تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کندی پیشرفت پروژه ملی شهردای دزفول، مردم را کلافه کرده است / تصاویر
محل کارگاهی این پروژه که در مجاورت منازل مسکونی و خیابان های اصلی واقع شده است هم اکنون با توجه به شرایط جوی توأم با گل ولای و آلودگی های محیطی است. به طوری که چشم هر تازه واردی را به خود خیره می کند و زندگی روزمره مردم را با مشکلات عدیده ای روبه رو نموده است
خوزنیوز/ جهانگیر ترکستانی: پروژه عظیم پارکینگ آقا میری که قرار است خیابان های شریعتی و طالقانی دزفول را به هم دیگر متصل نماید، پروژه عریض و طویل ملی است که کلنگ شروع آن افزون بر یکسال پیش توسط شهردارسابق (مهندس دوایی) به زمین خورده است و بلافاصله مقدمات اجرایی آن با خرید تعدادی ازواحدهای مسکونی محله «چیتا آقا میری» در بافت قدیمی این شهر؛ و تخریب منازل مربوطه ونیزحفاری محل به منظور ساخت زیرگذر، ایجاد بازارچه ، تاسیس مراکز فرهنگی و تجاری ، و نهایتاً پارکینگ طبقاتی خودروهای سبک دردل شهر دزفول آغاز گردید و سپس با اجرای بخشی ازعملیات حفاری،بتن ریزی ستون ها و پایه های مربوطه مراحل بعدی طرح برابر برنامه درحال ساختمان بود که به ناگاه ادامه عملیات به علل مختلف با کندی چشمگیری مواجه گردید و همین امر مشکلاتی را در زندگی روزمره ساکنان یکی از قدیمی ترین محلات دزفول فراهم آورده و اغلب از روند جاری ناراضی و گله مند هستند.



به گزارش خوزنیوز، یکی از ساکنان این محله با انتقاد از مجریان این طرح می گوید: شهرداری دزفول عجولانه اقدام کرده است.چراکه محل اجرای طرح معارض دارد و هنوزمالکیت چند واحد مسکونی که می بایست در تملک شهرداری قرار گیرد بلاتکلیف مانده وهمین امر موجب کندی عملیات جاری گردیده و به تبع آن افزون بر یک سال است محل زندگی ما تبدیل به یک مکان کارگاهی شده و آسایش ساکنان را به کل سلب نموده است.
 
یک خانم خانه دار نیز در همین خصوص گفت:مردم دزفول و ساکنان محلاتی که شهرداری قصد انجام پروژه های عمرانی را در آنجا دارد با این سازمان نهایت همکاری را می نمایند اما گاه پروژه هایی هستند که به علت عدم مطالعات دقیق کارشناسی و... زندگی مردم عادی را مختل می نماید و گواه این مدعا پروژه موسوم به پارکینگ آقا میری است که روند اجرایی آن لاک پشتی پیش می رود و متأسفانه عملیات گود برداری معمولاً در شب هنگام و با استفاده از ماشین آلات سنگین صورت می پذیرد که علاوه بر آلودگی های زیست محیطی فراوان مانند گرد و خاک و...آلودگی های صوتی و لرزشی سطح خاک را نیز شامل می شود. ولذا مجریان طرح می بایست دراجرای به موقع و اتمام عملیات از خود اهتمام بیشتر نشان دهند و آستانه صبور و حوصله ساکنان محل را در نظر داشته باشند.
 
یکی دیگر از ساکنان این محله با نشان دادن محل پروژه و با تأکید بر سودمند بودن آن در آینده و زندگی مردم گفت: شهرداری باید نظارت بیشتری در چنین پروژه هایی که در محلات مسکونی اجرا می شوند داشته باشد و بهتر است در این خصوص اطلاعات لازم را مبنی بر چگونگی اجرای طرح،روند جاری عملیات،پیش بینی زمان اجرای عملیات را به طرق گوناگون به سمع و نظر مردم برساند، ضمن اینکه چنین پروژه های عظیمی که برای اولین بار در حال اجرا هستند باید حساب شده و با بودجه کافی باشد تا مردم را دچار دردسر ننمایند. وی از مقامات شهرداری و اعضای شورای شهر خواست از نزدیک روند جاری و مشکلات مردم را البته در محل اجرای پروژه بررسی نموده و برای تسریع در ادامه اتمام عملیات چاره اندیشی کنند چرا که در حال حاضر تردد در بعضی از ورودی ها برای ساکنان به ویژه خودرو داران سخت و دشوار گردیده و علاوه بر آن نبود علایم هشدار دهنده در اطراف پروژه ممکن است باعث بروز حوادث ناگوار گردد.



عظیم سرافزار عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در همین خصوص گفت: از آن جایی که این پروژه ملی و از مصوبات ثبت شده و مهم شورای شهر است تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد و با تذکراتی که به مجریان طرح داده شده است در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات لازم در همین خصوص خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه انجام این پروژه ملی از محل اعتبارات خرید اوراق مشارکت مردمی و از طریق بانک ملی انجام می شود افزود: در حال حاضر سود ماهیانه این طرح مبلغ قابل توجه ای است و از طرفی با توجه به مشکلاتی که برای شهروندان به ویژه اهالی شریف محله چیتا آقا میری به وجود آمده است،اعضای شورای شهر تمام تلاش خود را در جهت ساماندهی محل کارگاه و انجام به موقع پروژه به کار خواهند گرفت.
 
سرافراز این را هم گفت که تغییر و تحولات اخیر در بدنه شهرداری و نیز رایزنی های وقت گیر برای انتخاب و انتصاب شهردار جدید باعث شد تا روند جاری در این پروژه با کندی روبرو گردد. اما هم اکنون که در آستانه آغاز به کار شهردار جدید هستیم، این اطمینان را به مردم عزیز می دهیم که توجه ویژه  به این طرح عظیم و ملی دراولویت اول کاری شهردار و شورای شهربوده و باجدیت هرچه تمامترالبته وتا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد. وی درپایان ضمن عذرخواهی از ساکنان مجاور کارگاه که بیشترین مشکلات را متحمل می شوند خاطرنشان کرد: به خواست خدا با انجام واتمام این پروژه چهره شهر و محله چیتا آقا میری با ساخت مراکز تجاری،فرهنگی،پارکینگ و... زیباتر خواهد شد و هم چنین ترافیک خیابان های امام،آفرینش،شریعتی و طالقانی نیز روان تر خواهد شد والبته به زودی تابلوی چگونگی اجرای طرح نیز جهت اطلاع شهروندان عزیز در طرفین طرح نصب خواهد گردید.



در هر حال و با توجه به اینکه دزفول از جمله شهرهایی است که پروژه های عمرانی قابل توجه و مهمی طی چندساله اخیر توسط شهرداری درآن اجرا شده است اما به نظر می رسد این پروژه هم اکنون گرفتار مشکلات عدیده ای از جمله : کمبود نقدینگی،تعلل دستگاه اجرایی،معارض ملکی،افزایش حجم کارو مشکلات حین کارگردیده است.
 
مردم دزفول از جمله اهالی محله چیتا اقا میری انتظار دارند طرح های نیمه تمام عمرانی باید برای به سرانجام رسیدن به موقع حمایت و پشتیبانی شوند چون متعلق به مردم هستند و مسئولین شهرداری به خاطر مردم و در جهت بالا بردن سطح رضایت مندی آنان کار می کنند تا آلودگی هوا،ترافیک ونهایتا مشکلات شهروندی و ... به حداقل برسد.
 
گفتنی است محل کارگاهی این پروژه که در مجاورت منازل مسکونی و خیابان های اصلی واقع شده است هم اکنون با توجه به شرایط جوی توأم با گل ولای و آلودگی های محیطی است. به طوری که چشم هر تازه واردی را به خود خیره می کند و زندگی روزمره مردم را با مشکلات عدیده ای روبه رو نموده است.

:
:
:
آخرین اخبار