تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی‌سرپرست‌جدیدمدیریت‌جهادکشاورزی‌دزفول
طی آیینی با حضور مسوولان استانی و محلی از عبدالرضا مهران زاده رییس پیشین مدیریت جهاد کشاورزی دزفول تقدیر و احمد زارعی به عنوان سرپرست جدید این مدیریت معرفی شد.

 مشاور مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روز دوشنبه در این آیین گفت:دزفول از جمله شهرستان های پیشگام در عرصه تولید است.

پرویز اقتصاد افزود:دزفول شهر مقاومت ، دومین شهر تولید و پررونق کشاورزی و از قطب های مهم کشاورزی استان می باشد که به عنوان پیشانی استان خوزستان شناخته شده است.

وی خاک مرغوب،آب فراوان وهوای مناسب را از مزیت های شهرستان دزفول نام برد و گفت:9 مرکز تحقیقاتی فعال کشاورزی در دزفول دست به دست هم داده اند تا شهرستان دزفول با بیش از 80 نوع محصول متنوع سرآمد و در کل کشور بی نظیر و کم نظیر باشد.

اقتصاد گفت:خوشبختانه در حوزه کشاورزی هیچ گونه محدودیتی برای جذب اعتبار در شهرستان دزفول نداشتیم و به دلیل وجود ظرفیت های ویژه کشاورزی این شهرستان در زمینه کسب اعتبارات از شهرستان های برتر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در شهرستان دزفول گفت: دسترنج کشاورزان به دلایل مختلف به جیب دلالان می رود و محصولات کشاورزی با قیمت پایین از کشاورز خریداری و با قیمت بالا در اختیار مردم قرار می گیرد که در این راستا مسوولان باید همکاری و حمایت لازم را از کشاورزان داشته باشند.

مشاور مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود:سبزی و صیفی جات دزفول در شمال کشور بسته بندی می شود و به کشورهای دیگر صادر می شود که مسوولان دزفول باید با افرادی که توانایی صدور محصولات به خارج از کشور را دارند ارتباط و تعامل داشته باشند.

وی کمبود صنایع بزرگ و مادر در دزفول را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان دانست وگفت:دزفول به عنوان یک شهر الگو و مستعد برای انجام کارهای ترویجی در دیگر استان هاست که نیازمند همت مسوولان کشاورزی است.

مشاور مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان زحمات بیش از یک دهه ریاست عبدالرضا مهران زاده را ارج نهاد و گفت:در دوران تصدی پست ریاست مهران زاده اقدامات خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان صورت گرفت.

وی ضمن قرائت حکم بازنشستگی مهران زاده از طرف مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان گفت:مدیر کل جهاد کشاورزی حکم ابلاغ مهندس مهران زاده به عنوان مشاور مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان را صادر کرده است.

حجت الاسلام ˈمحمد تقی عبداللهیˈ امام جماعت اداره جهاد کشاورزی دزفول نیز در این آیین گفت:مسئله اشتغال یکی از مسائل مهمی است که برخلاف پتانسیل بالای دزفول در حوزه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد و نیاز به امکانات مادی ندارد ونیاز به همدلی دارد .

وی دزفول را نیازمند طرح های نو در جهت توسعه بخش کشاورزی دانست وگفت:باید از تجارب رییس پیشین جهاد کشاورزی دزفول در جهت توسعه این بخش استفاده کرد .

حجت الاسلام عبداللهی افزود:بیش از 60 هزار بیکار در شهرستان دزفول وجود دارد که اگر برای اشتغال آنها با برنامه ریزی اقدام کرد و مسوولان با اتحاد کامل در جهت ایجاد اشتغال و ارائه خدمات گام بردارند.

وی افزود:باید نقاط محروم دزفول بررسی و طرح های جدیدی ارائه شود و زمینه فعالیت های کشاورزی در دزفول بیشتر فراهم شود.

احمد زارعی سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت: کشاورزی در شهرستان دزفول نقش اول را در تولید،،اشتغال و اقتصاد ایفا می کند که باید از ظرفیت های گسترده این حوزه استفاده کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های بیش از حد توان مهران زاده رییس پیشین مدیریت جهاد کشاورزی دزفول خواستار تعامل وهمکاری مسوولان کشاورزی در جهت ارتقای کشاورزی منطقه شد.

زارعی مهمترین ظرفیت بخش کشاورزی دزفول را نیروی انسانی زبده و کارشناسان ماهر دانست که مهمترین قوت قلب و پشتوانه در این حوزه است.

وی افزود:بر خلاف تلاش های فراوان در بخش کشاورزی و تولید محصولات با کیفیت دیگر بخش های مرتبط با کشاورزی رشد نکرده اند که این تبدیل به یک معضل شده است.

زارعی اظهار داشت:در تولید و مدیریت تولید مشکلی در دزفول وجود ندارد اما بعد از تولید مشکل داریم که باید این مشکلات را با همکاری سایر بخش ها رفع کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار