تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۵۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیام وحدت در هفته وحدت
محمود عدالت منش
بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُواللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا

(احزاب-21)

سالروز ولادت خجسته و پرمیمنت ختم ­المرسلین، رحمه‌للعالمین، نور اولین و آخرین، استاد جبریل امین، علت ایجاد کائنات و ممکنات، فخر عالم و آدم، پيام‌آور عزت، رحمت و سعادت کلّ بشر، منادی بزرگ عدالت، آزادی و آزادگی، حضرت محمد مصطفی (صلی­ الله علیه وآله وسلم) و آغاز هفته وحدت و نیز ولادت با سعادت و مبارک ششمین حجت بالغه الهی، پیشوای راستین صالحین و صدیقین، بنیان­گذار مذهب حقّه شیعه اثنی­ عشری، حضرت امام جعفر صادق (علیه ­السلام) را به همه امت اسلامی و سایر پیروان ادیان و مذاهب به ­ویژه ملت مسلمان و شیعیان ایران تبریک و تهنیت عرض می­ کنم.

وحدت و اتحاد، اساسي ­ترين عنصر براي تحقق بخشيدن به آرمان­ هاي يك ملت و امت است. امید است تا به یمن این ایام خجسته و فرخنده، شاهد تحقق وحدت و انسجام ملت ­ها و تأکید بر اصول مشترک و مورد اتفاق امت­ هاي اسلامی باشیم.

حضرت امیرالمومنین، امام علی (علیه ­السلام) در جواب نامه ابوموسى اشعرى، پیرامون امر حکمیّت در خصوص وحدت مسلمین مطلب مهمی بیان فرموده­ اند که باید مورد نظر همه مسلمانان قرار گیرد: «پس بدان در امّت اسلام، هیچ کس همانند من وجود ندارد که به وحدت امّت محمّد صلّی الله علیه وآله وسلّم و به انس گرفتن آنان به همدیگر، از من دلسوزتر باشد. من در این کار پاداش نیک و سرانجام شایسته را از خدا می طلبم و به آنچه پیمان بستم وفا دارم...» (نهج­ البلاغه/ نامه 78)

اما نکته ­ای که بسیار حائز اهمیت است و مورد غفلت برخی کشورهای اسلامی قرار گرفته، موانع بر سر راه تحقق وحدت امت اسلامی است. ازجمله این موانع می ­توان به تفرقه­ افکنی استعمار و قدرت­ های اسلام­ ستيز در کشورهای اسلامی و کوشش برای تأمین منافع اقتصادی و سیاسی­ شان اشاره کرد كه باعث دامن زدن به اختلافات مذهبی، فرقه­ ای و نژادی میان مسلمانان و از هم­ گسیختگی جوامع اسلامی شده و سعي مي ­كنند به طرق مختلف و با ايجاد وابستگی فکری و اقتصادی، زمینه جدایی کشورها و ملت­ های مسلمان را فراهم كنند. لذا بر همه گروه­ های اسلامی فرض است تا با هوشیاری و بیداری مراقب دسیسه­ های دشمنان باشند، که به­ فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) «ايجاد اختلاف مذهبى بين گروه­ هاى مختلف مسلمان خطر بزرگى است. بايد جلوى اين كار را گرفت».

یادآور می­ گردد که غفلت از اولویت­ های جهان اسلام ازجمله مهمترين موانع وحدت به شمار مي­ رود؛ چرا كه اگر توجه مسلمانان به مسائل مهم دنیای اسلام نظیر مسئله بسیار مهم فلسطین، عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، بحرین، یمن و... معطوف و سعی همه بر این می­ شد که در پی حل این مشکلات و مقابله یکپارچه با دشمنان اسلام و مسلمین برآیند، وحدت اسلامی در میان ملت­ ها شکل می گرفت و این همه جنایت توسط گروه­ ها و فرقه­ های ضالّه تکفیری به اسم اسلام! انجام نمی­ گرفت و این همه مسلمان اعم از شیعه و سنی به خاک و خون کشیده نمی شدند.

تأکید می­ شود که قدرت‌ها و سلطه‌هاى متجاوز جهانى با تکیه بر تفرقه مسلمانان و قرار دادن آنان مقابل یکدیگر، به مهمترین مقاصد تجاوزکارانه خود به ‌سهولت دست مى‌یابند و فقط با گردآمدن همه مسلمانان تحت لوای پرچم توحید و عمل به دستورات قرآن کریم و پیروی از سیره­ آخرین رسول الهی و پیامبر والامقام اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت ایشان (صلوات الله علیهم)، با پیشوایی رهبر و امامی باتقوا، عادل، شجاع، مقتدر و باتدبیر و بصیرت است که می‌توان دست‌هاى جنایتکار آنان را قطع و مقاصد خائنانه‌شان را خنثى کرد و شاهد عزت و سربلندی تمام مسلمین شد.

با گرامیداشت نام، یاد و خاطره حضرت امام خمینی(سلام­ الله­ علیه)، بنیان­گذار انقلاب اسلامی ایران، آن پیر روشن ضمیر و منادی وحدت امت­ های اسلامی و با تبریک مجدد هفته وحدت و ایام میلاد مسعود خاتم­ الانبیاء حضرت محمدبن­ عبدالله (صلی­ الله علیه وآله وسلم) و صادق آل محمد (علیه­ السلام) و دعا برای تعجیل در فرج مصلح کل بشر و منتقم ستمدیدگان، آخرین حجت الهی از دودمان آل محمد (عجل الله تعال فرجه الشریف)، توفیق روزافزون برای همه مسلمانان به­ خصوص ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی از درگاه حضرت باری­ تعالی مسئلت می­ کنم.
:
:
:
آخرین اخبار