تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۵۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیفا فدراسیون‌های دخیل در تبانی را تهدید کرد
رییس بخش امنیتی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) گفت فوتبالیست هایی که در تبانی شرکت می کنند درصورت شناسایی با خطر از دست دادن فعالیت حرفه ای خود روبرو هستند در حالی که عاملان اصلی تبانی با هیچ تهدیدی مواجه نیستند.

به نقل از رویترز، در چند سال گذشته چندین بازیکن به علت تلاش برای تبانی محروم شدند که محرومیت برخی از آنها تا پایان عمر بود و اغلب نومیدی از دریافت دستمزد خود از طرف باشگاهها انگیزه آنها برای انجام این کار بوده است.

موارد جدید تبانی شامل لیگ اتریش، تیم های دسته پایین تر انگلیس و تیم ملی السالوادور است که 14 بازیکن ملی پوش این کشور تا پایان عمر محروم شدند.

رالف موتشکه گفت: درحالی که عامل اصلی تبانی از تعقیب قانونی معاف است، بازیکنان تبانی کننده تا پایان عمر از فوتبال محروم می شوند.

وی افزود: این کار عامل بازدارنده خوبی برای جرایم سازمان یافته و مجرمان نیست و ما نیاز به کمک دولت و اراده سیاسی برای ایجاد تغییر داریم.

موتشکه گفت: ما می خواهیم مجرمان و کسانی که بازیکنان را برای انجام تبانی تطمیع می کنند، احکام سخت گیرانه تری دریافت کنند. در حال حاضر هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد که آنها را هیچ خطری تهدید نمی کند و این ترسناک است.

موتشکه گفت: دولتها در بیشتر موارد اقدام کافی نمی کنند.

به گفته رییس بخش امنیتی فیفا در ایتالیا تحقیقات زیادی در زمینه انجام شده است. اما در سایر نقاط اروپا بیشتر کشورها قانون مناسبی برای مقابله با تبانی ندارند.

وی گفت در یک مورد دادگاه سوئیس که میزبان فیفا است سه بازیکن را در یک پرونده تبانی تبرئه کرد. بلاتر رییس فیفا این حکم را گل به خودی توصیف کرد.

موتشکه گفت: نشانه هایی از حرکت دولتها برای اقدام مشاهده می شود، اما پیشرفت کمی وجود دارد.

وی تاکید کرد که فوتبال به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند.

موتشکه گفت: مبارزه با جرایم سازمان یافته کار ما نیست. من 30 سال با این جرایم مبارزه کرده ام و می دانم چقدر دشوار است و اگر سلاح یا صلاحیت قضایی برای مبارزه با مافیا و جرایم سازمان یافته نداشته باشید این کار سخت تر است

وی گفت: مردم باید بدانند این چالشی برای دولت و اجرای قانون است.

موتشکه در پایان خاطر نشان کرد که با وجود همه این مشکلات فقط در تعداد اندکی از دیدارها تبانی می شود.
برچسب ها: فیفا ، فدراسیون‌
:
:
:
آخرین اخبار