تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۳۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رئیس شورای شهر بهبهان:
حقوق کارگران شهرداری بهبهان طبق قانون کار پرداخت شود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان گفت: حق و حقوق کارگران شهرداری بهبهان باید طبق قانون کار پرداخت شود.

فریدون قنواتی صبح امروز در جلسه شورای شهر بهبهان که با حضور اعضا برگزار شد اظهار کرد: حق و حقوق کارگران شهرداری بهبهان باید طبق قانون کار پرداخت شود زیرا در غیر این‌صورت در حقشان اجحاف خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنا داریم در بهمن‌ماه که زمان عقد قرارداد جدید با کارگران شهرداری است، نظارت دقیق‌تری بر مفاد قرارداد‌ها داشته باشیم تا حق و حقوق کارگران تمام و کمال داده شود و کارگران بتوانند از مزایای مناسبی برخوردار شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان ضمن تاکید بر اینکه هدف ما از طرح این بحث فراهم کردن شرایط بهتری برای کارگران شهرداری است تصریح کرد: باید قراردادهای شهرداری با پیمانکاران طبق قانون کار منعقد شود تا حقوق و مزایای آنها پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگرانی هستند که شیفتی کار می‌کنند ولی حق شیفت دریافت نمی‌کنند، همچنین کارگران در ماه 100 ساعت اضافه کاری دارند ولی یک ریال هم برای آنها اضافه کاری محاسبه نمی‌شود.

قنواتی به نبود اضافه کاری و نوبت کاری در فیش‌های حقوقی کارگران اشاره کرد و ادامه داد: اگر این موارد اعمال شود از 50 تا 200 هزار تومان افزایش حقوق برای کارگران شهرداری خواهیم داشت.

وی در پایان عنوان کرد: وجود نوبت کاری و اضافه کاری در افزایش مستمری بازنشستگی کارگران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در این جلسه همچنین شیوه نادرست عقد قراردادهای شهرداری با پیمانکاران نیروی انسانی مورد بحث قرار گرفت و در نهایت قرار شد که قراردادها بر اساس قانون کار منعقد شود تا حق و حقوق کارگران ضایع نشود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار