تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۵۳۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته بیست و یکم لیگ برتر؛
توقف خانگی پرسپولیس مقابل نفت/ جدول
تیم فوتبال پرسپولیس با توقف مقابل نفت صدرنشین لیگ برتر باقی ماند اما این جایگاه از سوی استقلال در خطر است.
هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال دیروز  با سه دیدار آغاز شد که در مهمترین دیدار پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت رفت و دو تیم در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند.
بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد و در همان ابتدا ارسال خلعتبری و ضربه سر فرزاد حاتمی را علیرضا بیرانوند از زیر تیر دروازه به کرنر فرستاد. شوت حمید علی عسگر دیگر ضربه به چارچوب شاگردان دایی بود که باز هم دروازه‌بان نفت آن را مهار کرد.

با پیش آمدن تیم نفت سرعت بازی کمی کاهش یافت و درگیری‌ها در میانه میدان ادامه پیدا کرد. اشتباه رضا حقیقی درون محوطه جریمه در دقیقه 20 که در نهایت توپ را به کرنر فرستاد باعث شد تا دقایقی برتری در میدان به نفع شاگردان گل محمدی تغییر کند.

دقیقه 25 خلعتبری در صحنه‌ای مشکوک به خطا درون زمین نفت سرنگون شد و بعد از آنکه داور اعلام خطا نکرد با اعتراض‌های بازیکن پرسپولیس، فغانی به خلعتبری کارت زرد نشان داد تا بازی بعدی پرسپولیس برابر فولاد را از دست بدهد.

در دقیقه 32 نیلسون و پرسپولیس خوش شانس بودند که شوت پورعلی گنجی از کنار دروازه این تیم با اختلاف اندکی بیرون رفت.

شوت خلعتبری که دروازه‌بان نفت ناقص آن را دفع کرد با شوت بازیکنان نفت که از بالای دروازه بیرون رفت پاسخ گرفت. علیرضا عزتی بازیکن نفت هم در نیمه نخست اخطار گرفت و بعد از او حمید علی عسگر هم به دلیل ضربه با دست به توپ کارت زرد گرفت. بازی دو تیم در نیمه نخست در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در نیمه دوم از سرعت بازی کاسته شد و ضربات شوت تنها ترفند دو تیم برای رسیدن به گل بود. پرسپولیس برای افزایش توان تهاجمی خود محمد عباس زاده را جایگزین فرزاد حاتمی کرد، محمد نوری در تعویضی اجباری جایگزین مهرداد کفشگری مصدوم شد و قاسم دهنوی هم بجای حسین ماهینی وارد زمین شد. در مقابل نفت هم حسین ابراهیمی را بجای رسول نویدکیا راهی زمین کرد تا شاید گره کار باز شود.

آمدن ابراهیمی دو ضد حمله پیاپی را برای نفت به ارمغان آورد که به جایی نرسید. در نهایت قفل دروازه پرسپولیس دقیقه 84 باز شد اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد تا نفتی ها معترض شوند.  شوت محسن مسلمان در دقیقه 87 را بیرانوند به خوبی مهار کرد و شوت خلعتبری هم دقیقه 90 از بالای دروازه بیرون رفت  تا جدی ترین موقعیت‌های لحظات پایانی هم نتیجه نداشته باشد و بازی در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در دقایق پایانی بوحمدان بجای کامیابی نیا برای نفت وارد زمین شد.

علیرضا فغانی داور مسابقه به محمدرضا خلعتبری، رضا حقیقی و حمید علی‌عسگر از  پرسپولیس و مرتضی پورعلی گنجی از نفت کارت زرد نشان داد.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم نفت تهران در پایان دیدار این تیم مقابل پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن زمین و نیلسون سنگربان پرسپولیس نیز  به عنوان بهترین بازیکن اخلاق انتخاب شدند.

با این نتیجه پرسپولیس 40 امتیازی در صدر جدول ماند اما استقلال 38 امتیازی در صورت برد بازی شنبه مقابل راه آهن شانس گرفتن صدر از شاگردان دایی را خواهد داشت. نفت هم با 38 امتیاز و تفاضل گل بهتر موقتا جایگاه استقلال در رده دوم را به دست آورد.

البته درصورتی‌که  استقلال فردا مقابل راه آهن به پیروزی برسد، آبی‌پوشان صدر جدول را از پرسپولیس می‌گیرند.

*ترکیب پرسپولیس:

نیلسون - محسن بنگر - میثم حسینی - سیدجلال حسینی - حسین ماهینی(از دقیقه 73  قاسم دهنوی) - رضا حقیقی - محسن مسلمان - فرزاد حاتمی( از دقیقه 62  محمد عباس‌زاده)، محمدرضا خلعتبری، مهرداد کفشگری( از دقیقه 65 محمد نوری) و حمید علی عسگر 

سرمربی: علی دایی

*ترکیب تیم نفت:

علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج‌محمدی، احمد آل‌نمعه، سعید حمدی‌نژاد، وریا غفوری، علیرضا عزتی، رسول نویدکیا،( از دقیقه 75 حسین ابراهیمی) وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا،( حمید بوحمدان از دقیقه 90+2) مرتضی پورعلی‌گنجی و علی قربانی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

2 دیدار دیگر هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال دیروز (جمعه) در شهرهای اصفهان و اهواز انجام شد که ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر میهمان خود ملوان متوقف شد و دربی خوزستان بین استقلال خوزستان و فولاد خوزستان نیز با برتری قرمزپوشان به پایان رسید.

نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

استقلال خوزستان 0 - فولاد خوزستان 2

گل‌ها: اسماعیل شریفات (33 و 91)

ذوب‌آهن اصفهان 1 - ملوان انزلی 1

گل‌ها: محسن بیاتی‌نیا (6) برای ذوب‌آهن، جلال رافخایی (57) برای ملوان

برنامه سایر دیدارهای هفته بیست و یکم

جدول رده بندی لیگ برتر

:
:
:
آخرین اخبار