تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۳۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه‌های جلسه شورای شهر اهواز
از انتظارات شورای شهر از شهرداری تا تحقیق و تفحص در سازمان میوه و تره‌بار
بیست و یکمین جلسه شورای شهر اهواز با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیست و یکمین جلسه شورای شهر اهواز عصر دیروز با حضور 20 نفر از اعضا و غیبت سید مهدی آلبوشوکه آغاز شد.

*در این جلسه ابتدا ناجی سورای، آذر زمانپور و اسکندر زنگنه نطق پیش از دستور خود را قرائت کردند.

*زمانپور در نطق پیش از دستور خود با انتصابات در شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: بهتر است که شهردار در انتصابات خود از افراد کارآمد و شایسته استفاده کند.

* جمشید سلحشور در دنباله صحبت‌های زمانپور به اینکه عزل و نصب‌ها حق شهردار است اشاره کرد و گفت: از شهردار انتظار می‌رود که از نیروهای که سرمایه‌های شهرداری هستند به درستی و در جایگاه خود استفاده کند و اجازه ندهد که بسوزند.

وی ادامه داد: بابک محمدی، شهردار منطقه چهار اهواز بلافاصله بعد از حضور در افتتاح هایپر مارکت اکسین در منطقه پردیس اهواز و تعریف و تمجید بسیار از وی عزل شد، انتظار می‌رود نیروی قوی تری جایگزین وی شود.

*در ادامه جلسه مصطفی کنار کوهی، مدیر کل دامپزشکی خوزستان در ارتباط با مزایای کشتارگاه صنعتی توضیحاتی داد و گفت: متاسفانه خوزستان از داشتن کشتارگاه صنعتی محروم است اما در اندک زمانی با همت شهرداری اهواز به این مهم دست خواهیم یافت.

*حجت‌الاسلام قربانعلی سعادت‌نیا به نبود کشتارگاه صنعتی در اهواز انتقاد کرد و گفت: خدا اجداد منصور کتانباف، شهردار سابق اهواز را رحمت کند که اقدام به ساخت کشتارگاه صنعتی برای اهواز کرد، دامپزشکی تا الان کجا بود؟

* کنارکوهی در پاسخ به سعادت‌نیا اظهار کرد: سازمان دامپزشکی وظیفه اعمال قانون را در محیط‌هایی دارد که زیرساخت‌ها مهیا باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 14 دامپزشک قبل از کشتار دام تا پایان، بازرسی و نظارت را برعهده دارند.

*سپس مریم ابریشم‌کار، عضو دیگر شورای شهر اهواز به توزیع غیر بهداشتی گوشت انتقاد کرد و گفت: ما در سطح شهر شاهد رعایت نکردن بهداشت در حمل گوشت هستیم و و گوشت‌ها به صورت آلوده بر روی دوش افراد حمل می‌شود.

*کنارکوهی در پاسخ به ابریشم‌کار تصریح کرد: 20 دستگاه خودروی سردخانه‌دار وظیفه انتقال و توزیع گوشت در سطح اهواز را به عهده دارند و اینکه می‌فرمایید گوشت روی دوش افراد حمل می‌شود، چاره‌ای جز این وجود ندارد.

وی اضافه کرد: لباس‌های این افراد روزانه تعویض می‌شود و زمانی که یک لاشه روی دوش آن‌ها قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد که این لباس مدتی است که استفاده شده در حالی که اینگونه نیست.

*سید محمدجواد رضوی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی اهواز به یک میلیارد تومان برای بهره برداری نیاز دارد بهتر است که با تامین اعتبار این کار بزرگ را به پایان برسانیم.

*رامی علاسوند مقدم، رئیس شورای شهر اهواز در ادامه به واقعه 9 دی اشاره کرد و گفت: در روز نهم دی مردم عام توانستند کار خواص جامعه را انجام دهند.

وی ادامه داد: هرچند در جریان واقعه 9 دی انتظار بیشتری از خواص جامعه می‌رفت اما مردم عادی با بلوغ سیاسی خود جایگزین خوبی برای خواص جامعه بودند.

رئیس شورای شهر اهواز به جلسه‌ای که با وزیر کشور داشتند اشاره کرد و افزود: در این جلسه بحث ریزگرد‌ها، رودخانه کارون، قطار شهری اهواز با وزیر کشور بیان شد.

*در ادامه جلسه، نامه درخواست مالکان و مستاجران واحدهای تجاری و مسکونی واقع در خیابان وهابی کیانپارس که در جریان یک گود برداری تخریب شده بودند در دستور کار قرار گرفت.

*خواسته این مالکان و مستاجران این بود که پروانه بازسازی واحدهای خود را از شهرداری دریافت کنند و بعد از پایان ساخت، عوارض را به شهرداری پرداخت کنند.

*این درخواست بعد از شنیدن صحبت‌های اعضای موافق و مخالف با رای گیری تصویب شد.

*سپس طرح پیشنهاد اعضای شورا برای تحقیق و تفحص از سازمان میوه و تره‌بار در دستور کار قرار گرفت.

*هوشنگ شیرمردی، عضو شورای شهر اهواز در رابطه با تحقیق و تفحص از سازمان میوه و تره بار اظهار کرد: بازارچه منطقه سپیدار اهواز با یک میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و مدت 9 ماه است که در اختیار یک شخص قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 10 تا 15واحد از این بازارچه رهن داده شده و 20 غرفه آن قراردادی ندارد.

عضو شورای شهر اهواز به بازارچه منابع طبیعی در کوی نفت اشاره کرد و افزود: این بازارچه نیز واگذار شده اما هزینه‌ای بابت آن پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: بازارچه سعادت در فاز دو پاداشهر نیز یک باب مغازه به شخصی واگذار شده و در قبال آن مبلغی به سازمان داده نشده است.

*احمد باورساد، عضو شورای شهر اهواز خطاب به شیر مردی گفت: آیا در این رابطه با این مسئله که در صحن علنی شورا مطرح می‌کنید با شهردار صحبتی شده است؟

*زیبا صالح‌پور، عضو دیگر شورای شهر اهواز در دنباله صحبت‌های باورساد گفت: تحقیق و تفحص از وظایف ذاتی شورا است و اعضای شورا با هیچ مدیری تعارف ندارند.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که مسئله‌ای ثابت نشده است نباید آبروی کسی را ببریم و هرچیزی باید مراحل اولیه خود را طی کند بعد در صحن علتی شورا مطرح شود.

*رضوی در جواب صالح‌پور اظهار کرد: ما افراد را زیر سوال نمی‌بریم بلکه به عملکرد آن‌ها اعتراض می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از مدیران شهرداری پاسخگوی اعضای شورا نیستند و بنده دوبار این مسئله را که در رابطه سازمان میوه و تره بار در صحن علنی شورا مطرح شده است را با رئیس این سازمان مطرح کرده‌ام.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام، این مسئله مسموم است و باید توضیحی در رابطه با آن داده شود.

*در ادامه جلسه بعد از پیگیری مجددانه شیرمردی در پیگیری این مسئله، باورساد خطاب به وی گفت: دست بردارید من که می‌دانم هدف شما جایگزین کردن گزینه مورد نظرتان در سازمان میوه و تره بار است.

*حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز در این میان پیشنهادی را مطرح کرد: بهتر است به جای استفاده از لغات تحقیق و تفحص از کلمه طرح سوال استفاده کنیم.

*حجت‌الاسلام کاظم سواری در ادامه برای آرام کردن جلسه گفت: ما به عنوان نماینده مردم باید جوابگوی حقوق مردم باشیم، تحقیق از سازمان میوه و تره بار خواست مردم است و قصد ما حل شبهات در رابطه با این سازمان است.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص از یک سازمان به معنای حبس و جنایت نیست، اجازه دهید جناحی و قومی برخورد نشود.

*سپس نوبت به عباس وکیلی، مدیر عامل سازمان میادین شهرداری اهواز رسید که ضمن بیان خدماتی و پروژه‌های این سازمان اظهار کرد: سازمان میادین شهرداری اهواز، سازمانی است که در ابنژتدای ورود بنده توانایی پرداخت پرسنل خود را نداشت.

وی اضافه کرد: این سازمان درحال حاضر بالای یک هزار میلیارد تومان پروژه در این سازمان تعریف شده است.

مدیر عامل سازمان میادین شهرداری اهواز به افتتاح هایپر مارکت اکسین اشاره کرد و گفت: این سازمان 42 پروژه دیگر نیز در دستور کار دارد که باعث اشتغال زایی برای 9 هزار نفر می‌شود.

*با موافقت اعضا قرار بر این شد که این طرح در کمیسیون تلفیق بررسی شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار