تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۳۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرين‌وضعيت‌راه‌هاي‌خوزستان‌درهفته‌برفي‌و‌باراني
رييس پليس راه خوزستان گفت: با توجه به بارش سنگين برف در محور تاراز، تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ در اين محور ممنوع است.

سرهنگ قاسم قدرتي اظهار كرد: بنا به گزارش‌هاي رسيده از بعد از ظهر روز گذشته بارش برف در اين منطقه آغاز شده و رفته رفته افزايش يافته است. تاكنون نيز برف كاملا سطح جاده‌ها را در اين منطقه پوشانده است.

وي ادامه داد: محدوديت تردد اعلام نشده ولي اكيپ‌هاي پليس راه مستقر در مسير تاراز، از تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ ممانعت مي‌كنند و خواهشمنديم رانندگان بدون زنجير چرخ به اين منطقه مراجعه نكنند.

ربيس پليس راه خوزستان در خصوص وضعيت مسيرهاي ديگر گفت: در مسير دهدز نيز برف سبكي باريده كه برف آب شده و اكنون باران شديد در اين مسير در حال بارش است. در محور پل ‌زال- انديمشك نيز بارش باران گزارش شده است.

وي تصريح كرد: به طور كلي مبادي خروجي استان ضلع شمالي تا شمال شرقي در معرض بارش باران و برف است.

قدرتي به رانندگان در اين مسيرها توصيه كرد: براي رانندگي در جاده‌هاي پوشيده از برف، ‌نياز است تجهيزات لازم از جمله دستكش ضدآب، زنجير چرخ يا لاستيك يخ شكن، چراغ مه‌شكن، لباس گرم براي خود و سرنشينان، كپسول آتش‌نشاني، پوشاك و پتو، دو رشته طناب يا زنجير در جهت بوكسل، كاردك، چراغ قوه، باتري يدك، جعبه‌هاي كمك‌هاي اوليه، كبريت، كيف ابزار و مقداري آذوقه براي احتياط همراه داشته باشيد.

وي افزود: اگر رانندگان در حين رانندگي در شرايط برف و يخبندان قرار گرفتند و از زنجير چرخ برخوردار نبودند، بايد توجه داشته باشند كه در عين حالي كه حركت در ادامه مسير احتمال لغزش خودرو را به همراه دارد، با احتياط كامل به كناره جاده رفته و بسيار آرام به حركت خود ادامه دهند. در صورت غيرممكن بودن ادامه حركت در اين مسير، به سمت حاشيه جاده رفته و با فاصله مناسب از جاده پارك كنند تا در صورت لغزش وسايل نقليه ديگر با خطر تصادف مواجه نشوند.

رييس پليس راه خوزستان اظهار كرد: با توجه به اين شرايط رانندگان زمان بيشتري را براي رسيدن به مقصد در نظر بگيرند. شرايط خاصي كه بر جاده‌ها حاكم شده را در نظر بگيرند و در رانندگي بي‌احتياطي نكنند. همچنين حتما خودرو را در حالت دنده قرار دهند و از خلاص كردن دنده هنگام رانندگي پرهيز كنند. قرار دادن خودرو در حالت دنده به كاهش سرعت كمك كرده و امكان حداكثر كنترل را به راننده مي‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار