تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۳۸۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بر اثر بارندگی روزهای گذشته
حمام تاریخی افضل در شوشتر فروریخت
بر اثر بارندگی‌های روزهای گذشته بخش‌هایی از حمام تاریخی افضل در شهرستان شوشتر فروریخته است.

حمام افضل که با شماره 8361 در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است و به دوران قاجار اختصاص دارد امروز بر اثر بارندگی‌های روزهای گذشته بخش‌هایی در قسمت سردر ورودی آن ویران شده و فرو ریخته است.

در این باره رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شوشتر اظهار کرد: حمام تاریخی افضل دارای سابقه طولانی در تاریخ شوشتر است و از آثار ثبت ملی شده این شهرستان به شمار می‌آید و اداره میراث فرهنگی شوشتر برای حفاظت از بنای این اثر تلاش زیادی انجام داده است.

علی‌محمد چهارمحالی با اشاره به اینکه برای مرمت این اثر تاریخی در سال‌های گذشته اعتبار در نظر گرفته بودیم، افزود: برای مرمت این اثر تاریخی اقدام کردیم ولی به دلیل عدم موافقت مالکان این اثر تاریخی امکان ورود به این اثر فراهم نشد و عملا نتوانستیم برای مرمت این اثر تاریخی اقدامی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: دو سال پیش برای مرمت این اثر تاریخی اعتبار 800 میلیون ریالی در نظر گرفته بودیم که مالکان این اثر تاریخی با عدم موافقت برای مرمت این اثر تقاضای فروش آن را داشتند و امکان خرید آن برای میراث فرهنگی فراهم نشد.

این مسئول با اشاره به شرایط کنونی این اثر تاریخی افزود: در حال حاضر تلاش‌های انجام شده برای حفاظت اضطراری اثر حمام افضل در دست اقدام است و در تلاش هستیم تا این اثر تاریخی به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی رفع خطر شود.

چهارمحالی تاکید کرد: در صورتی که مالکان این اثر تاریخی موافقت کنند امکان مرمت این اثر تاریخی در شهرستان شوشتر وجود دارد و در این باره هیچ کوتاهی از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر انجام نشده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار