تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان افتتاح شد
حمید بورد در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان که امروز، 24 دی ماه در محل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: توليد بيش از80 درصدی نفت و 16 درصدی گاز کشور و وجود قدیمی ترین پالایشگاه، از دیگر ویژگی های این منطقه است.به اعتقاد مسوولان کشور، خوزستان پایتخت نفت ایران است و این مساله باعث شده که ما نمایشگاهی از صنایع بالادستی نفت در استان برگزار کنيم
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: وجود مناطق نفت خیز، شرکت حفاری، صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع وابسته به نفت در جنوب غرب کشور باعث شده این منطقه موقعیت ویژه ای داشته باشد.



حمید بورد در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان که امروز، 24 دی ماه در محل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: توليد بيش از80 درصدی نفت و 16 درصدی گاز کشور و وجود قدیمی ترین پالایشگاه، از دیگر ویژگی های این منطقه است.

وی افزود: به اعتقاد مسوولان کشور، خوزستان پایتخت نفت ایران است و این مساله باعث شده که ما نمایشگاهی از صنایع بالادستی نفت در استان برگزار کنيم.

بورد تصریح کرد: هر ساله 2 نمایشگاه توسط شرکت ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب در استان در حوزه نفت برگزار می شد که امسال با هماهنگی شرکت های مربوطه، این نمایشگاه تجمیع شد و این اقدام استقبال وسیع سازندگان و دست اندرکاران حوزه های نفت را به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: هر ساله يك نمايشگاه در حوزه نفت در تهران برگزار می شود و نمایشگاه خوزستان به عنوان دومین نمایشگاه تخصصی نفت محسوب می شود و این مساله فرصت مناسبی برای در کنار هم قرار دادن سازندگان و مصرف کنندگان در صنعت نفت است.

بورد ادامه داد: 270 شرکت و سازنده در این نمایشگاه ثبت نام کردند که به دلیل کمبود فضا و مشکلات زیرساختی نتوانستیم همه را در این فضا و نمایشگاه شرکت دهیم و فقط نزديك به 200 شرکت موفق به حضور در این نمایشگاه شدند.

وی بیان کرد: از نظر حضور و تعداد شرکت کنندگان رشد بیش از 40 درصدی را در این نمایشگاه شاهد هستیم. همچنين در این دوره از نمایشگاه محصولات با تنوع بسیار خوبی ارائه شدند. برگزاري کارگروه های تخصصی در حوزه نفت از ديگر برنامه هاي نمايشگاه است.

بورد اظهار کرد: حدود 46 درصد از شرکت های حضور یافته در این نمایشگاه، سازندگان استان هستند که در خوزستان کارگاه و کارخانه دارند و به صنعت نفت خدمت می کنند.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب ادامه داد: شاید ما اصلی ترین نمایشگاه نفت در کشور را نداشته نباشیم اما می توان گفت حداقل دومین نمایشگاه تخصصی نفت به ما اختصاص دارد. امیدواریم بتوانیم نمایشگاه نفت را در سطح بین اللملی برگزار کنیم اما زمینه مناسب برای آن به دلیل مشکلات زیرساختی وجود ندارد و این مشکلات اجازه این کار را به ما نمی دهد. امیدواریم در آینده ي نزدیک شاهد بین المللی شدن این نمایشگاه باشیم.

وي اظهار كرد: امیدوار هستیم در نهایت در صنعت نفت روز به روز به خودکفایی و تولید مایحتاج کشور نزدیک شویم.

بورد گفت: امسال برای اولین بار در کشور با همکاری مناطق نفت خیز و گروه ملی فولاد، تیوبینگ تولید شد که این محصول وارد نمایشگاه شده است. همچنین امسال قراردادی به ارزش بیش از 800 میلیارد تومان بین مناطق نفت خیز، لوله سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین تنظیم شده که در این نمایشگاه منعقد خواهد شد. امیدواریم سال به سال وضعیت نمایشگاه بهتر شود و در سال آتی وضعیت مطلوب تری را در این نمایشگاه شاهد باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
1
0
باسلام
پنجمين نمايشگاه تخصصي صنعت نفت خوزستان در محل نمايشگاههاي بين المللي استان برگزار شد نه شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب!
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
1
0
باسلام: از برگزاری این نمایشگاها چه عاید استان می شود؟! سال ها 100 ها نمایشگاه /کنفرانس /سمینار...........درکشور تشکیل شده.به امید بیشرفت ایران اسلامی ان شا الله
:
:
:
آخرین اخبار