تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیاحی رسما شهردار شد
برگزاری مراسم معارفه شهردار جدید مینوشهر
با حضور و حمایت پرشور مردم مینوشهر مراسم معارفه شهردار جدید این شهر برگزار شد.

شامگاه گذشته سیل خروشان مردم مینوشهر با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری این شهر حمایت خود را از شهردار جدید این شهر اعلام کردند. زنان و مردان مینوشهری از ساعت ها قبل از شروع مراسم با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری مینوشهر برای شرکت در مراسم معارفه شهردار بومی شهر خود آماده شده بودند.

در این مراسم که شیوخ عشایر، مسئولان شهری و استانی حضور داشتند مردم با سر دادن شعارهای حمایتی و خواندن اشعار عربی به پایکوبی و شادمانی پرداختند.

 بالاخره بعد از ماه ها انتظار برای تأیید حکم شهردار امروز این حکم توسط آقای عبدالحمید جولان نژاد مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری استان خوزستان تقدیم هاشم سیاحی شهردار جدید مینوشهر شد.

در این مراسم نیز از زحمات توحیدی شهردار سابق و بچاری سرپرست شهرداری نیز تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

نام قديم اين جزيره «صلبوخ» که در زبان عربي به معنی ريگ است و نام فعلي آن «مينوشهر» است. اين جزيره از شرق هم مرز با ايران و از غرب هم مرز با عراق است. اكثريت ساكنان اين جزيره را افراد بومي تشكيل مي دهند. این جزیره در کنار اروندرود و در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد. بزرگترین قطر جزیره 2.6کیلومتر و مساحت آن 8.17 کیلومتر مربع است که سراسر از نخلستان پوشیده شده است.

طبيعت بكر و نخلهاي بي شمار اين جزيره اكوسيستم مناسبي براي زيست پرندگان مهاجر و همچنين نيزارهاي انبوه و رازآلود آن پناهگاه حيوانات وحشي به شمار می رود.این شهر تفریحگاهی برای مردم آبادان و خرمشهر به حساب می آید.

جولان نژاد:
تعامل شورا و شهرداری با سازمان منطقه آزاد اروند به تحول مینوشهر کمک می کند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: شهرداری و شورا با همکاری و تعامل سازمان منطقه آزاد اروند می توانند تحول بزرگی را در مینوشهر رقم بزنند.

عبدالحمید جولان نژاد در مراسم معارفه شهردار جدید مینوشهر اظهار کرد: شورای جدید مینوشهر با پافشاری و با استناد به ماده 71 قانون توانست حکم شهردار این شهر را بعد از ماه ها بلاتکلیفی به تأیید برساند.

وی که با صحنه جالب حمایت پرشور مردم و عشایر این شهر از شهردار بومی شهرشان مواجه شده بود، گفت: امیدوارم آقای هاشم سیاحی با فعالیت های خود بتواند محبت بالای این مردم را جبران کند و گامی در پیشرفت و توسعه شهر خود انجام دهد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان عنوان کرد: من از شهردار مینوشهر خواهش دارم که در چهارچوب قانون عمل کند و شورا نیز به عملکرد شهرداری نظارت کامل داشته باشد.

جولان زاده در پایان تصریح کرد: باید همگی دست در دست هم بدهیم و این شهر را به یک شهر زیبای تفریحی و توریستی تبدیل کنیم و از مسئولین انتظار دارم که نخل های سوخته و شکسته باقی مانده از آثار جنگ را از این شهر برداشته و جهت زیبا سازی شهر کمر همت بسته تا در آینده شاهد شکوفایی این جزیره زیبا باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار