تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۳۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون نماینده مقیم سازمان ملل در ایران
افتتاح هشتمین آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل کشور در اهواز
هشتمین آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل کشور در اهواز روزدوشنبه در آیینی با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت و درمان و جمعی از مقامات استانی و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی شد.

مورالی معاون نماینده مقیم سازمان ملل در ایران در خصوص افتتاح آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل در اهواز گفت: برای راه اندازی این آزمایشگاه که یکی از نیازهای اصلی منطقه محسوب می شود تلاش های بسیاری صورت گرفته و امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش ها هستیم.

وی افزود: امیدواریم کسانی که در این آزمایشگاه فعالیت دارند بتوانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

معاون نماینده مقیم سازمان ملل در ایران اظهار داشت: افراد زیادی برای راه اندازی آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل اهواز تلاش کردند که باید از تمامی آنها قدردانی کرد.

در حاشیه این آیین رییس مرکز بهداشت خوزستان در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه افتتاح آزمایشگاه مرجع منطقه ای سل در اهواز در راستای تقویت برنامه های مبارزه با بیماری سل است گفت: این آزمایشگاه یکی از اولویت ها در استان خوزستان بود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته شده امروز شاهد راه اندازی آن هستیم.

سیدمحمد علوی افزود: آزمایشگاه منطقه ای سل اهواز هشتمین آزمایشگاه سل در کشور است که توسط مرکز بهداشت خوزستان راه اندازی می شود و به هشت قطب آزمایشگاهی کشور در خصوص تشخیص بیماری سل و تشخیص آنتی بیوگرام های بیماری سل مجهز شده ایم.

وی افزود: این ازمایشگاه زیر نظر مرکز بهداشت استان خوزستان و معاونت بهداشتی دانشگاه جندی شاپور اهواز اداره می شود و به تمامی شهرستان ها و سه دانشگاه علوم پزشکی مستقل آبادان ،دزفول و بهبهان خدمات لازم را ارائه می دهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ساختمان این آزمایشگاه در خیابان کمپلو روبروی شهرداری قرار دارد که از سال 91 مقدمات راه اندازی آن انجام شد و هم اینک مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی است و در این راه سازمان بهداشت جهانی،دفتر کمیساریای پناهندگان و برخی نهادهای دیگر کمک کردند تا با حضور نخبگان استان خوزستان بتوان خدمات درمانی لازم را در خصوص بیماری سل به مراجعه کنندگان ارائه داد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه ظرفیت خدمات رسانی به تمامی جمعیت چهار و نیم میلیون نفری استان خوزستان را دارد.

علوی افزود: تمامی مراحل بیماری یابی ،آزمایش ،نظارت بر پیشرفت بیماری ، دادن دارو به بیماران و سایر خدمات در این آزمایشگاه برای تمامی مراجعه کنندگان به صورت رایگان خواهد بود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای راه اندازی این آزمایشگاه بیش از20 میلیارد ریال هزینه شده و برای تهیه دستگاه های مجهز آن سازمان بهداشت جهانی،وزارت بهداشت کمک کرده اند ضمن اینکه باقی نیازهای آزمایشگاهی از محل اعتبارات داخلی مرکز بهداشت تامین شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: آزمایشگاه ، سل ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار