تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۵۵۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعدون زاده:
احداث پل‌ متحرک بین ایران‌وعراق باید دنبال‌ شود
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پل متحرک بین کشورهای ایران و عراق بر روی رودخانه اروند باید به صورت جدی پیگیری شود.

جواد سعدون زاده ظهر دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوستان با بیان اینکه کارون مرده و نیمه جان است، اظهار کرد: در مورد انتقال آب کارون، آمارهای دروغی است که از سوی برخی ها داده می شود و یا برخی از نهادها و سیاست بازان برخی استانها القا می کنند که کم آبی در حال آسیب زدن عمیقی به آنهاست در صورتی که دو برابر سرانه کشور آب دریافت می کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قبلا بحث برداشت دو میلیارد متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی بود در حالیکه انتقال آب برای شرب تنها دو درصد این میزان درصد آن را شامل می شود بنابراین برداشت بیش از این مقدار قطعا برای مصارف کشاورزی است که ما با آن مخالف هستیم.

سعدون زاده افزود: ما نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نه از آن باب که فرزند خوزستانیم بلکه چون به مواهب خدادادی آن علاقمندیم و به عنوان کسانی که در مجلس مدافع حق ملی هستیم برای جلوگیری از انتقال آب کارون تلاش می کنیم زیرا هدف ما این است که رودخانه کارون دوباره به صحنه زندگی باز گردد.

وی عنوان کرد: برداشت آب حتی از سرشاخه های کارون نیز خطر ناک است و در نتیجه برداشت و کم شدن آب شوری کارون را بالا می برد و  عوارضی را همچون لب شوری به وجود خواهد آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: حیات طیبه و رونق اقتصادی کارون را دوباره باید به آن باز گرداند زیرا ما باید این نعمت خدادادی و سرمایه بزرک را پاس بداریم.

سعدون زاده اظهار کرد: من با وزیران امورخارجه و نیرو به صورت مفصل در خصوص لزوم لایروبی رودخانه اروند رود با همکاری عراق گفتگو کرده ام. خوشبختانه هیئت دولت این امر را به صورت جدی دنبال می کند و در سفر به خوزستان قول انجام آن را به مردم استان داد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروند یک آبراه تأثیر گذار و توریستی است که سازمان  بنادر و کشتیراننی با این فرصتی که به دست آمده می توانند یک شکوفایی عظیمی را در این عرصه در شهرهای آبادان و خرمشهر به وجود بیاورند.

وی افزود: بحث بعدی تصمیم ما برای ایجاد و احداث یک پل متحرک در رودخانه اروند با کمک کشور عراق است. طرح آبرسانی غدیر نیز یکی از مطالبات جدی ماست و امیدواریم که بحث انتقال آب غدیر پیگیری شود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سالم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
1
خوبه اقای دکتر چون ما مرزی با عراق نداریم. بعد فایدش چیه؟میشه ذکر کنید
:
:
:
آخرین اخبار