تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته بیستم لیگ برتر
استقلال با شکست داماش به یک امتیازی پرسپولیس رسید /جدول
تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل داماش به رده دوم و یک امتیازی پرسپولیس صدرنشین صعود کرد.
آخرین  دیدار هفته بیستم لیگ برتر از ساعت 16 و 25 دقیقه در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و داماش گیلان و در حضور حدود هزار تماشاگر برگزار شد که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

بازی متعادل آغاز شد و در ادامه استقلال که آرش برهانی را پس از مدت‌ها از ابتدا در ترکیب خود می‌دید سعی در کنترل بازی و برنامه‌ریزی برای حمله به دروازه میهمان داشت که دوندگی و میل هجومی بازیکنان داماش، شاگردان قلعه‌نویی را در این زمینه با مشکل مواجه کرد. داماشی‌ها در دقیقه 14 روی یک ضربه ایستگاهی دروازه استقلال را به طور جدی مورد تهدید قرار دادند.

حنیف عمران‌زاده در دقیقه 15 با دریافت کارت زرد از یدالله جهانبازی، داور مسابقه 3 اخطاره شد و بازی بعدی استقلال مقابل راه آهن سورینت را از دست داد.

در ادامه بازی، آبی‌پوشان میزبان رفته رفته بازی را به نیمه زمین داماش کشاندند و در نهایت امیرحسین صادقی در دقیقه 40 با نفوذ از منطقه راست دفاع میهمان، توپ بلندی را روی دروازه نماینده رشت فرستاد که حنیف عمران‌زاده موفق شد با ضربه سر گلزنی کند تا در پایان نیمه اول شاگردان قلعه‌نویی برنده به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. استقلال عجله‌ای برای حمله کردن نداشت و داماش هم به نوعی از توان تاکتیکی لازم برای تدارک حملات موثر برخوردار نبود. 

امیر قلعه‌نویی در دقیقه 60 محمد مهدی نظری را جانشین آرش برهانی کرد تا هم تحرک بیشتری به خط حمله تیمش بدهد و هم با استفاده از سرعت این بازیکن، مدافعان داماش را عقب نگه دارد تا نتوانند برای جبران گل خورده روی دروازه استقلال فشار بیاورند.

استقلالی‌ها در ادامه به کنترل بازی روی آوردند و برنامه‌شان هم این بود که در زمین حریف به حفظ توپ بپردازند تا بدین ترتیب زمان مسابقه بگذرد. در دقیقه 85 محمد قاضی که بارها توسط بازیکنان داماش سرنگون شده بود لنگ لنگان از بازی بیرون رفت و جای خود را به سیاوش اکبرپور داد.

این دیدار کم برخورد در نهایت با همان تک گل نیمه اول عمران‌زاده به سود استقلال خاتمه یافت تا شاگردان قلعه‌نویی 38 امتیازی شده و با یک امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرند.

یدالله جهانبازی داور مسابقه به حنیف‌ عمران‌زاده، امیرحسین صادقی و محمد قاضی از استقلال کارت زرد نشان داد.

درپایان این دیدار آندرانیک تمیوریان هافبک استقلال به عنوان بازیکن برتر دیدار استقلال و  روح الله سیف اللهی بازیکن داماش گیلان  به عنوان مرد اخلاق برگزیده شده است


ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ایمان باصفا،( از دقیقه 30 مجید غلام نژاد) محمد قاضی و آرش برهانی( از دقیقه 60 محمد مهدی نظری)

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم داماش :

میلاد فراهانی، ابوذر رحیمی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد سیاه، علیرضا نظیف‌کار، محمدرضا مهدوی( از دقیقه 63 امیرمحمد مظلوم)، مصطفی حاجتی(از دقیقه 73 رسول سروش‌نیا)، هادی سهرابی، حمید خدابنده‌لو، روح‌الله سیف‌اللهی( از دقیقه 78 امین متوسل‌زاده) و مسعود حسن‌زاده

سرمربی: افشین ناظمی

جدول رده بندی لیگ برتر


:
:
:
آخرین اخبار