تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزايش شيوع سرطان در خوزستان/فاضلاب‌ها تا كجا اجازه ورود به كارون را دارند؟
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: براي اطمينان كامل از بي‌خطر بودن ورود فاضلاب‌هاي تصفيه شده به كارون، بايد آزمايش‌هاي لازم انجام شود.

دكتر سيدمحمد علوي در سي و هفتمين جلسه شوراي حفاظت كيفي رودخانه كارون كه دیروز، دوشنبه (16 دي‌ماه) در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: فاضلاب‌هاي شهري يا پساب‌هاي صنعتي و كشاورزي بعد از تصفيه تا چه اندازه مجاز به ورود به كارون هستند؟ براي پاسخ به اين سوال و كسب اطمينان لازم از بي‌خطر بودن مواد ورودي به كارون، بايد فاضلاب‌هاي تصفيه شده پيش از ورود به آب كارون دوباره از جهات مختلف مورد آزمايش قرار بگيرد.

وي ادامه داد: برخي از فاضلاب‌ها اصلا مجاز به ورود به رودخانه نيستند هر چند تصفيه شوند كه فاضلاب‌هاي بيمارستاني از جمله اين فاضلاب‌هاست.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: آمار سرطان در خوزستان در مقايسه با استان‌هاي ديگر و متوسط كشور و همچنين آمار كودكان متولد شده سرطاني در خوزستان بالا رفته است. اگر بناست توسعه‌اي در استان صورت بگيرد نبايد منجر به افزايش مرگ و ميرها شود و در درازمدت نيز در قبال حفظ سلامت نسل آينده مسئوليم.

علوي با بيان اين‌كه بر اساس گزارش‌هاي ارايه شده، 80 درصد مردم خوزستان از آب كارون استفاده مي‌كنند، افزود: لازم است در بحث ورود فاضلاب به كارون همچنين ورود فاضلاب‌هاي تصفيه شده به آن، از تمام جوانب اطمينان حاصل كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار