تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۲۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آبادان رخ داد؛
كلاهبرداري به بهانه واردات ماشين‌هاي خارجي
ريیس دادگستری آبادان گفت: دو نفر متهم که با عنوان ورود ماشین‌های خارجی، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند، در دادگاه این شهرستان محکوم شدند.

  نعمت‌اله بهروزی اظهار كرد: با شکایت عده‌ای از شهروندان، پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری در قالب دریافت مبالغ میلیاردی از شکات با ادعای ورود ماشین‌های خارجی به کشور، در دادسرای این شهرستان تشکیل شد.

وی ادامه داد: با تشکیل کارگروه پلیسی، طی چند عملیات مختلف، سردسته این باند به هویت ج.ر.الف، شناسایی و به اتهام فریب عموم به داشتن اختیارات واهی در ورود ماشین‌های خارجی به کشور، دستگیر شد.

بهروزی گفت: پس از صدور قرار مجرمیت برای نام‌برده و همدست دیگرش، و بررسی شواهد و مدارک موجود، و اقاریر متهمان در دادگاه و با توجه به این که متهمان پس از فریب شکات و اخذ وجوه از آنان، قصد فرار از کشور را داشتند؛ دادگاه آنان را مجرم دانست.

وی افزود: دادگاه، متهم ردیف اول این پرونده را به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 360 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و رد مال به شکات به میزان 10 میلیارد و 134 میلیون ریال و متهم ردیف دوم این پرونده را به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار