تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۵۳۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مرحله نخست انجام مي‌شود؛
اعزام 13 هزار زائر خوزستاني حج عمره
مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: مرحله اول اعزام زائران به حج عمره از دیروز، شنبه (7 دي‌ماه) از فرودگاه بين‌المللي اهواز آغاز مي‌شود.

 ناصر حويزاوي اظهار كرد: مرحله اول اعزام عمره از خوزستان، با 83 پرواز در مدت زمان 7 دي‌ماه 92 تا 7 فروردين 93 انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: در مرحله اول حدود 13 هزار نفر به حج مشرف خواهند شد. فراخوان مرحله دوم اعزام بهمن‌ماه آغاز مي‌شود و پروازها در مدت زمان 8 فروردين ماه تا پايان موسم حج انجام خواهد شد.

مديركل حج و زيارت خوزستان با بيان اين‌كه در مرحله اول تا اولويت 370 ثبت‌نام انجام شد، اظهار داشت: در مرحله دوم در صورت داشتن ظرفيت تا اولويت 400 ثبت‌نام از متقاضيان به عمل خواهد آمد. در مرحله دوم 11 هزار نفر از استان خوزستان اعزام مي‌شوند.

حويزاوي درباره آموزش پيش از اعزام زائران گفت: علاوه بر جلسات آموزشي كه در مساجد تشكيل مي‌شود، مركز آموزش حج و زيارت و دانشگاه علمي كاربردي مبادرت به برگزاري همايش‌هاي عمومي جهت توجيه زائران در موضوعات قوانين و مقررات عربستان، بهداشت فردي و گروهي، ايمني در سفر، شناخت همسفران، هم‌گروهان و هم‌اتاقي‌ها و همچنين مسايل شرعي و مناسك حج به صورت عيني و عملياتي كرده است. اميد است با مجموعه اقداماتي كه براي اين فصل اعزام زائران برنامه‌ريزي شده است، شاهد اين باشيم كه حجاج از مدت سفر خود در مكه و مدينه بهره كافي را ببرند.

وي اظهار كرد: امسال حج عمره 10 روزه است. در خصوص مديران و عوامل دست‌اندركار اعزام نيز از افراد مجرب و نيروهاي خبره استفاده شد تا بتوانيم گام نخست را در ارايه خدمات مناسب با زائران برداريم.

مديركل حج و زيارت خوزستان تاكيد كرد: متقاضياني كه گذرنامه ندارند، و اولويت اعزام آنها فرا رسيده يا متقاضي ثبت‌نام هستند، در صورتي كه گذرنامه ندارند، هر چه زودتر براي اخذ گذرنامه اقدام كنند.

حويزاوي گفت: مشكلي كه معمولا در اين زمينه با زائران داريم، اين است كه گذرنامه متقاضي اعتبار لازم را ندارد. زائران متقاضيان تشرف به حج بايد توجه داشته باشند كه طبق قانون گذرنامه آنها بايد از زمان پرواز تا 7 ماه بعد اعتبار داشته باشد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علیداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
0
باسلام
لطفا تاریخ اعزام کاروان ها راباذکرشماره تلف وشرایط دقیق را ارسال فرمایید
:
:
:
آخرین اخبار