تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۵۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد
آغاز مرمت حمام افضل در شوشتر
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز مرمت حمام افضل در شوشتر خبر داد و گفت: این کار با سرعت در حال انجام است.

افشین حیدری امروز اظهار کرد: مرمت حمام افضل که چندی پیش به دلیل بارندگی‌ها در شوشتر فروریخته بود توسط پیمانکاری قوی و توانمند آغاز شده است.

وی افزود: تلاش شده است در این باره از پیمانکاران بومی و توانمند استفاده شود تا حداکثر دقت در راستای مرمت این اثر تاریخی به کار گرفته شود و در این باره بهترین انتخاب انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به فعالیت‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در این فاز از مرمت این اثر تاریخی ابتدا رفع خطر اثر تاریخی در دستور کار قرار دارد و سپس استحکام بخشی و مرمت آن که در شرایط کنونی پیمانکار در حال رفع خطر است.

وی یکی از مشکلات این اثر تاریخی را هوازدگی در بخش‌های تخریب شده دانست و گفت: باید تلاش شود میزان هوازدگی در بخش‌های بیرونی اثر تاریخی که ریزش کرده است به حداقل کاهش دهیم و این مهم باعث می‌شود تا کمترین خطر ریزش در آینده این اثر را تهدید کند.

حیدری عنوان کرد: در شرایط کنونی فعالیت در این اثر تاریخی آغاز شده است و با جدیت نیز ادامه خواهد یافت و مشکل اعتباری برای این پروژه وجود ندارد.

در هفته‌های گذشته حمام افضل شهرستان شوشتر به دلیل بارندگی تخریب شد که در اسرع وقت مرمت و استحکام بخشی این اثر تاریخی آغاز شده است.

این حمام با شماره 8361 در ردیف آثار ملی میراث فرهنگی ثبت شده است و مرمت سریع آن نیز در دستور کار میراث فرهنگی خوزستان قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار