تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
براي سرمايه‌گذاري در اهواز جاذبه ايجاد شود
عضو شوراي شهر اهواز با تاكيد بر لزوم ايجاد زمينه مناسب براي حضور سرمايه‌گذاران در شهر توسط شهرداري گفت: با يك برنامه‌ريزي دقيق در جهت ايجاد اين زمينه مي‌توان از اين ظرفيت براي ايجاد يك درآمد پايدار براي شهرداري استفاده كرد.

زيبا صالح‌پور اظهار كرد: با فراهم كردن زمينه مناسب براي مشاركت بخش خصوصي و مردمي در پروژه‌هاي شهري مي‌توان به سمتي پيشروي كنيم كه هم خدمات مطلوب به شهروندان داده مي‌شود و هم درآمدي مستقر براي شهرداري ايجاد مي‌شود بنابراين بحث جذب سرمايه‌گذاري‌ها و مشاركت‌ها از سوي شهرداي در كلانشهر اهواز بايد بسيار مورد توجه و اهميت قرار بگيرد.

وي ادامه داد: درآمدهاي مربوط به بخش مشاركت‌ها در بودجه شهرداري اهواز تا كنون صفر بوده است و يكي از دلايل اين امر نبود معاونت مربوط در اين زمينه بود كه شهردار اهواز حدود يك ماه پيش با ايجاد معاونت امور اقتصادي قدم بسيار مثبتي در بحث جذب مشاركت‌ها و استفاده از اين ظرفيت برداشته است.

عضو شوراي اسلامي شهر اهواز گفت: همچنين براي نخستين بار در دوره چهارم شوراي شهر نيز با توجه به اهميت اين موضوع، كميسيون امور اقتصادي و مشاركت‌ها را ايجاد كرد. لازم است نگاه شورا و شهرداري نسبت به مشاركت‌هاي مردمي و بخش خصوصي در اهواز تغيير كند تا سرمايه‌گذاران، امنيت در سرمايه‌گذاري در كلانشهر اهواز را به خوبي احساس كنند.

صالح‌پور افزود: همچنين لازم است مكانيزم‌هاي تشويقي در اين بخش ايجاد شود تا سرمايه‌گذار رغبت كند سرمايه‌گذاري بيشتري در پروژه‌هاي شهري و توسعه عمران شهري اهواز داشته باشد.

وي اظهار كرد: نوع برخورد شهرداري تاكنون جاذبه‌اي براي سرمايه‌گذاري ايجاد نكرده است كه اميدواريم با معاونت امور اقتصادي شهرداري، جاذبه‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاران در اهواز ايجاد شود تا مسايل حاشيه‌اي مانع جذب سرمايه‌گذاران در اهواز نشود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار