تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۳۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هشتم نهایی جام حذفی؛
صعود استقلال،مس و تراکتور به جمع 8 تیم/نمودار جام‌حذفی
تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتورسازی تبریز با برتری مقابل ملوان و نفت مسجد سلیمان به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های کشور راه یافتند.
مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های کشور دیروز با انجام سه دیدار باقیمانده به پایان رسید و در نهایت تیمهای لیگ برتری استقلال، مس کرمان و تراکتورسازی تبریز به جمع 8 تیم برتر راه یافتند.

در مهمترین بازی دیروز تیم های استقلال و ملوان از ساعت 14:25 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم استقلال با 2 گل حریف خود را پشت سر گذاشت. حنیف عمران‌زاده در دقایق 12 و 68 برای استقلال گلزنی کرد. آبی‌ها با این برد حریف ذوب‌آهن در مرحله یک چهارم نهایی شدند.

استقلال که جام جذفی را به ادعای قلعه‌نویی کاملا جدی گرفته است از همان شروع بازی سعی کرد بازی را تحت کنترل خود در بیاورد. حضور تیموریان، ساموئل و نوری در میانه میدان و جنگندگی آنها باعث شد تا مرکز میدان در اختیار شاگردان قلعه‌نویی قرار گیرد و از اواخر نیمه نخست که ملوان 10 نفره شد دیگر کار برای میزبان راحت‌تر شد.

استقلال در نخستین حضور خود در محوطه جریمه ملوان به گل رسید که البته برای این مهم 12 دقیقه صبر کرد. ضربه کرنر آندرانیک تیموریان روی تیر دوم دروازه حریف به عمران‌زاده رسید و او که هیچ مدافعی را پیش روی خود نمی‌دید با ضربه سر دروازه ملوان را گشود تا استقلال بار دیگر از روی ضربه ایستگاهی و از روی هوا به گل برسد.

شاگردان قلعه‌نویی بعد از این گل به بازی رو به جلوی خود ادامه دادند و در دقیقه 17 می‌توانستند روی ضربه پژمان نوری به گل دوم هم برسند که شوت سرضرب این بازیکن میلیمتری از کنار تیر عمودی دروازه حریف به خارج رفت.

ملوان که شروع خوبی در این مسابقه نداشت و تحت تاثیر میزبان بازی می‌کرد سرانجام در دقیقه 21 خودی نشان داد. شوت راه دور مازیار زارع با فاصله اندک از روی دروازه رحمتی به بیرون رفت تا ملوانی‌ها نخستین حرکت جدی خود را اینگونه روی دروازه حریف انجام دهند. در دقیقه 35 نوبت به استقلال رسید تا شانس خود را برای گل دوم امتحان کند. این بار شوت سنگین پژمان نوری را دروازه بان ملوان به کرنر فرستاد.

دومین اتفاق بزرگ این نیمه در دقیقه 38 رقم خورد. در یک ضد حمله مازیار زارع در میانه میدان توسط غلام‌نژاد با خطا متوقف شد که بلافاصله علیرضا فغانی داور دیدار به وی کارت زرد را نشان داد. پس از این صحنه بازیکنان ملوان به شدت به داور اعتراض کردند که در این بین رافخایی از داور کارت زرد دریافت کرد و در ادامه توهین وی به داور بلافاصله کارت زرد دوم و متعاقب آن کارت قرمز را به دنبال داشت تا ملوان 10 نفره شود.

استقلال که کاملا بازی را در اختیار داشت در دقیقه 41 بازی تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد و این بار هم روی کرنر آندرانیک تیموریان و ضربه سر عمران‌زاده. بعد از این صحنه اتفاف خاص دیگری رخ نداد تا نیمه نخست با همان یک گل به سود آبی‌ها خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم نیکبخت واحدی هم به ترکیب استقلال اضافه شد و همین بازیکن بود که در دقیقه 50 روی ضربه سر تا آستانه گلزنی پیش رفت که ضربه او با فاصله کم به بیرون رفت. دو دقیقه بعد اولادی با ایمان صادقی دروازه‌بان حریف تک به تک شد ولی توپ را به بدن او کوبید. صادقی در دقیقه 56 نیز شوت زیبای اکبرپور را با یک شیرجه بلند به کرنر فرستاد. ملوان که در این نیمه به ضد حمله دل بسته بود در دقیقه 60 روی شوت شاهین ثاقبی شانس خود را امتحان کرد که ضربه او خارج از چارچوب بود.

استقلال در دقیقه 68 به گل دوم خود رسید و بار دیگر از همان روش همیشگی. تیموریان از راست ضربه کرنر را ارسال کرد و عمران زاده با پرشی بلند توپ را درون دروازه ملوان جای داد. مدافع استقلال پس از آن عدد 7 را به هواداران نشان داد که بیانگر هفتمین برد آبی‌ها با ضربات سر بود.

آبی‌ها بعد از این گل بیشتر به اداره بازی پرداختند و ملوان 10 نفره هم انگیزه و توان گشودن دروازه میزبان را نداشت. بدین ترتیب استقلال با بردی که کسب کرد به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یافت و حریف تیم ذوب‌آهن اصفهان شد.

درپایان حنیف عمران زاده به عنوان بازیکن برتر دیدار استقلال و ملوان انتخاب شد و پژمان منتظری به  عنوان مرد اخلاق این مسابقه نیز به رسید.

*ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری( از دقیقه 85 ایمان باصفا)، پژمان نوری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مجید غلام‌نژاد( از دقیقه 46 علیرضا نیکبخت‌واحدی)، حنیف عمران‌زاده، آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور( از دقیقه 59 محمد مهدی‌نظری) و مهرداد اولادی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

*ترکیب تیم ملوان:

ایمان صادقی، مهدی شیری، مازیار زارع، سعید عزت‌اللهی( از دقیقه 42 مهدی دغاغله)، احمد آهی، احمد مهدی‌زاده( از دقیقه 46 محمد پوررحمت‌الله)، سیدجلال رافخایی،شاهین ثاقبی، سعید یوسف زاده ( از دقیقه 89 نیما دلاوری) عزیز معبودی و سیامک کوروشی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تراکتورسازی و مس هم صعود کردند

در دیگر تیم تراکتورسازی تبریز که در نیمه نخست برابر میزبان خود نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت داده بود در نیمه دوم دو گل به این تیم زد تا با عبور از سد حریف دسته اولی خود به جمع تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی راه یابد و حریف راه‌آهن سورینت شود. فرشید طالبی و کریم انصاریفرد در دقایق 53 و 55 برای تراکتورسازی گلزنی کردند تا آرامش به اردوی تراکتورسازی بازگردد و جلالی از خطر برکناری رهایی یابد.

در آخرین دیدار هم مس کرمان با نتیجه 2-1 موفق به حذف نفت امیدیه شد. مصطفی شجاعی هر دو گل مس را زد و مرتضی مولائیان تک گل نفت امیدیه را به ثمر رساند. مس در مرحله بعد حریف تنها تیم غیر لیگ برتری یعنی نفت آبادان شد.

نمودار جام حذفی کشور

:
:
:
آخرین اخبار