تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطر تعلیق بیخ گوش فدراسیون والیبال
رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: ممکن است فدراسیون تعلیق و تنبیه شود، اما خودمان پاسخگو خواهیم بود و مشکل خاصی نیست.
منوچهر پورحسن درمورد بازی کردن برخی بازیکنان خارجی بدون مجوز بازی در هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور گفت: در دور رفت ما به تمام تیم‌هایی که بازیکنان خارجی داشتند و ITC نداشتند اجازه دادیم که تا 15 روز مدارک خود را تکمیل کنند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد فدراسیون مشکل پیدا می‌کرد، نه باشگاه‌ها.

وی ادامه داد: شرایط بازیکنان خارجی مانند بازیکنان داخلی نیست که مثلاً سربازی نداشته باشند و ما به آنها مجوز بدهیم، موضوع ITC یک موضوع بین‌المللی است. در دور برگشت هم همین اتفاق افتاده است و تیم‌ها ضمانت داده‌اند که در روزهای آینده مدارک خود را تکمیل کنند.

پورحسن خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها اعلام کردند که این روزها ایام تعطیلات سال نو میلادی است و کشورهای اروپایی در تعطیلات به سر می‌برند و به همین دلیل خواستار زمان بیشتری برای تکمیل مدارک شدند. ما هم برای اینکه عدالت را رعایت کنیم مانند دور رفت به تیم‌ها زمان دادیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال عنوان کرد: اگر یک درصد تیمی مدارکش را تکمیل نکند فدراسیون باید پاسخگو باشد. شهرداری زاهدان مدارک بازیکنان خارجی خود را در حالی که 15 روز به آنها فرصت داده بودیم بعد از یک ماه آوردند.

وی ادامه داد: روال قانونی این است که ابتدا ITC بازیکنان خارجی باید صادر شود و پس از آن بازی کنند، چراکه در غیر اینصورت ممکن است آنها با باشگاه دیگری قرارداد داشته باشند. اگر ITC صادر نشود و بازیکنی به مشکل برخورد کند فدراسیون دچار مشکل می‌شود و این موضوع یک بحث بین‌المللی است و به باشگاه مربوط نمی‌شود.

پورحسن در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که این تیم‌ها ITC بازیکنان خارجی خود را دریافت کنند و تحویل دهند، تصریح کرد: به هر حال ما رایزنی‌هایی می‌کنیم که به فدراسیون مربوط است. آیا تمام تیم‌های داخلی مدارکشان کامل است که به آنها اجازه بازی می‌دهیم؟ قطعاً کامل نیست.

وی تاکید کرد: اگر بازیکنان خارجی با مشکلی روبرو شوند فدراسیون باید پاسخگو باشد؛ شما دنبال پاسخ نباشید! به تیم‌ها ربطی ندارد که ما به چه بازیکنی مجوز بازی می‌دهیم. اگر مشکل بین‌المللی باشد فدراسیون تعلیق و تنبیه می‌شود و خودمان هم باید پاسخگو باشیم که از این نظر مشکل خاصی نیست.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال درمورد فشردگی مسابقات و اعتراض برخی از باشگاه‌ها، گفت: ما پیش از شروع مسابقات از تیم‌ها نظرسنجی کردیم و همه اعلام کردند که نمی خواهند بعد از سال جدید بازی کنند و ما هم تصمیم گرفتیم رقابت‌ها را فشرده برگزار کنیم.

وی افزود: کسانی که اعتراض می‌کنند خودشان اینگونه برنامه‌ریزی کرده‌اند و اگر حالا اعتراض می‌کنند نشان از بی‌فرهنگی آنها است. آنها فرهنگ ورزشی و ثبات ندارند. در تمام دنیا مربیان و مسئولان معترض نامه اعتراض خود را به فدراسیون می‌فرستند نه اینکه در رسانه‌ها اعلام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار