تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۵۵۴۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارشناس اداره استاندارد آبادان:
طلاهای فاقد کد در صورت پایین بودن عیار قابل پیگیری نیستند
کارشناس اداره استاندارد آبادان با بیان اینکه در خرید طلا و جواهرات به کد شناسایی روی مصنوعات توجه شود گفت: مصنوعاتی که فاقد این کد هستند سازنده آنها قابل شناسایی نبوده و در صورت پایین بودن عیارطلا، قابل پیگیری نیستند.

علی رشیدوند امروز اظهار کرد: در دی ماه سال جاری طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته به طلافروشی‌های شهر آبادان مراجعه و علاوه بر نمونه برداری از مصنوعات طلا، بازرسی از ویترین آنها نیز صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: 60 طلافروشی در سطح شهر آبادان در حال فعالیت هستند که از 58 مورد آنها نمونه برداری صورت گرفته و نمونه‌ها برای عیار سنجی و میزان انطباق با استاندارد ملی مربوطه به آزمایشگاه اداره کل ارسال شد.

کارشناس اداره استاندارد آبادان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها بیش از 70 گرم طلای بدون کد نیز شناسایی و تخریب شد و تذکر جدی به فروشندگان داده شد که در صورت رویت طلای بدون کد در بازرسی های آتی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

وی در ادامه از همشهریان تقاضا کرد که هنگام خرید طلا و جواهرات به کد شناسایی سازنده که بر روی مصنوعات حک می‌شود دقت کنند.

رشیدوند در پایان عنوان کرد: مصنوعاتی که فاقد این کد هستند سازنده آنها قابل شناسایی نبوده و در صورت پایین بودن عیارطلا، قابل پیگیری نیستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار