تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۳۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری:
قیام امام حسین اسلام اموی را رسوا کرد
امام جمعه موقت اهواز، قیام حضرت امام حسین (ع) را رسوا کننده اسلام اموی دانست.

آیت الله محسن حیدری عصر دیروز در جمع مردم اهواز اظهار کرد: قیام بزرگی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام داد رسواکننده اسلام اموی بود.

وی در ادامه فرارسیدن اربعین حسینی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، نائب بر حقش امام خامنه‌ای و عموم شیعیان تسلیت گفت و همگان را به قرائت زیارت مخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) در این روز توصیه کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خواندن زیارت امام حسین (ع) در همه روزهای سال مطلوب و مستحب است ولی در برخی روز‌ها زیارت خاصی دارند.

به گفته استاد حوزه علمیه اهواز، زیارت عاشورا، زیارت عرفه، زیارت نیمه شعبان و زیارت اربعین از زیارت‌های مخصوص سرور و سالار شهیدان هستند که به همه توصیه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم اهواز به بیان حدیثی از امام حسن عسکری (ع) پرداخت و گفت: آن حضرت خواندن زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های مومن دانسته است.

حیدری در ادامه به ثمرات شهادت امام حسین بن علی (ع) در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: آن حضرت به خاطر اینکه بندگان خدا را از جهالت نجات دهد قیام کرد و این جهالت شامل همه ندانم کاری‌ها و سکوت‌هایی بود که در آن زمان اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر این نکته که امام حسین (ع) همه را از جهالت نجات داد افزود: در آن دوران با کارهایی که انجام شده بود خطر برگشت به زمان جاهلیت و دوران پیش از اسلام وجود داشت.

وی در ادامه با اشاره به کارهای بنی‌امیه در ضربه زدن به اسلام تصریح کرد: آن‌ها در مقابل اسلام حقیقی دین دیگری درست کرده بودند.

به گفته نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بنی امیه چیزی جز نابودی اسلام در سر نداشت و معاویه و یزید این را علنی اعلام کردند.

استاد حوزه علمیه اهواز خاطرنشان کرد: بنی امیه تا آنجا که تیر داشت به سمت مسلمانان شلیک کرد و در مقابل اسلام ایستاد ولی به محض اینکه تیر‌هایش تمام شد به ظاهر اسلام را پذیرفت.

وی عنوان کرد: بنی امیه با ساختن اسلام جدید و قلابی یک استراتژی در مقابل اسلام ناب محمدی درست کرد که متاسفانه خیلی از مسلمانان نیز آنان را همراهی کردند.

حیدری در ادامه سلفی‌گری را ادامه راه اسلام اموی معرفی کرد و ادامه داد: خطر ترویج اسلامی که بنی امیه ساختند مربوط به یک زمان خاص نیست.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) با قیامش اسلام اموی را رسوا کرد و اگر این مبارزه نبود امت اسلامی گرفتار این تفکر می‌شدند.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: به برکت قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اسلام ناب پا برجا ماند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار