دور کریمیان از دست رفت. شوت این بازیکن را رحمتی از زیر طاق دروازه به بیرون کشید تا نیمه نخست با همان تک گل به سود استقلال خاتمه یابد.

تراکتورسازی نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه 46 روی فرصت طلبی کریم انصاری‌فرد می‌توانست به گل برسد اما ضربه آرام او را رحمتی به راحتی دفع کرد. بعد از این گل بازی از تب و تاب افتاد و بازی تاخیری شاگردان قلعه نویی آتش حملات تراکتورسازان را خاموش کرد.

با گذشت 15 دقیقه از نیمه دوم مجید جلالی، فرشاد احمدزاده را به جای میثم بائو به میدان فرستاد. با ورود احمدزاده تراکتورسازی جانی تازه گرفت و در یکی دو صحنه روی دروازه استقلال خطرساز شد تا اینکه در دقیقه 66 سعید دقیقی گل تساوی را به ثمر رساند. ارسال کریم انصاری‌فرد از جناح راست و تاثیری که کریمیان روی آن گذاشت توپ را مقابل پای دقیقی انداخت که او با فرصت طلبی گل تساوی را وارد دروازه تیم میهمان کرد.

بعد از این گل تراکتورسازی یکی دو بار روی دروازه استقلال خطرساز شد اما زهر حملات آنها به حدی نبود که 62 تماشاگر حاضر در ورزشگاه به وجد بیایند. در این شرایط استقلال در دقیقه 86 توسط احمد جمشیدیان می‌توانست به گل برسد اما شوت از راه دور او را حامد لک به زحمت به کرنر فرستاد. استقلالی ها می‌توانستند روی همین کرنر هم به گل برسند، جایی که حنیف عمران‌زاده با ضربه سر توپ را به ساموئل سپرد و او ضربه اش را به نقطه‌ای زد که لک ایستاده بود.

استقلال در دقیقه 90 هم توسط جواد نکونام روی ضربه ای ایستگاهی دروازه حامد لک را به خطر انداخت اما ضربه او را لک مهار کرد تا بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام برسد.

سعید مظفری‌زاده داور مسابقه به جواد نکونام  و پژمان نوری از استقلال و میثم بائو، حبیب گردانی  و محمد نصرتی از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.

در پایان دیدار تراکتورسازی و استقلال علی کریمی به عنوان بازیکن برتر و پژمان منتظری به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.

با این تساوی تیم تراکتورسازی شانس صدرنشینی و حتی قهرمانی در نیم فصل را از دست داد. این تیم 26 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتری نسبت به نفت تهران جای این تیم را در رده سوم جدول رده‌بندی گرفت. استقلال هم با 24 امتیاز و یک بازی کمتر در رده ششم جدول باقی ماند.

تراکتورسازی در صورتی که در این بازی پیروز می شد قهرمان نیم فصل به شمار می رفت.

ترکیب تراکتورسازی تبریز:

حامد لک، محمد نصرتی، حبیب گردانی،مهدی کیانی، فرشید طالبی،میثم بائو( از دقیقه 61 فرشاد احمدزاده)، علی کریمی، مهدی کریمیان،میلاد فخرالدینی، سعید دقیقی( از دقیقه 88 سیدمحسن حسینی) و کریم انصاری فرد.

سرمربی: مجید جلالی

ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، ساموئل، احمد جمشیدیان، آرش برهانی، مهدی نظری( از دقیقه 54 سیاوش اکبرپور)

سرمربی: امیر قلعه نویی

سایپا با پیروزی مقابل صبا هفتم ماند
 در آخرین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر هم سایپا در کرج میزبان صبای قم بود و در پایان موفق شد 2-1 شاگردان مایلی کهن را از پیش رو بردارد.

در نیمه اول این مسابقه که در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، شاگردان انگین فیرات در دقیقه 23 توسط کاوه رضایی به گل رسیدند و از صبا پیش افتادند. در ادامه تلاش شاگردان مایلی‌کهن برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و میزبان با یک گل برتری به رختکن رفت.

با شروع نیمه دوم باز هم سایپا بود که به گل رسید و حامد شیری در دقیقه 68 سایپا را با نتیجه 2 بر صفر پیش انداخت اما این پایان کار نبود و رضا عنایتی مهاجم کهنه‌ کار صبا در دقیقه 76 یکی از گل‌ها را پاسخ داد.

در نهایت بازی با برتری 2 بر یک شاگردان فیرات به پایان رسید تا آنها بعد از باخت خانگی به استقلال این بار در کرج به پیروزی برسند. سایپا با این پیروزی 23 امتیازی شد اما نتوانست در همان رده هفتم جدول باقی ماند.

جدول رده بندی لیگ برتر



:
:
:
آخرین اخبار