تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۴۰۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دادستان اهواز خبر داد:
نگهداری 400 زندانی در محوطه باز و بدون سقف در اهواز!
سیاست دستگاه قضایی برخورد شدید با مجرمین مرتکب جرایم خشن است ولی واقعیت دیگری که دراین میان باید مورد توجه قرار گیرد کارآمدی زندان به عنوان یک مرکز اصلاح رفتاراست. درهمین اهواز زندانی هست که در آن 400زندانی را در شرایط مختلف آب و هوایی درهر فصل در محوطه بازوبدون سقف نگه می دارند،حال چگونه می توان از چنین مکانی انتظار اصلاح داشت؟!
معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: قانون ,قوه قضاییه را موظف به پیشگیری از جرم کرده ولی ابزارلازم برای ادای این وظیفه را دراختیار ما نگذاشته است.

به گزارش خوزنیوز به نقل از  ایرنا، علی اصغر صادقی افزود: درسالهای اخیر توجه ویژه ای به این مقوله (پیشگیری از جرم) درقوه قضاییه شده واقدامات خوبی هم صورت گرفته ولی واقعیت این است که تامین امنیت وظیفه یک نهاد یا سازمان خاص نیست بلکه همه باید وارد شوند واز جمله مهمترین حلقه های روند ایجاد امنیت اشتغال زایی و تامین امنیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ناامنی دراستان خوزستان بیشتر روانی است , افزود: امنیت یک فرایند دو طرفه است ودرکنار نهادها و ارگانهای متولی , مردم هم باید وارد شوند ،همکاری شهروندان ورسانه ها بسیار تاثیرگذار و رهگشاست.

وی اظهار داشت: واقعیت این است که وضع امنیت در خوزستان چندان بد نیست ولی انعکاس بد برخی وقایع و جرایم ذهنیت منفی تری ایجاد کرده است،به هر حال همه جرایم را نمی توان به طورکلی ریشه کن کرد،در مجموع در وضعیت بحرانی نیستیم .

صادقی افزود: طبق آمار موجود امسال در شاخص سرقت از بانکها ،سرقت مسلحانه از طلافروشی ها واینگونه جرایم خشن دراستان وضع چندان بدی نداشتیم.

صادقی با اشاره به راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به پرونده های سرقت در دادگستری خوزستان گفت: تمام سرقت ها دراین مجتمع به سرعت و با قاطعیت پیگیری و رسیدگی قضایی می شود.

وی درپاسخ به سوالی درباره سهولت آزادی مجرمین و ناکارآمد ماندن سیستم پیگیری انتظامی آنان گفت: به هر حال ابزار کار قاضی قانون است و قاضی نمی تواندخارج از موازین قانونی حکمی صادر کند باید ابزار ومدارک اثبات جرم را نیز دراختیار داشته باشد .

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت کیفری افتخار نیست ،ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی برخورد شدید با مجرمین مرتکب جرایم خشن است ،ولی واقعیت دیگری که دراین میان باید مورد توجه قرار گیرد کارآمدی زندان به عنوان یک مرکز اصلاح رفتاراست،درهمین اهواز زندانی هست که در آن 400زندانی را در شرایط مختلف آب و هوایی درهر فصل در محوطه بازوبدون سقف نگه می دارند،حال چگونه می توان از چنین مکانی انتظار اصلاح داشت؟!

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: سلاح ومواد مخدر دو عامل مهم ایجاد ناامنی هستند که برهمین اساس با توجه به وجود فرهنگ غلط استفاده از اسلحه در عزاداری وجشن ها در بین برخی اقوام درخوزستان تلاش اکیدی برای برخورد با هنجار شکنان شده است .

صادقی تاکید کرد که با استفاده کنندگان از اسلحه حتی سلاح مجاز دراینگونه مراسم ها برخورد می کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
عباس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
0
3
نظر من اينه كه وقتي يك نفر دست به ناهنجاري ميزنه اين عمل ناشي از سالها تحث تاثير قرارگرفتن در جو بد خانواده و جامعه نزديك به خودش ميباشه. پس چطور انتظار داريم با چند صباحي درون زندان كنار همقطاراي خودش اصلاح بشه. ما نبايد براي يك هزارم درصد احتمال به همچين آدمهايي فرصت استراحت در زندان رو بديم چرا كه وقتي بيرون مياد نه تنها اصلاح نشده بلكه با تعريف شرايط خوب زندان ديگران رو ميفهمونه كه زندان ترس نداره و.... يك داستان واقعي جهت تكميل عرايض تقديم حضور خوانندگان عزيز ميكنم . چند سال پيش يكي از همكارا در امارات به جرم چند گرم مواد در فرودگاه دبي دستگير ميشه به 4 ماه و اندي زندان محكوم ميشه حتي يك سيلي هم بهش نميزن و وقتي بعد از آزادي برش ميگردونن ايران تو يك جمله زندان رو تفصير ميكنه واسه ما : اگر 100 ميليون دلار ببهم بدن دوباره اينكار رو تكرار نميكنم ...!!!!!
اميدوارم موفق باشيد
نامحسوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
0
0
من 8 سال زندان بودم و در شرائط خوب و بد زندان زندگی کردم و از این شرائط خوب و بد عبرتهای زیادی گرفتم مثل سختی زندگی ،شناخت آدمها اجتماعی ،رحم نکردن به برادر و خواهر و دوستان ،فقط خودم برای خودم مهم هستم،قبل از اینکه کشته شوم اول به زندگی دیگران خاتمه میدهم بعد خودم تسلیم میشوم،به ظاهر مردم نگاه نمیکنم به پشت قضایای آنها مینگرم،دیگران را مثل آب گلالود میبینم،فقر و ثروت برای من معنایی ندارد،این راه برای همه است به تو بگویم که تو هم راهی این راه خواهی رفت چه بخوای یا نخوای ...
:
:
:
آخرین اخبار