تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعطای وام 5 ميليونی به مشاغل خانگی
از طريق صنايع دستي تسهيلات 3تا 5 ميليوني به اشتغال خانگي اختصاص خواهد يافت
استاندار خوزستان گفت: از طريق صنايع دستي تسهيلات 3تا 5 ميليوني به اشتغال خانگي اختصاص خواهد يافت.

به گزارش خوزنیوز به نقل ازفارس از بهبهان، سيدجعفر حجازي در شوراي اشتغال بهبهان اظهار داشت: در سال 1389 تعهد ايجاد اشتغال در بهبهان چهار هزار و 547 نفر بوده كه سه هزار و 467 نفر فرصت شغلي ايجاد شده است.
وي از اعطاي وام به مشاغل خانگي خبر داد و گفت: از طريق صنايع دستي وام هاي 3 تا 5 ميليوني به مشاغل خانگي اعطا مي‌شود.
استاندار خوزستان در خصوص تامين اعتبار پروژه هاي بهبهان در سال جاري اظهار داشت: طرح‌هايي كه تامين اعتبار آن به عهده دولت است در بودجه سال 90 پيش بيني شده كه مسئولان و فرمانداري بايد با برنامه ريزي و تايين اولويت ها، اعتبارات لازم را جذب كنند.
نماينده مردم بهبهان در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني خطاب به استاندار خوزستان گفت: شما همواره آمارهايي از اشتغالزايي در دوره‌هاي مختلف ارائه كرده‌ايد كه براي من هنوز اين آمارها تحقق نيافته است.
سيد محمد موحد افزود: ما بايد ميان شغل‌‌هاي مقطعي و دائمي تفاوت قائل شده و آمار اين دو را با يكديگر تركيب نكنيم زيرا در اين صورت چيزي كه به وجود خواهد آمد بدبيني مردم از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
در ادامه فرماندار بهبهان به بيان برخي از مهم‌ترين انتظارات فرمانداري بهبهان از استانداري خوزستان پرداخت و اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين انتظارات ما از استاندار خوزستان پيگيري مصوبات سفرهاي قبل خود به شهرستان بهبهان است.
فرهاد باذلي‌محبوب افزود: هم اكنون هفت واحد توليدي همچنان داراي مشكلاتي بوده كه تاكنون مشكلات آنها حل نشده است.
وي تصريح كرد: شهرك دامداران نيازمند توجه ويژه‌اي بوده كه اگر مشكلات اين شهرك حل شود باعث توسعه دامپروري در بهبهان خواهد شد.
فرماندار بهبهان ادامه داد: در حال حاضر 20 واحد توليدي در بهبهان وجود داشته كه بايد براي آنها برنامه‌ريزي دقيقي صورت گرفته و از اين رو بايد براي عمران شهري جلسه جداگانه‌اي اختصاص يابد.
وي همچنين به كشتارگاه صنعتي اين شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: كشتارگاه صنعتي بهبهان براي اتمام ساخت و راه اندازي به 5 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه در صورت ممكن اين اعتبار از صندوق تعاني كشاورزان تامين شود.
باذلي با اشاره به مشكل برخي از واحدهاي شهرك صنعتي بهبهان در گردش مالي و دريافت تسهيلات خود و نياز به حل مشكل آنها افزود: ما در بهبهان با توجه به اراضي موجود كشاورزي و توان تبديل شدن به قطب كشاورزي استان به دو واحد كشت و صنعت نياز داريم.
وي خاطرنشان كرد: همچنين بهبهان به دو شركت مكانيزه نيز در كنار اين واحدهاي كشت و صنعت نيازمند است.
فرماندار بهبهان تخصيص آب در واحدهاي توليدي اين شهرستان را يكي از مشكلات مهم اين بخش عنوان كرد و اذعان داشت: با حل مشكل آب و تخصيص آن به واحدهاي توليدي، صنعت و توليد در بهبهان پيشرفت خوبي خواهد داشت.
وي همچنين به 10 هزار هكتار زمين قابل كشت در تابستان در بهبهان اشاره كرد و گفت: اگر اين اراضي زير كشت تابستانه رفته و مشكلات آنها برطرف شود مي‌توانيم در توليد علوفه دامداران بهبهاني خودكفا شده و از لحاظ تامين علوفه مشكلي نخواهيم داشت.
:
:
:
آخرین اخبار