تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چنگلوایی عنوان کرد:
افزایش حوضچه های پرورش آبزیان در خوزستان/ کاهش استفاده از سموم شیمیایی پرخطر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از افزایش حوضچه های پرورش آبزیان و لزوم مقابله با حوضچه های غیرمجاز در استان خبر داد.

کیخسرو چنگلوائی در سی و هفتمین شورای حفاظت از رودخانه کارون عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان بیشترین سهم را در برداشت از آب های سطحی دارد به همین منظور و بر اساس رسالت وجودی خود فعالیت های را در راستای کاهش آلایندگی در رود خانه ی کارون انجام داده است.

وی فعالیت های سازه ای همچون سیستم های آبیاری نوین که در سطح مزارع و کشت و صنعت ها انجام می شوند را از جمله اقدامات در راستای کاهش آلودگی رودخانه ی کارون برشمرد و اظهار کرد: کشت مستقیم و خشکه کاری برنج نیز از جمه اقدامات غیرسازه ای سازمان محسوب می شوند که به همین منظور 916 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تصریح کرد: آلودگی های که در اثر فعالیت های کشاورزی وارد رودخانه کارون می شود ناشی از استفاده سموم شیمایی و آلاینده های کودی است که خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص فعالیت های خوبی را در سطح استانی و ملی انجام داده است.

وی با بیان اینکه، استفاده از سموم شیمیایی پر خطر در استان کاهش چشمگیری داشته است، عنوان کرد: ما برای تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از سموم استفاده نمی کنیم به همین دلیل استان خوزستان از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخورداراست و محصولات ما دارای برند سبز هستند.

چنگلوائی افزود: به دلیل استفاده از زهاب ها در منطقه شاوور و شعیبه، تولید گندم در این نواحی تا چهار تن افزایش داشته است.

چنگلوایی گفت: یکی از مشکلاتی که سازمان جهاد کشاورزی با آن مواجه است افزایش تعداد حوضچه های پرورش آبزریان به صورت غیر مجاز است که متاسفانه برخورد قاطعی از سوی قوه قضایی با آنها صورت نمی گیرد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
0
0
برخورد چرا؟اين يك فرصت وايجاد اشتغال است نه يك تهديد.
مديريت كنيد.صادرات ماهي را سروسامان دهيد.بابخشي از عوارضش به محيط زيست هم رسيدگي كنيد!
:
:
:
آخرین اخبار